Jump to content
Annons

Röstning i Studiofestival #27 - Mangel


JonasW

Recommended Posts

8p - 07 The Prophet (får sköna Hate Eternal och Morbid Angel vibbar av denna, diggar energin, grymt bra!)

6p - 08 My Game (kanske inte ren döds, men å andra sidan om Cynic och Atheist kan stå i dödshyllan kan denna låten det med 😱 )

4p - 06 The Morgue (genomtänkt och 100% "Sunlight", klart denna låten ska ha bra poäng)

2p - 04 Ripped to Pieces (old school thrash möter death med tillhörande Kreator-solo, I like!)

1p - 01 Death Song (en blandning av all möjlig old school, stor tumme upp för gore-lyriken 😆 )

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 82
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Nu tycker jag tempot har avtagit lite, fortsätt med röstandet, vi ska ju slå rekord i antal röster! Visa nu att Death Metal-festivalen helt enkelt är lite bättre än alla andra festivaler 🙁

Drar till med en ny regel helt sonika, jag är ju festivalgeneral så jag är ju allsmäktig!

De som skickat in bidrag men inte röstar får 10p avdrag! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt sonika rätt!

Men jag tror många sitter och väntar in helgens öl och tänker lämna in efter omsorgsfullt lyssnande...Dödsmetall ska avnjutas tillsammans med 1öl (1 back alltså!) 🙂

Måste väl vara självklart att man röstar om man bidragit.

/aROCKER

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu tycker jag tempot har avtagit lite, fortsätt med röstandet, vi ska ju slå rekord i antal röster! Visa nu att Death Metal-festivalen helt enkelt är lite bättre än alla andra festivaler 🙁

Drar till med en ny regel helt sonika, jag är ju festivalgeneral så jag är ju allsmäktig!

De som skickat in bidrag men inte röstar får 10p avdrag! 🙂

vem vet.. de kan va lite taktik av dom 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Mina mangelröster går till följande stenhårda gäng:

The Prophet 8p - Stenhårt och intensivt. Helt okej ljudbild för denna typ av genre. Jag tycker även refrängen är rätt catchy, vilket är kul och lite ovanligt. Jag gillar dom svepande skriken eller vad det är som kommer in på refrängen. Fick Nile-vibbar av denna låt.

Decontruction 6p - Kompetent och intressant, kul harmonier bitvis. Riffen från 2:44 och framåt är guld. Ljudbilden är dock lite väl skitig för mig, skulle vilja ha lite mer tryck och klarhet i mixen.

The Morgue 4p - Det låter väldigt amerikanskt och jag tycker ljudbilden är bra... eller ja, det låter ju som gammal 90-tals döds i mina öron. Lite burkigt och dovt. Cool låt!

Ripped to Pieces 2p - Gillar mer riffen än growlet, growlet får mig att tänka på hardcore eller något liknande. Men jag gillar som sagt riffen i detta intensiva stycke. Gött drag, full fräs!

Pitful Humans Taste Thy Blade 1p - En kul parodi som behövdes efter 13 dödslåtar. Helt rätt plats i ordningen. Även om det inte var mycket till låt så får du en poäng för humorn.

Redigerat av Freddy
Link to comment
Dela på andra sajter

Drar till med en ny regel helt sonika, jag är ju festivalgeneral så jag är ju allsmäktig!

De som skickat in bidrag men inte röstar får 10p avdrag! 🙂

Hahaha!

Ja och är det fler än en medlem från detta forum med på ett bidrag så blir det stora avdrag va? -10 per studiomedlem som inte röstat. I like it rough...

(Nu har även jag hjälpt till med en bump 🙂)

Redigerat av Freddy
Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssnade på bidragen igår för första gången medans jag gjorde räkningarna!?

Men gud vad jobbig musik, ville bara slå ihjäl er allihopa efter 2 minuter! 😄😄

Men vilket jämnt startfält...just nu låter alla bidrag oerhört lika varann.

Men låten "My game" ligger bra till...röstar senare!

/aROCKER

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssnade på bidragen igår för första gången medans jag gjorde räkningarna!?

