Jump to content
Annons

en bra och billig synth?


Vender

Recommended Posts

Annons

Ta den du har råd med. -Virus C är nyare och bättre än Virus B som är nyare och bättre än Virus A... Sedan finns ju Virus Rack också, men desktop-modellerna är såpass billiga nu, så det finns inte nån större anledning att ta nån av rackversionerna.

Virus är väl den typiska trance-synthen som "alla" har, men vill du ha lite mer udda ljud så finns det en del annat att välja på, t.ex. Waldorf microQ. Vissa säger dock att den inte passar till trance....

Link to comment
Dela på andra sajter

hmm ja kollade lite flästa på vendolin, men de access va rätt dyra, virus C för

10 000 tex,

Access Virus Indigo fanns för 7000:- är den bra?

finns det andra bra köp o sälj sidor ? eller är det någon här som vill göra lite affärer?

Link to comment
Dela på andra sajter

Palm (oregistrerad)

Kanske Alesis ION eller Micron? Klår (i mitt tycke) MS2000 med råge, och ligger bra i pris. Lyssna på demosarna på alesis.com å kolla priser på thomann.de..

Hej

/P

Link to comment
Dela på andra sajter

Microkorgen har en väldigt liten klaviatur som alla inte uppskattar. Den har precis som MS 2000 bara 4 röster (microkorgen bygger på MS 2000 kan vara värt att tillägga), även om det räcker gott ibland. I övrigt är den lätthanterad och har väl inga speciella brister, kan göra rätt mycket, vill du ha exempel kan jag skicka så småningom. En anledning till det låga priset är det låga antalet rattar och kontroller, plus den lilla klaviaturen som sagt.

Testspela i butik om du har möjlighet. Annars lyssna på så mycket audiodemos som möjligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Går nog utmärkt om du vill ha en större klaviatur. Ska se om jag får upp något är just nu mitt uppe i en rejäl omstrukturering av min dator.

Vad är det du vill ha ut av lådan? Feta pads får du inte så lätt ur korgen. Det går, men kolla hellre på en annan synt. Den funkar dock fint till leads basar och arpeggion.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den finns ju i rack nu när det verkar som om du har en midiklaviatur. Så det kan ju vara ett alternativ och det är ju lite billigare än med klaviatur. Skillnaden i stort är väl att MS 2000 har lite fler funktioner, dock inte jättemånga. Men framförallt så har den alla kontroller framme och klara. Till skillnad från micro varianten där du får vrida runt på selectknapparna för att komma från Filter till ADSR. t.ex. Ett hett tips är att gå in i en butik och provspela. Det är absolut bäst, vi kan sitta här och hylla syntar hit eller dit, men det är ju ändå din smak som det i slutänden handlar om.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske Alesis ION eller Micron? Klår (i mitt tycke) MS2000 med råge, och ligger bra i pris. Lyssna på demosarna på alesis.com å kolla priser på thomann.de..

Hej

/P

Backar ovanst. helt och hållet.

Anledningen att du tycker ION låter tråkigt kanske är för att de inte blåst på med massa effekter på demoklippen?

Prova syntharna brevid varandra, slå av alla effekter, och lyssna sedan på vilken som låter bäst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...