Jump to content
Annons

Skillnad mellan mixning med lurar o montirorer?


djstyler

Recommended Posts

Nu på kvällen försöker jag lite smått att inte väcka någon annan i huset och kör därför med lurar, har mixat en hel del ikväll på olika projekt och undrar därför fall det blir någon direkt kvalité skillnad mellan de två olika sätten? Vilket är isf bäst att gå efter?

Kör med Sennheiser HD 201 lurar och Sonab D-Series båda två kör jag igenom en Onkyo förstärkare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej!

Känner man sina lurar så kan jag lugnt säga att det går alldeles utmärkt att mixa i lurar, vet för många år sedan när jag köpte ett par billiga lurar AKG som funkade kanon att mixa i, nu köpte jag mig ett par AKG 271S, dom funkar inte bra för mig ännu, är otrolig stor skillnad när jag spelar upp i mina monitorer.

Förut när jag mixade mycket med lurar så referenslyssnade jag i många andra musikanläggningar, och på det sättet så lärde jag mig att känna lurarna, det är nästan som att hjärnan kompenserar efter varje referenslyssning på något sätt i alla frekvensområden som är blir fel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen ett drygt år tillbaka (när jag flyttade till en lägenhet med griniga grannar) gick jag över till att enbart jobba i lurar. Jag tycker det fungerar jättebra! Det brukar väl sägas att en av nackdelarna med att mixa i lurar är att stereobilden är skev jämfört med hur det låter i högtalare, men för mig som ändå mest lyssnar på musik i hörlurar så har inte det varit ett problem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...