Men gud vad jobbig musik, ville bara slå ihjäl er allihopa efter 2 minuter! 😄😛

Men vilket jämnt startfält...just nu låter alla bidrag oerhört lika varann.

Men låten "My game" ligger bra till...röstar senare!

/aROCKER

Känns som du borde rösta på de låtar du blir mest förbannad av, då är du nog nära de som är mest döds 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

I sann dödsanda skall jag vid poängsättningen även kort kommentera alla bidrag. Kommer vara ärlig och jag bedömmer inte låtarna så mycket efter mixen utan mest utifrån komposition och framförande.

01 Death song - Låter klassisk deathmetal, väldigt bra arbete här. Dock stundvis lite tjatig bara men låter riktigt proffsig. 4P

02 Död åt tengil - Borde nästan ha poäng bara för titeln. 😄 Påminner om första låten, också bra jobbat. Growlet var inte lika bra, för grumligt och dovt, för mycket reverb för min smak också. Introt var rätt ball.

03 Dödens mat - Dödstitlar på svenska funkar inte. 😛 Go bas på denna. Brötigt för det mesta, lite rörigt arr kändes det som. Men helt okej låt.

04 Ripped to Pieces - Najs döds här. Bra growl som är varierat mellan skrikgrowl och mörkt growl. Gött lirat och feta riff. Kändes lite kort. 1P

05 Sockeblast Tungt! (Sången var volymmässigt låg i mixen bara så den hördes dåligt.)

06 the morgue Galet fet bas på denna! Lite väl mycket kanske. Bra riff var det också. Solo-delen var mucho go.

07 The Prophet - Dödlig strupe! En riktig tungis. Något break nånstans hade dock gjort susen. 2P

08 My Game - Snygg låt. Inte riktigt dödsmetal growl men gött tema och ackordgångar.

09 Emergence of the Wicked - Bra skit med röjj!

10 Forthbringer - Mja, sådär bra låt. Det milslånga reverbet på sången på verserna lät inte alls bra enligt mitt tycke. Annars helt okej.

11 Deconstruction - Denna var väldigt bra! Välgenomarbetad på alla sätt, feta riffen, tojt lirat, sången samt även den proffsiga ljudbilden. Många tummar upp!! 6P

12 Legions of the Underworld - Ja., introt påminde om powermetalbandet Manowar och sedan lät det lite blues.. 😛 innan det dödliga satte igång. Inget vidare growl om man ska vara ärlig. Inte helt fel annars.

13 Down to this planet - Snyggt intro! Bra låt. Härligt tunga delar i denna låten. Intressant med vanlig sång på refrängen.

14 Pitiful Humans Taste Thy Blade - 😄 Inte svårt att lista ut vem som skapat detta monster. 😄 Tungt var det. 🙂

15 Reaver - Riktigt grym och fetbra gjord! Har inget mer att säga här. 8P

Over and out /Memphis

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan för övrigt nämna att jag saknar röster från ca 5 deltagare (7 om man räknar med folk som vart delaktiga), kom ihåg att utebliven röstning innebär poängavdrag 😄

I.o.m. att det är en dödsfestival så kommer jag inte få dåligt samvete heller, man ska ju va ond! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan för övrigt nämna att jag saknar röster från ca 5 deltagare (7 om man räknar med folk som vart delaktiga), kom ihåg att utebliven röstning innebär poängavdrag 🙂

I.o.m. att det är en dödsfestival så kommer jag inte få dåligt samvete heller, man ska ju va ond! ⚠️

Hur länge har man på sig då? Åttonde? Har haft tentor och uppsatser, the stuff of nightmares, på min hals.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur länge har man på sig då? Åttonde? Har haft tentor och uppsatser, the stuff of nightmares, på min hals.
Röstningen avgörs måndag den 8:e juni kl 20.00 och redovisas så fort det bara går.

⚠️

Link to comment
Dela på andra sajter

8p 06 the morgue - Bra gura ljud. Påminner mycket om gamla Entombed. Bra dödslåt i min smak.

6p 15 Reaver - Grymt bra låt. Hade fått full pott om det hade varit en mörkare growlröst.

