Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2009 del 2


debatt

Recommended Posts

Jag var på Apoteket hemma hos mig för att hämta ut ett recept för min sjuka morsan, men då visade det sig att sjuksköterskan aldrig skickat in receptet elektroniskt. Gick istället och handlade för henne och ringde om att receptet aldrig kommit in. Åkte hela vägen dit till henne västerut och lämnade varorna. Morsan ringde då en annan sjuksköterska för den första hade gått hem. Då visade det sig att den andra sjuksköterskan egentligen inte var sjuksköterska utan bara en idiotisk administratör som ljög om att receptet skulle finnas. Men då vägrade jag att åka till Apoteket igen, för antingen finns elektroniska recept att hämta ut på vilket Apotek som helst eller inte alls. Så jag åkte inte till Frölundas Apotek. Men då ringde en annan sköterska upp så småningom och sa att en läkare som morsan faktiskt aldrig haft hade skrivit ett nytt recept och att det skulle finnas t.ex. för uthämtning på det andra Apoteket. När jag väl kom dit så visade det sig att hon bara hade fått en enda lite fjuttig ask av sex stycken. Det blir ett djävla spring. Det deladesupp som flera uttag.

När jag skulle åka därifrån och tillbaka till morsan för att lämna den enda asken, så visar det sig att fyra bussar har fastnat i rad och att förarna i de två första bussarna VÄGRAT KÖRA VIDARE OCH HELT ENKELT ÖVERGETT BUSSARNA OCH GÅTT HEM!!! Jösses... Den buss jag skulle åka med var den näst sista. Då tar chauffören i den fjärde bussen och backar ut och ställer sig på en helt annan hållplats. Sedan rullar "min" buss iväg, först bakåt, sedan framåt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 21k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Micke H

    3117

  • Pazo

    3086

  • Overkill

    2023

  • Neosus

    1880

Postat mest i detta ämne

Det är tråkigt att va så okunnig nör det regnar manna, men hur gör jag detta?

Man kan skicka privata meddelande här på forumet. Skicka din mejladress om du inte vill skriva den här förstås.

När jag fått din mejladress så skickar jag en invite till den. Sedan är det bara läsa i mejlet hur man gör.

Redigerat av Neosus
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var på Apoteket hemma hos mig för att hämta ut ett recept för min sjuka morsan, men då visade det sig att sjuksköterskan aldrig skickat in receptet elektroniskt. Gick istället och handlade för henne och ringde om att receptet aldrig kommit in. Åkte hela vägen dit till henne västerut och lämnade varorna. Morsan ringde då en annan sjuksköterska för den första hade gått hem. Då visade det sig att den andra sjuksköterskan egentligen inte var sjuksköterska utan bara en idiotisk administratör som ljög om att receptet skulle finnas. Men då vägrade jag att åka till Apoteket igen, för antingen finns elektroniska recept att hämta ut på vilket Apotek som helst eller inte alls. Så jag åkte inte till Frölundas Apotek. Men då ringde en annan sköterska upp så småningom och sa att en läkare som morsan faktiskt aldrig haft hade skrivit ett nytt recept och att det skulle finnas t.ex. för uthämtning på det andra Apoteket. När jag väl kom dit så visade det sig att hon bara hade fått en enda lite fjuttig ask av sex stycken. Det blir ett djävla spring. Det deladesupp som flera uttag.

När jag skulle åka därifrån och tillbaka till morsan för att lämna den enda asken, så visar det sig att fyra bussar har fastnat i rad och att förarna i de två första bussarna VÄGRAT KÖRA VIDARE OCH HELT ENKELT ÖVERGETT BUSSARNA OCH GÅTT HEM!!! Jösses... Den buss jag skulle åka med var den näst sista. Då tar chauffören i den fjärde bussen och backar ut och ställer sig på en helt annan hållplats. Sedan rullar "min" buss iväg, först bakåt, sedan framåt.

Du är en god son.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan skicka privata meddelande här på forumet. Skicka din mejladress om du inte vill skriva den här förstås.

När jag fått din mejladress så skickar jag en invite till den. Sedan är det bara läsa i mejlet hur man gör.

