Jump to content
Annons

Värt att uppgradera?


ramoand

Recommended Posts

Annons
pme (oregistrerad)

Skillnaden är inte så stor. En hel del små detaljer av blandat snitt. Lämpligen läser man på steinbergs web. Ingen här kan

sitta och värdera vad sidechain har för betydelse för dig eller om du behöver en autotuner. Jag kör 5:an och den

är fortfarande ganska buggig i de nya delarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den dagen nästa version av Cubase kommer, typ Cubase 6, så kommer

man nog inte att kunna köpa en uppgradering från SX3 till Cubase 6 utan

då blir det till att köpa en fullversion.

Så har det varit rent historiskt tidigare.

Så det lär nog bli billigare att uppgradera till Cubase 5 för typ 2250:-

än att vänta till nästa version då du kanske får bella minst 7000:-

för nästa fulla version av Cubase.

Om Cubase 5 vs SX3 så är det väl mest VST3 pluggarna och nytt GUI som är bättre

tycker jag.

Redigerat av spaceman
Link to comment
Dela på andra sajter

Fullversion behöver man inte köpa om man har en version som är äldre än 2 steg bakåt, men det blir bara strax över en tusing billigare än att köpa retailversionen, medan det är ca 4500:- billigare att uppgradera från de två senaste versionerna. Uppgraderar man till varannan version, så slipper man alltså undan så billigt som möjligt.

Med tanke på de nya pluggarna, med impulsreverb och pitchkorrigering, så är bara de nyheterna en anledning att uppgradera, eftersom det är dyrare att köpa motsvarande tredjepartspluggar, än att uppgradera Cubase. 🙂 Sedan är de medföljande kanske inte fullt i klass med tredjepartspluggarna i alla delar, men tillräckligt bra för att de ska vara värda det ändå. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att C5 blivit mer komplett på flera plan än vad både SX3 och C4 var så för mig var det ett solklart val.

.. men jag kunde iofs ha uppgraderat enbart pg.a REVerence och Variaudio, så så lättflirtad ( lättlurad?) är jag 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej 😄

Men funkar alla mina vst-instrument och tredjepartspluggar som ja har till SX3an i Cubase 5 också?

Det beror på...

Har du några DirectX-pluggar, så funkar de inte om du inte kör dem via en wrapper, men alla pluggar som är i native VST-format funkar direkt.

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)
Jag tycker att C5 blivit mer komplett på flera plan än vad både SX3 och C4 var så för mig var det ett solklart val.

.. men jag kunde iofs ha uppgraderat enbart pg.a REVerence och Variaudio, så så lättflirtad ( lättlurad?) är jag 😄

Förutom att de inte fungerar ännu. När kommer Nuendo 5? Cubase brukar åka upp ett snäpp i kvalitet ungefär i samband med

storebror releasen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...