4p 11 Deconstruction - Spännande låt som fan.

2p 07 The Prophet - Bra dödsångest över låten.

1p 09 Emergence of the Wicked - Grymt bra låt, men inte riktig döds i mitt tycke, så därför inte mera poäng.

Link to comment
Dela på andra sajter

ska väl avlägga mina röster. ganska jämt startfällt och endel låtar har vandrat runt lite i poäng listan innan jag tillslut bestämde mig för vilken ordning de hamnade i.

1. death song. sången är lite hög, men bra och proffsig produktion. inte riktigt min musik men låten växer för vaje gång.

2. död åt tengil. gillar även denna låt. bra gitarr ljud.

3. dödens mat. lite melodiösare. trummorna försvinner, kunde höjas något.

4. ripped to pices. min favorit, sången kunde komma in lite tidigare, bra gitarr ljud.

5.Sockeblast. ok mix. välspelat men konkuransen var för hård denna gång.

6.the morgue. Bra ljud. låter som Entombed i sunlight studion!

7. the prophet. bra mix och ljud men lite för jobbig att lyssna på för mina öron.

8. my game. tunnt trum ljud, höj virveln lite.

9. Emergenced of the wicked. ok låt. bra ljud och mix.

10. Forthbringer. lite sämre ljud, bra början på låten sen blir det sämre på vers och refräng.

11. deconstruction. jobbig att lyssna på, gillar inte bastbeatet i början, blir för mycket.

12. Legions of the underworld. bra grejer blandas med slarvigt spelade bitar. lägg mer tid på inspelning/produktion så kan det bli riktigt bra.

13. down to this planet. lågt ljud, tunnt trum ljud. ok låt.

14. pitiful humans taste thy blade. känns kort och ofärdig, gillar inte sången.

15. reaver. ok mix och låt.

8 poäng till nr4. Ripped to pices. bra väl spelat och produserat.

6 poäng till nr6. the morgue. för det fantastiska sunlight/entobed ljudet, det är bara trummorna som avslöjar att det inte är entombed.

4 poäng till 1. death sång

2 poäng till nr2.död åt tengil.

1 poäng till nr10. forthbringer.

Link to comment
Dela på andra sajter

15 Reaver 8p bäst!

06 The Morgue 6p skitbra!

08 My Game 4p lutar nog mer åt black/vanlig metal, men gillar låten skarpt!

01 Death Song 2p gillar låten i sej, men inte sången ellr texten (det jag uppfattade)

14 Pitiful Humans Taste Thy Blade 1p humorpoäng, men även bra sound! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

06. The morgue - 8 oldschoolpatchar

15. Reaver - 6 thrashkepsar

07. The Prophet - 4 Vaderstatyetter

14. Pitiful humans taste thy blade - 2 Mucoangin®

11. Deconstruction - 1 multiplikativ invers

/cain666

Link to comment
Dela på andra sajter

1 poäng: 14 Pitiful Humans Taste Thy Blade -- För att det är en sådan grym produktion.

2 poäng: 01 Death song -- Fett, kan man väl säga. Partiet där textmakaren redogör för sin böjelse för föruttnelse är grymt, och även om det är ett break från malandet tycker jag att det är det tygnsta partiet i låten.

4 poäng: 07 The Prophet -- Intensivt hela vägen. "The Way of The Prophet", om jag tolkat sången rätt, är den enda frasen som sitter stenhårt i huvudet på mig efter genomlyssning av alla låtar.

6 poäng: 05 Sockeblast -- Några riff häri som gör att jag vill hoppa runt och förstöra saker (speciellt vid 00:30 och avslutet på det catchiga riffet vid 01:05 och fram). Fint gitarrarbete. Bra låt. Stannar nog i min dator.

8 poäng: 15 Reaver -- Tungt. Gillar speciellt riffet som följer innan tvåtaktspartiet i början. Sången är bra, growl och skrik i en sömlös symbios. Atmosfären är precis rätt och detta är faktiskt den bästa låten, enligt mig. Produktionen är verkligen inte fy skam den heller.

Redigerat av Krokodil
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...