Med risk för att du börjar tröttna på mej, hur skickar jag min adress som ett privat meddelande till dej?

Link to comment
Dela på andra sajter

Sedan var jag kvar där ett tag i em och tidig kväll och käkade kotlett m potatis. Gott. Det var längesen! Och min favorit Butterkaka! Skapade en ny serie på PS2 också. Fick mäktiga 2-2 hemma mot Krauters FC, med mitt Lincake FC. Det är en 20-lagsserie som jag döpt till Galen. Jag gick och handlade mer livsmedel och hushållsprylar till morsan och på tillbakavägen sprack den ena påsen som vanligt... Mötte två feta brunetter där den ena garvade, medan den andra tyckte det var jobbigt att påsen gått sönder. Förresten, när jag var på frälunda Torg så såg jag en väktare som skulle åka hiss. Då var det tre småpojkar där en av dem frågade utanför hissen om han skulle åka hiss och om han hade pengar i väskan. Skit ned dig, svarade han då.

Link to comment
Dela på andra sajter

Med risk för att du börjar tröttna på mej, hur skickar jag min adress som ett privat meddelande till dej?

Du klickar på ordet Neosus, så kommer du till hans "sida". Där letar du dig fram till skicka pm. I pm-et skriver du in bl.a. din mailadress.

Det är en sådan adress man har och använder vid elektronisk postöverföring. Det är alltså inte gatuadressen. Om nu inte den är densamma...

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag skulle åka hem från morsan så gick jag och tog bussen och den åkte några hållplatser till en vändplats för bussar och spårvagnar. Till min fasa skulle det ta 17 minuter innan min anslutande spårvagn skulle komma, så då gick jag över till en annan hållplats, men den buss jag tänkte ta där skulle inte dyka upp förrän ännu senare! Eftersom jag frös om vänsterhanden (vilket säkert hänger samman med vä armbågsskada) så tog jag en helt annan buss istället, som åkte 3 hållplatser till SU. Där trodde jag att jag skulle kunna välja snabbt mellan 3 direktgående bussar hem till mig eller en annan spårvagn. Men då visar det sig att ingen av bussarna skulle komma förrän om en timme och en av dem var helt inställd. Dj**la Västtrafik. Spårvagnen skulle också dröja äckligt länge. Så då tar jag en helt annan spårvagn och åker tillbaka västerut igen för att byta till det spårvagnsnummer jag vägrade vänta in från början.

Men det är då det uppstår problem och blir riktigt spännande!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
När jag skulle åka hem från morsan så gick jag och tog bussen och den åkte några hållplatser till en vändplats för bussar och spårvagnar. Till min fasa skulle det ta 17 minuter innan min anslutande spårvagn skulle komma, så då gick jag över till en annan hållplats, men den buss jag tänkte ta där skulle inte dyka upp förrän ännu senare! Eftersom jag frös om vänsterhanden (vilket säkert hänger samman med vä armbågsskada) så tog jag en helt annan buss istället, som åkte 3 hållplatser till SU. Där trodde jag att jag skulle kunna välja snabbt mellan 3 direktgående bussar hem till mig eller en annan spårvagn. Men då visar det sig att ingen av bussarna skulle komma förrän om en timme och en av dem var helt inställd. Dj**la Västtrafik. Spårvagnen skulle också dröja äckligt länge. Så då tar jag en helt annan spårvagn och åker tillbaka västerut igen för att byta till det spårvagnsnummer jag vägrade vänta in från början.

Men det är då det uppstår problem och blir riktigt spännande!!

Tänk om vi slapp högertrafiken vad enkelt du hade haft det ikväll... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Pga att det var helvetiskt märkt ute och dunkel eller obefintlig belysning vid hållplatsen, men framförallt det faktum att det maskinstyrda utropandet på spårvagnen av hållplatser drabbats av omvänd latency... så sägs namnet på den hållplats där jag ska av, så jag kliver av... men märker försent att det är fel hållplats. En hållplats helt avsides. Det är då det händer...

