Jump to content
Annons

Skogsreverb sökes


Rabieshund

Recommended Posts

Jag har letat massor efter ett skogsreverb men det enda jag hittar är detta: http://www.xs4all.nl/~fokkie/IR.htm#Forest

Men jag kan inte använda filerna för jag behöver wavefiler (använder SIR1)! Killen som har spelat in reverbet säger att han inte tänker konvertera till wave utan man får hitta nån som kan konvertera dem åt en... Finns det någon som skulle kunna hjälpa mig och konvertera skogsreverbet till wave? Jag är inte helt säker på hur det funkar men förhoppningsvis gör nån annan det.

Skulle bli väldigt tacksam! Har varit ute efter ett skogsreverb ett bra tag nu. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hmmm.. hur låter det? Kan du inte göra en liten demo av det, Rabies?

Det vore väl kul om du uppdaterade ditt sound i slutet av 2009. Från Reverb A till skogsimpuls! ☺️

När jag tänker efter tror jag faktiskt jag använt just den här impulsen på ett spår på den här plattan.

Redigerat av joachime
Link to comment
Dela på andra sajter

skogsreverb.mp3

Satte ihop en liten test med olika ljud. Det följer med tre olika reverb men jag testade bara ett här. Alla tre reverben var lite klena och man fick dra på rätt mycket. Tyckte att reverbet passade bäst på bongotrumman och rösten. Alla tre reverben hade ett lite hastigt slut så jag skruvade lite på envelope i SIR1 för att få det att låta mer naturligt. Sänkte även diskanten på reverbet lite. Alla ljuden är helt torra från början såklart!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kollade igenom de impulser som följer med Altiverb och hittade det skogsreverb jag använt tidigare.

Inte jättestor skillnad jämfört med det Rabieshunden hittat. Altiverbimpulsen är aningen mer mossbelupen och har en snyggare svans.

Hittade också några skogsinspirerade presets i Logics Spacedesigner, men de hade något irriterande i diskanten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kanske måste lägga det på en gran som knarrar i vinden för att få fram mossan. Eller lite hackspettsdarr.

När jag bodde hos föräldrarna testade jag att lyfta ut basstärkaren i skogen nån gång, minns att jag tyckte det var obehagligt ljud när man bara hörde direktljudet ( djup, mossig granskog ).

Redigerat av laxlaxlax
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...