Jump to content
Annons

Röstning i Studiofestival #27 - Mangel


JonasW

Recommended Posts

RÖSTNINGEN AVGJORD, SE SID 3

Då var det dags för röstning i Studiofestival #27.

Först och främst vill jag säga bra jobbat till alla som fått in ett bidrag, härliga dödsdängor allihop! 🙂

Men nu över till röstningen.

Så här går det till:

1. Lyssna igenom alla bidrag

2. Bestäm de fem bästa bidragen och fördela poängen 8, 6, 4, 2, 1 mellan dessa (8 är självklart för det bästa bidraget...)

3. Kommentera gärna bidragen, iaf de du givit poäng till

4. Avvakta röstningens avslutning och fullkomligt spruta superlativ över vinnaren som får äran att arrangera Studiofestival #28!

Vi har ju även vissa regler för röstning.

1. Du får inte rösta på bidrag där du själv varit med (låtskrivare, musiker, producent osv)

2. För att undvika eventuella missförstånd osv så namne klart och tydligt vilken låt som fått vilken poäng, tex.

låt 01 Angel of Death 8p

låt 09 Sadogod 6p

osv.

3. Under inga omständigheter får musiker avslöja vem som skapat vilket bidrag, det förstör ju det roliga!

4. För att undvika fusk så ska alla som röstar vara registrerade senast den 10/5 2009

Röstningen avgörs måndag den 8:e juni kl 20.00 och redovisas så fort det bara går.

Happy voting!

Bidragen finns att ladda ner HÄR!

De bidragen som inkom är:

01 Death Song

02 Död åt Tengil

03 Dödens Mat

04 Ripped to Pieces

05 Sockeblast

06 The Morgue

07 The Prophet

08 My Game

09 Emergence of the Wicked

10 Forthbringer

11 Deconstruction

12 Legions of the Underworld

13 Down to this planet

14 Pitiful Humans Taste Thy Blade

15 Reaver

Redigerat av JonasW
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 82
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Jämn och fin kvalitet på bidragen! Lite vassare låtar, lite större ansträngningar framför sångmicken och lite mer omsorg lagd på trumprogrammeringen så skulle jag blivit seriöst imponerad! Här är de fem låtar jag fastnade mest för.

Nr 2 - Död åt Tengil

Inte så mycket döds här. Associerar snarare till band som Kreator och Nuclear Assault. Även den där låten som är med i filmen Wild at heart, när Nicolas Cage blir helt vild och dansar kicksparksdansen. Gillar hur som helst sammansättningen av partier. Lekfullt! Tyvärr svag sånginsats.

Nr 5 - Sockeblast

Tror det är den enda låten med "riktiga" trummor. Eller så har någon lagt ned stor möda på att få det att låta replokal! 😮

Är lite göteborgsinfluerat va? Har inte hängt med så värst bra i genren de ... senaste .. tio åren! 😄

Nr 7 - The Prophet

Här har någon tänkt ut ett stort epos! Bra arr och sång! Trumprogrammeringen gör mig däremot väldigt trött i öronen.

Nr 9 - Emergence of the wicked

Ännu en välskriven låt. Bygger oerhört mycket på de svängiga riffen. Lite för mycket lågbas i kaggen.

Nr 11 - Deconstruction

Har var det mathrock på hög nivå! Gissar att det är en gitarrist som ligger bakom. Räkorna är snygga, men blastpartierna i baktakt känns styltiga. Så många idéer instoppade i samma låt att hälften hade räckt... längre tror jag.

Betyg:

1 poäng till låt nummer 2

2 poäng till låt nummer 11

4 poäng til låt nummer 5

6 poäng till låt nummer 9

och slutligen 8 poäng till låt nummer 7

Link to comment
Dela på andra sajter

01 - Death song - gött tryck! Bra mix. lite komiskt med "the smell of rott and fleessh.. makes me feel gooood" 😄

02 - död åt tengil - Bra intro! Punkdampig dödsmetal!

03 - dödens mat - Älskar trummorna!! Precis så grötigt som jag tycker det ska vara. Go sång också, på ett o-dödsigt sätt. Men vad gör den där durtonen där 01:32 ?! Straffpoäng!

04 - Ripped to pieces - Här är det nån som lirat döds på riktigt.

Vi har ju även vissa regler för röstning.