Borta ur skogen kommer 7 pers!! med svarta jackor, där två kastar kniv mot ett träd i förbifarten. De beter sig som om de var knarkpåverkade. Jag har såpass självbevarelsedrift (tack Sadam för det ordet), att jag inser att jag inte kan gå över till andra sidan spåren och där invänta min spårvagn som skulle ta mig hem om 20 min enligt digitaldisplayen. Så jag hastar in i kolsvarta Slottskogen. Kanske har någon vart där nån gång, så ni vet...?? Men de har slagit spnder gatulampan, så det är verkligen kolsvart...

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag skulle åka hem från morsan så gick jag och tog bussen och den åkte några hållplatser till en vändplats för bussar och spårvagnar. Till min fasa skulle det ta 17 minuter innan min anslutande spårvagn skulle komma, så då gick jag över till en annan hållplats, men den buss jag tänkte ta där skulle inte dyka upp förrän ännu senare! Eftersom jag frös om vänsterhanden (vilket säkert hänger samman med vä armbågsskada) så tog jag en helt annan buss istället, som åkte 3 hållplatser till SU. Där trodde jag att jag skulle kunna välja snabbt mellan 3 direktgående bussar hem till mig eller en annan spårvagn. Men då visar det sig att ingen av bussarna skulle komma förrän om en timme och en av dem var helt inställd. Dj**la Västtrafik. Spårvagnen skulle också dröja äckligt länge. Så då tar jag en helt annan spårvagn och åker tillbaka västerut igen för att byta till det spårvagnsnummer jag vägrade vänta in från början.

Men det är då det uppstår problem och blir riktigt spännande!!

Du verkar lite FRANTIC nu för tiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Just då dyker två uniformerade män i medelåldern upp från en asfalterad gångväg och börjar gå bakom mig, dvs. mellan mig och gänget med svarta jackor, huvjackor och knivar. Jag ser dem i ögonvrån, fortsätter gå framåt så snabbt som möjligt. Skogen är svart som fan och vägen lång. Just denna sträcka mellan den hållplats jag gick av och Linnéplatsen som det heter är dryg. När jag kommit en bot ytterligare i den helt kolsvarta Slottsskogen dyker plötsligt en gubbe i 80-årsåldern upp från bakom en buske. Han har en påse i handen och märker inte mig... när han till slut märker mig och vänder sig om håller han på att skita knäck. Sedan försvinner han över en bro till Änggården. Lite längre in i den kolsvarta natten stöter jag på dels en åldrig kärring med hund och senare en ensam åldrig gubbe med hund. Har de vapen eller hur tänker de när de går så... där... dödslängtan? Fortsätter gå i 5-7 minuter till och kommer så småningom fram till fyra unga tjejer i samlad trupp och ett ungt ensamt par på cykel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Jag kritiserade AF en gång i en tråd och tyckte att han borde lära sig veta hut. Strax efter (sekunder) informerade han mig att han minsann visste var jag bor och hur gammal jag är. Så fråga honom om ni vill veta vem ni är. :rolleyes:

Du sa väl lite mer än bara att ge kritik eller hur? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag så småningom kommer till Linnégatan... så möts jag runt hörnet av 7-11 av en vilt gastande och dreglande blond suput i 20-årsåldern, som skriker så jag nästan välter "FREEDAGSMYYYYYYSS". LÄngre fram passerar jag ett gäng med 8 ungdomar i åldern 12-15 år i mörkret sittandes vid ett bord och delandes vadå??

Jo... en paket KALASPUFFAR. Fan tragiskt. Mitt i natten. Så små. Den ene av dem skryter om att han har knivhuggit personer, varav en kille mittemot bordet säger, nämen, vad säger din morsa då?...

Senare råkar jag på en blond tjej som frågar mig var det finns en öppen kiosk för att köpa cigg. Sedan undrar hon vad jag ska göra sen... Gå hem säger jag och att butiken hon letar finns åt vänster och sedan antingen på vänster eller höger sida om den gata vi står på. Efter ett tag kommer jag på att jag är godissugen och att jag framförallt har slut på mjölken. Så jag går dit också. När jag går därifrån passerar jag en italiensk restaurang... där tydligen en snygg tjej jobbar som jag aldrig sett. Hon önskar mig välkommen in. Men det får bli en annan gång.

Nu är jag bara sååå trött.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...