Jump to content
Annons

Beslut om att förbjuda gatumusik i Göteborg


Rabieshund

Recommended Posts

Annons
Postat (redigerat)
Tro och veta är inte samma sak lillvalpen. :rolleyes: Det är otroligt vilka slutsatser folk drar av det lästa ordet och hur de tolkar det. ☺️

Så du menar att du inte får kommentarer om att du är grinig? Du fick väl till och med en hel tråd tillägnad dig om hur du skriver på forumet, eller var det nån annan av de 40-åringar som trollar på detta forum? ☺️ ^_^ ☺️🙂☺️:rolleyes:

CryBaby

367911.jpg

//:debatt

ok

Haha, nu ballar tråden ur. 😄

Redigerat av Rabieshund
Link to comment
Dela på andra sajter

För det första så säger jag som Rabieshund:

Boo-fucking-huu!

För det andra så läser jag inte skittidningar som expressen ☺️

För det tredje så kan man tro att du har PMS som alltid ska vara så jävla sur och grinig och bara skriva inlägg för att vara dryg :rolleyes:

Och så finns det folk som svarar drygt också hehe

Link to comment
Dela på andra sajter

Fredagsunderhållning på en Onsdag? På SF e det alltid fest. 😄

Jag tycker det är väldigt trevligt med musik längs gatorna. Speciellt tex indiangruppen med panflöjterna e riktigt härliga att lyssna på. Såg en cellist och violinist i Nordstan som spelade oerhört vackert. Men som sagt så finns många värdelösa på dragspel tex men det har sin charm och ger liv i städerna för bövelen.

Let the music stay. 😑

Det står att man måste söka tillstånd för att spela under dessa tider. Vilka kommer de godkänna kan man undra?

/M

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Det står att man måste söka tillstånd för att spela under dessa tider. Vilka kommer de godkänna kan man undra?

Sådana tillstånd brukar bara vara att lämna in ansökan till Polisen - så får man sitt tillstånd.

Det står ingenting om någon kvalitetsgranskning heller - så förmodligen blir det tillstånd för alla som ansöker, men det är ju möjligt att de tack vare detta sprids ut så att de inte hamnar för nära varandra (och skapar ljudmässigt kaos för de som vill lyssna på en i taget... 🤪 ) - för tillstånden gäller förmodligen för en viss plats under den tid som det allmänna förbudet gäller.

Link to comment
Dela på andra sajter

leojholt (oregistrerad)

Trist med förbud mot sådana här saker. Verkligen Sverige i ett nötskal som ska ha lagar mot allt=/

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Å sjutton, är det dags att plocka fram popcornen?

Vänta 5 minuter grabbar så jag får fram lite popcorn och kan sätta mig till rätta och läsa när tråden spårar ur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska man kalla detta för "förbud mot gatumusik" så har vi många fler förbud i Sverige än vad de flesta kanske förstår.

Vi har till exempel förbud mot pubar.. eftersom de inte får ha öppet dygnet runt.

Vi har också förbud mot alkohol.. eftersom man inte får förtära sådan på allmänna platser, hur som helst.

För att inte tala om förbudet mot bilkörning.. eftersom man inte får köra så fort man vill.

🙂

Kanske är det dags för lite intellektuell ärlighet här? Att man inför polistillståndskrav på vissa platser, vid vissa tider är inte ett "förbud". Det går dessutom helt i linje med övriga aktiviteter i stan som kräver tillstånd, till exempel när de politiska partierna ska hålla torgmöten. Ni som gör en stor grej av detta läser in alldeles för mycket i beslutet.

Redigerat av sisältää
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det är larvigt att man måste ha ett tillstånd för att lira lite musik på gatan.

Big deal liksom.

Om man inte har ett tillstånd då?

Kommer dom slänga dom fattiga musikerna i fängelset då eller?

Eller ge dom sjukt dyra böter?

Ja, det är ju Sverige, så det skulle inte förvåna mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

leojholt (oregistrerad)

Tveksamt att polisen kommer göra någonting dock. Dem har väll förhoppningsvis viktigare saker att göra

Link to comment
Dela på andra sajter

Här i malmö händer det ofta att det sitter folk och spelar högerhandversioner av La Paloma på dragspel på ex gågatan ca fyra timmar i sträck. En kilometer därifrån vid ett annat köpcenter sitter en annan klanmedlem och spelar La Paloma: Med höger hand; på dragspel. Ni som uppskattar detta; skulle ni göra detta om det voer er granne som satt sån på balkongen?

Och affärer som spelar Muzak spelar ju fler än en låt. (Även om det är utsmetat för att sakna variation.)

Är man för lat att söka tillstånd orkar manväl knappt stämma gitarren heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är jävligt lätt att klanka ner det här beslutet om man inte tvingas lyssna på skiten 8 timmar per dag. Oftast är de riktigt kassa också och spelar samma 3 låtar om och om igen. Jag hyllar det här beslutet. Jag vill upplysa om att en av många tortyrmetoder är just att spela samma låt om och om igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...