2. För att undvika eventuella missförstånd osv så namne klart och tydligt vilken låt som fått vilken poäng, tex.

😮

Vi vill ju inte ha en massa poäng som går till fel låtar 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

01 - Death song - gött tryck! Bra mix. lite komiskt med "the smell of rott and fleessh.. makes me feel gooood" 😄

02 - död åt tengil - Bra intro! Punkdampig dödsmetal!

03 - dödens mat - Älskar trummorna!! Precis så grötigt som jag tycker det ska vara. Go sång också, på ett o-dödsigt sätt. Men vad gör den där durtonen där 01:32 ?! Straffpoäng!

04 - Ripped to pieces - Låter härligt trashigt. Plus för solot.

05 - Sockeblast - Lite jazzig framtoning. Gött trumtryck!

06 - The morgue - Ahhhhhhhhhh! Gött gött gött gött. Fyfan vilket jävla gött gitarrljud! Entombed i mitt hjärta. Välskrivet och bra arrat. En fullpoängare. 8 p

07 - the prophet - Som att trycka full fräs på en husqvarnasymaskin. rattrattrattrattrattrattrattbratt, jävligt bra också. 00:45 är fetgött! 1p

08 - My game - Anar vem som skrivit denna 😮 Underbar och annorlunda sång! 4 p

09 - Emergance of the wicked - Fetgott growl. Bra skriven låt också. Gillar den!

10 - låg masternivå! Höjer lite på volymen.. Jävligt bra tryck! Rock n döds! Go sång med jäkligt bra rytm. Lite synd 01:09 att den dubbla takten på trummorna sabbar rytmen på sången. Jävligt bra! 6 p

11 - Måste nästan ta fram en miniräknare för att fatta de här taktbytena. Vad fan händer under solot? 🙂

12 - Legions of the underworld - Åh jävlar! Vilken go lekfullhet. Efter introt har den här låten skrivit helt egna regler. Härligt.

13 - Down to this planet - Bra & annorlunda. Känns lite italienskt. Go dialekt på growlet

14 pitiful humans taste thy blade - ( smaka på DITT blad? ) haha namnet låter mig ana att det kan vara en febrig hund som pinkat ut sig något. Det låter som nån som kravlar i gyttja i sina egna inälvor och gurglar råolja. Äckligt.. och jäkligt bra. 2 p

15 - reaver Bra tryck, blyhårt. Zombiekung!

Fan var det redan slut? Ni var så jävla bra allihopa. Jag stendiggade alla låtarna och hade skitsvårt att sätta ut poängen. Men där har ni dom

Link to comment
Dela på andra sajter

1 poäng till Låt Nr 10 Forthbringer - Bra ljud i låten. Låter som en tidig Metallica på gitarrerna tycker jag, i positiv bemärkelse.

2 poäng till Låt Nr 07 The Prophet - Bra låt som med sköna gitarrer. På något sätt stör sången mig. Kan inte sätta fingret på vad dock.

4 poäng till Låt Nr 09 Emergence of the wicked - Ja, tycker man har lyckats bra med. Sånna här gitarrer gillar jag.

6 poäng till Låt Nr 15 Reaver - Börjar bra och blir bättre. En av de låtar jag lyssnade på flera gånger. Bra nivåer i mixning också.

8 poäng till Låt Nr 11 Deconstruction - Gillar arrangemanget. Gött när det stannar upp och tuggar tungt. Det händer lite

Link to comment
Dela på andra sajter

02 Död åt Tengil 1

06 The Morgue 4p

12 Legions of the Underworld 2p

14 Pitiful Humans Taste Thy Blade 6p

15 Reaver 8p

Riktigt kul att lyssna, 14.... sjukt bra gitarrljud!

det får personen i fråga redovisa sedan!

Owwwrright!

Link to comment
Dela på andra sajter

Strålande insatser!!! Mina poäng fördelar jag enligt följande:

8 poäng till 09 Emergence...

6 poäng till 04 Ripped...

4 poäng till 15 Reaver

2 poäng till 11 Deconstruction

1 poäng till 12 Legions...

Jag ser redan fram mot nästa döds-festival!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssnat lite fram och tillbaka nu och fyfan vad hög nivå det var på bidragen! Sjukt bra!

1 poäng -> 07 The Prophet

Egentligen inte alls min kopp te, men när drog igång den så fick jag tamefan gåshud av skräck!

