Jump to content
Annons

Någon mer än jag som kände av skalvet i morse?


Valle

Recommended Posts

Annons

Jag låg och drog mig när hela övervåningen plötsligt började skaka. Först trodde jag att det var något större arbetsfordon som vräkte förbi precis utanför huset. Det var först när frugans drivor med halsband började pendla som några jävla pendelur på väggen som jag förstod...

Det skulle dock ta en nästan en halvtimme innan jag fick det bekräftat (Sydsvenskan).

Link to comment
Dela på andra sajter

Jorå, visst kändes det. Slängdes runt lite i sängen, där jag låg vaken och kollade på Scrubs. Först vibrerade huset lite, och jag tänkte att det var en stor lastbil eller dyl. som åkte förbi. Men sen började allting i rummet skaka, och väggarna knaka och då insåg jag att det var ett jordskalv på gång. Lustigt nog låg information om skalvet uppe på Wikipedia ungefär tio minuter efter skalvet. (Var tvungen att lugna ner en tjej i korridoren och tänkte leta upp information om efterskalv).

Jordbävningen i Skåne den 16 december (Wikipedia)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag trodde det var frugan som hoppade i sängen.....

Det enda som gick sönder var en av ungarnas fotbollsfigurer som föll ned från byrån.

Det var bara Zlatan som tappade huvudet. Ingen skada skedd alltså 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...