Jump to content
Annons

Nu kommer jag ut ur garderoben!


®offe

Recommended Posts

...jag måste erkänna att jag snart tänker "tända på". Min drog är melodifestivalen.

En bira, på med ljudsystemet och...aaaahhhhhhh...njuta, skämmas, häpna, digga.

😳

Två timmar kvar. Uppvärmingen börjar med en San Miquel, (skruvkork) och några nötter.

😆

Erkänn därute att du också tänker titta. Om du någonsin ska återfå självrespekten och kunna bli en hel människa måste du erkänna att du kollar på schlagerfestivalen! (även om den dog en del i samband med att man tog bort orkestern, som jag tyckte var halva nöjet)

Tjingeling 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag måste faktiskt bekänna att jag tänker titta lite grann i år... 😆

MEN, endast för att kolla upp några nummer som måste ses eftersom dom är gjorda av folk som jag hoppades på aldrig skulle sätta sin fot i samma hus som Bert Karlsson, i alla fall när det gällde musik... 😳

Tex Peder Efternamn som jag inte kan (tidigare medlem i Just D), troode inte det här om honom...suck 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Med facit i hand gjorde jag så här:

Först kom jag lite för sent till TV´n så jag såg inte riktigt början, sen var det en så dålig låt så jag zappade lite till filmen på fyran och talkshowen på tvåan. Det var en jävligt kul komiker i talkshowen, så den kanalen satt man med ett tag. Sen ibland hoppade man över till ettan igen, men man behövde byta igen när dom började spela en ny? 🙂 låt.

När väl talkshowen på tvåan var slut och filmen på fyran inte verkade särskilt bra var det bara att stänga av TV´n eftersom det inte fanns nån mening med att sitta och tortera sig i onödan med schlagerfestivalen... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Melodifestivalen är hin-håles påhitt och bör avskys som pesten. Det värsta är att man sällan blir överaskad eller ens lyfter på ögonbrynet för en låt. Det är samma jäla skit år efter år och det låter precis likadant. Vers - Refräng - Vers - Refräng - Något litet mellanspel/solo - Refräng ett tonsteg upp - slut ... oj va brzzzzzzzzzzzzzzzzz........

Link to comment
Dela på andra sajter

Melodifestivalen har spelat ut sin roll i och med att det inte längre är låtarna som tävlar.

Den som ser sötast ut alternativt vanligast (typ brandman) vinner.

Att juryn ser framträdandet och inte bara hör låtarna, som det var förr, gör det hela till ett gigantiskt jippo utan något egentligt värde.

Link to comment
Dela på andra sajter

Snart kommer dom lägga ner Melodi-festivalen såsom dom la ner Fröken Sverige..

Anledningen?

Jo, båda tävlingarna utvecklas till ett media jippo (precis som ni säger)... vilket visar sig att den ytliga föreställningen är inte vad folket vill ha ... alltså tittar ingen .. alltså läggs det ner

däremot

kommer nog Eurovision Song Contest finnas kvar ett bra tag framöver.

Det är vad jag tror iaf 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Cloud (oregistrerad)

melodi festivalen?!!! allvarligt?!!

nu har ja ju aldrig varit speciellt förtjust i den, men sista åren har de ju i princip blivit en gigantisk reklamkampanj för mariann grammofon å fame factory. typ.

håller även med pluffo om att alla låtar är fruktansvärt tillrättalagda.

alltså: varför bry sig om skiten?

Redigerat av Cloud
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Jag tittar på melodifestivalen då och då ,enbart för att lära mig vad svensson svensson vill ha och vad folk röstar på . Tycker det är kul att fler och fler bidrag har en elektronisk tuch. Även om jag inte gillar melodifestivals musiken överlag .

Mer electronisk musik i festivalen säger jag 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 6 år senare...

I år tänker jag nog höra på Eurovisionsfinalen, den internationella, som vanligt. Om det blir något mer vet jag inte. Kanske ser jag finalen, den svenska också. Jag har hört rykten om att vi kanske inte ens kommer med till den internationella finalen. Kan det stämma?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...