2 Poäng -> 04 Ripped to peaces

Arga skrik kombinerat med snyggt gurgel. Solo också, det är fint

4 Poäng -> 09 Emergence of the Wicked

Låter sjukt proffsigt, älskar gurkriffen!

6 Poäng -> 06 The Morgue

Tyngst gitarrljud av alla bidrag, låten känns genomtänkt... och just det, jävligt bra också 😱

8 Poäng -> 15 Reaver

REEEEEEEEEEEEEEAAAAVEEEEEEEER!

Goddamn!

Redigerat av Dannesomfan
Link to comment
Dela på andra sajter

Satans så bra edra jävlar 😱 (ironi i språkbruket)

8p- låt 11 Deconstruction. Brutalt ångestframkallande och välgjort! Meshuggahvibbar

6p- låt 9 Emergence of the wicked. Eviltajt å schysst growl!

4p-låt- låt 4 Ripped to pieces Känns som Venom men coolt! Lite oldschool.

2p- låt 6- The Morge Det fräser å spottar!

1p-låt 2-Död åt Tengil Ångest här åxå. Diggar gitarrerna!

Blir lika impad varje festival. Bra jobbat alla! Och kul att så många var med! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

låt 11 Deconstruction 8p

låt 15 Reaver 6p

låt 06 The Morgue 4p

låt 09 Emergence of the Wicked 2p

låt 04 Ripped to Pieces 1p

Riktigt svårt att rösta rättvist, många väldigt bra bidrag. Hade velat ge poäng till fler egentligen.

- Deconstruction

Lysande rak igenom! Harmonierna, de udda takterna, framförandet, mixen, allt är mycket bra!. Den här kommer stanna på min spellista ett bra tag framöver. På gränsen till för mycket? Kanske. Men å andra sidan är det den låten som jag tror kommer hålla bäst i längden. Jag är minst sagt imponerad.

- Reaver

Välbalanserad, snyggt arrangemang. Riffen är kalas! Solot är fantastiskt bra! Låter i huvudtaget väldigt väl genomtänkt.

- The Morgue

Det här är den den första låten som jag riktigt fastnade för, tung son bly! Jag hittar inget som låtmakaren (låtmakarna?) kunde gjort bättre. Snyggt arrangemang, snygga riff, snygg mix, snyggt som fan, kort sagt.

- Emergence

Vilket gung i versriffet! Precis som de tidigare nämnda bidragen är allt med den här låten bra! Jag tyckte de tidigare nämnda bidragen hade något mer finess men det är nog bara en smakfråga.

- Ripped to Pieces

Bra energi och bra riff. Lite kort och enformig i jämförelse med tidigare nämnda bidrag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Med det sagt är det väl lika bra att jag föregår med gott exempel och ger mig in tidigt i röstningen! 😛

01 Death Song:

Bra growl, cool låt i allmänhet. Tycker den startar riktigt bra, men gillar inte riktigt de snällare gitarrpartierna, annars en riktig dänga. Mycket gammal Dismember i gitarren.

02 Död åt Tengil:

Kul intro, lagom olycksbådande, tyvärr håller inte resten av låten samma klass.

03 Dödens Mat:

Ballt gitarrljud, vet inte riktigt hur skaparen spelat detta haha, sjukt härligt mangel på gränsen till galenskap! Skulle gärna haft lite mer brutalitet i de långsammare partierna, i övrigt skittuff!

04 Ripped to Pieces:

Nån som spisat Exhumed och Defleshed samtidigt känns det som, bra ös men kunde haft lite mer variation.

05 Sockeblast:

Till att börja med stora pluspoäng för att det är riktiga trummor, mer pluspoäng för det otroligt fyndiga låtnamnet! Bra låt som hade blivit ännu bättre med lite mer jobb med produktionen, mycket bra jobbat!

06 The Morgue:

Tungt ös så in i helvete, kunde vart extraspåret på Dismembers Like an Everflowing Stream!

07 The Prophet:

Här gick det undan, kan det vara Hate Eternal eller Origin som är de stora influenserna? Bra ös men skaparen kunde nog allt lagt lite mer jobb på trumprogrammeringen.

08 My Game:

När låten sätter igång får jag genast lite black metal-vibbar, men dessa övergår snabbt i nån sorts mjukismetalkänsla, inget ont om låtskaparen, det är en bra låt men kanske inte så death?

