Jump to content
Annons

Lars Kristerz, parodi eller inte?


therocker

Recommended Posts

Kan inte låta bli att kolla in dansbandskampen, och då ffa Lars Kristerz orkester. Jag hävdar bestämt att dom gör en parodi på dansbandsgenren, tänker bla på deras scenkostymer, (tjocka håriga magar?) och att dom verkar ha ganska kul 🙂 ! Min fru tror dom är helt 100 seriösa. Vad tror ni? Nån som har lite "insideinformation"?.

Jens

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Kan inte låta bli att kolla in dansbandskampen, och då ffa Lars Kristerz orkester. Jag hävdar bestämt att dom gör en parodi på dansbandsgenren, tänker bla på deras scenkostymer, (tjocka håriga magar?) och att dom verkar ha ganska kul 🙂 ! Min fru tror dom är helt 100 seriösa. Vad tror ni? Nån som har lite "insideinformation"?.

Jens

De är nog helt seriösa. Kul kläder gillar ju publiken också. Fast ibland är de ruskigt otajta, och det märker inte juryn. De två vänstra figurerna i juryn verkar inte fatta ett dyft. Nu i kväll klagade tanten på ett gäng, ni låter som ett typiskt dansband ni måste byta stil. Lars Kristerrz däremot var underbara eftersom de lät som ett riktigt dansband.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan inte låta bli att kolla in dansbandskampen, och då ffa Lars Kristerz orkester. Jag hävdar bestämt att dom gör en parodi på dansbandsgenren, tänker bla på deras scenkostymer, (tjocka håriga magar?) och att dom verkar ha ganska kul 🙂 ! Min fru tror dom är helt 100 seriösa. Vad tror ni? Nån som har lite "insideinformation"?.

Jens

ne Lars Kristerz är seriösa , dom borde fått platsen i melodifestivalen , då hade Krister Björkans bröder fått de svettigt

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Skiter i vilket!

Hela köret är sådär lagomt äckligt, typ Ernst Kirchsteiger-vidrig!

Att Peter Settman tog det här jobbet är för mig en gåta!

Ja det var en bra beskrivning på det hela spektaklet. Varför han tog jobbet? Stor teve-publik och en fet lön. Vad annars? Tycker alla såna dansbandsmusiker låter som de inte haft ribba på flera år. De vill så gärna men hur de än försöker står den inte upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

här är deras hemsida där du bla kan lyssna på låtar från deras 3 plattor:

http://www.larzkristerz.com/

de är seriösa men kör dansbands stilen och kläderna som gällde på 70-talet. i tv har de skippat perukerna.

LKstuff3front.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Att Peter Settman "tog jobbet" är faktiskt ganska logist, för hela konceptet Dansbandskampen är hans idé från första början och han själv är den drivande faktorn som skapade programmet. Jag hade inte kunnat tro det själv heller, men rädsla för arbetslöshet driver många att göra märkliga saker 🙂

Jag tror Larz-Kristerz är en lokal "vi bara lirar, kör lite pajaserier, helt förutsättningslöst, och har trevligt" grej; ungefär som en förvuxen pojk-grej, ungefär som den där killens moped-klubb: The Rov-schweiderz; lite pojkaktiga sjukerier ovanpå ett faktiskt intresse och lite pajas-kul. Fast det har blivit lite mer än några roliga spelningar här och var. Dom är inte beredda på den uppmärksamhet dom får nu, och den uppmärksamhet dom får nu är inte alls i proportion till andan som gubbarna började spelandet med. Det märks, att ju bättre de går, desto mer tafatta blir dom.

Redigerat av Opus99
Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med Opus om att framgången kanske har tagit dom lite på sängkanten eller vad man nu säger. Tror dock att dom är 100% seriösa.

Har faktiskt kollat in deras Hagströmvurm innan dansbandskampen. Bara en sån sak som att skaffa det där Hagströmbordet och alla andra idag lite udda prylar tyder på en stor kärlek till det dom gör och även dansband ala 70.

Kanske har dock deras kärlek hunnits upp av deras förmåga. Några virituoser är dom inte men det är på riktigt och jag önskar dom all lycka till.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Lars-Krizterz är charmiga o duktiga på det dom gör.

Nu till en fråga/undran:

Varför byter danszband ut S till Z? Gillar dom KisZ månne?? 😲

För att musiken suuuger så fett och det finns inget annat alternativ till att försöka (fast de misslyckas)verka häftiga? 😛 Kan inte komma på någon fler anledning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför byter danszband ut S till Z? Gillar dom KisZ månne?? 😲

Fick det förklarat för mig en gång. Om jag inte minns fel så var det så att på Lasse Stefanz första spelning så fanns det en skylt utanför dansstället, en såndär med utbytbara bokstäver. Men det fanns inte mer än tre S så de fick sätta dit ett Z på slutet och de tyckte det såg så coolt ut (!?) så de fortsatte med det, och sen blev det väl trendigt antar jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det har du ju rätt i. Inga z:an Kiss hade SS's s. Kanske skulle även dansbanden annama dom mer natzistiska s.en.

Men den är ju så gammal och osann. Ungefär som när folk tyckte at KISS betydde Kids In Satans Service eller WASP We Are Satans People. Och både Paul o Gene är judar o inte Hitlerzz.

Rainydays: Klockrent, så var det säkert! 😛 Tycker själv att Z zer ganzka fräzigt ut! 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Z var mer den gamla modellen. Det lite mer fräschare "X"et tog vid senare.

Tonix, Titanix, Junix.

Ja, Larz Kristerz är på riktigt. Det kan jag gå i god för. De älskar verkligen dansbandskulturen och hur den var förr. Det är härligt tycker jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det har du ju rätt i. Inga z:an Kiss hade SS's s. Kanske skulle även dansbanden annama dom mer natzistiska s.en.

Men den är ju så gammal och osann. Ungefär som när folk tyckte at KISS betydde Kids In Satans Service eller WASP We Are Satans People. Och både Paul o Gene är judar o inte Hitlerzz.

Rainydays: Klockrent, så var det säkert! :rolleyes: Tycker själv att Z zer ganzka fräzigt ut! :rolleyes:

Tja, men kan kan ju undra - vad skulle de (Kiss) annars sagt? Det verkar vara ett faktum att Ace Frehley under 70-talet var mer än lovligt intresserad av nazihistoria och enligt Gene Simmons dök han ibland upp mitt i natten, full som en alika utstyrd i full SS-uniform. För lanserades deras logga med "ZZ" i Tyskland, vilket man kan se på en del gamla skivor från när det begav sig. Uhm... nu blev det off topic. Men jag har läst samma förklaring till Z'na som Rainy uppgav ovan.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

Ungefär som när folk tyckte at KISS betydde Kids In Satans Service eller WASP We Are Satans People. Och både Paul o Gene är judar o inte Hitlerzz.

Ja det var väl den gamla vanliga kristna högern som förfärades över att ungdomarna lyssnade på allt sånt till Elvis istället för Pat Boone.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...