Jump to content
Annons

Blackheart Little Giant VS BH15H Handsome Devil


SvenTumba

Recommended Posts

Yo boyz ünd girlz!

Jo nu när studiobygget börjar ta sig så maste jag införskaffa en rör-stärkare. Nu till min vånda, jag är trummis och ehh inte så där enormt kunnig när det gäller stärkare. Efter att ha kollat runt i ett par månader så har jag bestämmt mig för att köra på Blackheart. OK, min fråga till er som har lite mer koll: ska jag skaffa Little giant eller Handsome Devil? Prisskillnaden är ganska liten så pengarana spelar inte så stor roll. Handsome verkar lite mer all round när det gäller inställningar, plus lite mer krut...

Jag kommer använda stärkaren som main stärkare i studion och även till rep. Spelar in allt möjligt från jazz till metal. Har en Marshall 4x12´a som jag kommer köra toppen med.

Så hjälp mig ni som har lite koll!

Tax och keep the beat! 😉

Redigerat av SvenTumba
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ja, Handsome devil har mer rattar att skruva på. Dom här blackheartförstärkarna är ju väldigt bra i studiosammanhang i och med att det är lågt antal watt. Little Giant, 5W kan spela jävligt högt ändå. Och Handsome devil 7-15W självklart ännu högre.Många säger att dom inte är så jävla bra att spela metal med, men jag kan tänka mig att det i alla fall går bättre med Handsome Devil än Little Giant. I övrigt så lär den ju klara allt från jazz till hårdrock. Annars så går det ju att köpa till någon schysst pedal om man tycker att någonting fattas. Många som har gjort det på Youtube.

Om du vill ha mer möjligheter att ratta fram mer ljud så äre Handsome devil'n. Behövs inte det så går ju Little Giant lika bra.

Om jag inte minns fel så var det någon här på forumet som körde en Little Giant med en 4x12:a och det gick att spela väldigt högt. Så det bör nog inte vara nå problem att repa med den heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, Handsome devil har mer rattar att skruva på. Dom här blackheartförstärkarna är ju väldigt bra i studiosammanhang i och med att det är lågt antal watt. Little Giant, 5W kan spela jävligt högt ändå. Och Handsome devil 7-15W självklart ännu högre.Många säger att dom inte är så jävla bra att spela metal med, men jag kan tänka mig att det i alla fall går bättre med Handsome Devil än Little Giant. I övrigt så lär den ju klara allt från jazz till hårdrock. Annars så går det ju att köpa till någon schysst pedal om man tycker att någonting fattas. Många som har gjort det på Youtube.

Om du vill ha mer möjligheter att ratta fram mer ljud så äre Handsome devil'n. Behövs inte det så går ju Little Giant lika bra.

Om jag inte minns fel så var det någon här på forumet som körde en Little Giant med en 4x12:a och det gick att spela väldigt högt. Så det bör nog inte vara nå problem att repa med den heller.

Tackar för lite input! Ja det du nämnde är väl ungefär som jag tänkte i min ehh paradiddel hjärna. :rolleyes: Såg att Handsome är billig hos Musik-produktiv i Tyskland, medans de som säljer den i Sverige ska ha runt 5500 spänn för den! Huga! Den ligger på 266 euro i Deutschland... Verkar vara värt 3 papp tycker jag. När det blir metal så kommer jag använda pedaler så klart, Boss HM-2 för dödsrens och sen blir det väl lite POD dist för mer modernt rens... Vad tror ni om det, då borde den väl funka fint för metal?

Ha det gött!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annars har du ju orange tiny terror.

Redigerat av sixties
Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte A/B testat utan endast testat blackheart av de två. Både live och vid rep. Den är helt jävla grym och överröstar vilken trummis som helst. Enda nackdelen är att den inte har nåt fjäderreverb som tex fender blues junior. Bara helrör rakt genom och låt dig inte skrämmas av det låga wattantalet...finns ändå en del headroom där. och priset är ju makalöst! Ska köpa nån gång. Nu spelar jag ju inte metal men med en distpedal borde det funka bra.

edit:oj du skrev handsome...har bara provat combon som går att ställa mellan 3 å 5 watt!

Redigerat av slejnard
Link to comment
Dela på andra sajter

Har kollat den lite med, men är den verkligen bättre? Tycker Blackhearten är lite varmare i soundet pa de klipp jag hört. Nagon som A/B testat Tiny och Handsome?

pm:a TuffTuffTuff han har både en tiny terror och en Blackheart har jag för mig och svara nog gärna på din fråga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...