09 Emergence of the Wicked:

Det blir lite samma kommentar som förra låten, bra låt men jag tycker nog inte det är så mycket death över det hela, hade det vart en renodlad metalfestival hade denna fått bra poäng av mig men här faller den lite på mållinjen tyvärr. Mycket bra sång dock! (förutom de rena partierna, rena sångpartier i death?? Hualigen! 🙂)

10 Forthbringer:

Kunde lagt lite mer jobb på masteringen för att få upp nivån, death ska kännas, men i övrigt en härligt thrashig dänga!

11 Deconstruction:

Cool låt, väldigt egen, skaparen har verklien tagit ett eget spår här, det blir det pluspoäng för. Men jag saknar det där som binder ihop låten för att det ska vara toppnivå, i övrigt kunde den lika gärna legat på nåt skivsläpp, hög klass!

12 Legions of the Underworld:

Sången är klockren, men kanske skulle funka bättre i ett crustband 🙂

Mycket punkinfluenser överlag i låten, tufft!

13 Down to this Planet:

Lite muddig produktion, svårt att urkilja allt. Men ett tufft Sepultura-aktigt sound bitvis, ibland lite märkligt 🙂

14 Pitiful Humans Taste Thy Blade:

Jadu… ös, brutalt, massivt och lite pig squealing, vad mer kan önskas? 🙂

Top notch!

15 Reaver

Skitbra låt helt enkelt, rätt igenom, synd bara att sången mixats lite lågt på en i övrigt felfri låt. Måste bara nämna att trummorna kunde haft lite snällare programmering på hihaten, lite irriterande bitvis, men som sagt, klockren låt!

Så till poängen och jag har lagt myckt vikt på vad som faktiskt var Death Metal och inte,

1p till 05 Sockeblast

2p till 01 Death Song

4p till 15 Reaver

6p till 14 Pitiful Humans Taste Thy Blade

8p till 06 The Morgue – Grymt bra!

Redigerat av JonasW
Link to comment
Dela på andra sajter

Kul idé med en dödsmetalfestival. Trodde nog inte att det skulle bli så många bidrag när jag läste i "anmälningstråden" förut, men jädrar.. har var det bidrag allt. Bara lyssnat lite snabbt nu och jag det låter riktigt spännande. Återkommer med mina poäng. Rocka på!

Link to comment
Dela på andra sajter

har lyssnat endel under dagen men jag ska fortsatta lyssna imorgon innan jag avger poängen. det är en heldel som är bra så man kan behöva lyssna in sig för att få poängen rätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

he he.. här va de ös minsann..

då kanske man skulle rösta lite på bidragen som finns..

dock e ja inte rätt man o uttala mej om låtarna så poängen o min kommentar får tala för sig självt

8 poäng till nr 01 death song.. låter oldschool.. mumma...

6 poäng till nr 14 Blade.. he he låååååååågt stämt.. gryyyyyymt

4 poäng till nr o4 ripped to pieces.. ett herrans jävla slayerös.. bra riff

2 poäng till nr 15 reaver.. väldigt ödesmättat o grymt stundtals

1 poäng till nr 12 Legions of the underworld.. hellhammer? nehe men jävla så gött

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra jobbat allihop - tror jag!

Nä jag kan nog inte rösta, förstår nog inte riktigt vad som gör en låt bra och en annan inte här 🙂

Gillade 8:an o 10:an mest, för det lät mest sång om dem 😛

11:an var skoj att lyssna på, kul med dynamiken, trumhinnorna flämtar och krullar sig i stoppen, tungt guraljud, min favorit

12:an, hehe, tror jag vet vem som gjort denna, bra jobbat!

14, hehe, kul grymtanden, den enda låten jag tyckte var för kort! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra jobbat allihop - tror jag!

Nä jag kan nog inte rösta, förstår nog inte riktigt vad som gör en låt bra och en annan inte här 😄

Gillade 8:an o 10:an mest, för det lät mest sång om dem 😐

11:an var skoj att lyssna på, kul med dynamiken, trumhinnorna flämtar och krullar sig i stoppen, tungt guraljud, min favorit

12:an, hehe, tror jag vet vem som gjort denna, bra jobbat!

14, hehe, kul grymtanden, den enda låten jag tyckte var för kort! 🙂

Då får du läsa trådbeskrivningen igen hörru, alla MÅSTE rösta! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...