Jump to content
Annons

Scrolltumme (menar fingerpek)


slejnard

Recommended Posts

Annons
Tar ju en hiskelig tid att skrolla genom alla tidigare svar på detta forum.

Nån som kan ge tips på försäkringar mot "skrolltumme" ? Någon?

Snälla... 🙂

Köp en Logitech MX Revolution. Scrollhjulet funkar som vanligt när du ska scrolla försiktigt, men ska du scrolla ner några sidor så är det bara att ge hjulet en extra knuff så släpps det fritt och scrollar snabbt som attan. Det är dessutom en riktigt bra mus.

En sån eller att använda tangentbordet är mitt tips.

Link to comment
Dela på andra sajter

Eh? Hur gör du för att skrolla med tummen?

Eh? Hur gör du för att läsa "Scrolltumme (menar fingerpek)", vad nu ett sånt där fingerpek kan vara.... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Tack så jättemycket för alla tips! 🙂

Finns det nån funktion så man slipper ödsla tid med att skriva dumma grejer/inlägg på sitt kassa tangentbord då?

Nej där finns det inget på något tangentbord, vad jag vet, som gör man slipper ödsla tid. Men varför det förresten?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack så jättemycket för alla tips! 😮

Finns det nån funktion så man slipper ödsla tid med att skriva dumma grejer/inlägg på sitt kassa tangentbord då?

Nej där finns det inget på något tangentbord, vad jag vet, som gör man slipper ödsla tid. Men varför det förresten?

Men det finns ju trots allt speciall tangentbord till t.ex WOW, har inget sånt, tänker inte köpa ett sådant.

Men! Kan inte även Studio göra ett sånt tangentbord, fast studio.forum anpassat!

DET skulle vara intressant att se hur det skulle funka! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Knapparna PgUp och PgDn är också användbara och om man hoppar lite mellan musen och dem så skulle jag tro att risken för musarm minskar. 😄 Men jag har ett supertips vad det gäller "att skriva dumma grejer/inlägg på sitt kassa tangentbord" - koppla ur det medan du befinner dig på forumet så kan du inte skriva något alls!

..skämtsamt skrivet såklart, om jag nu behöver påpeka det. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Knapparna PgUp och PgDn är också användbara och om man hoppar lite mellan musen och dem så skulle jag tro att risken för musarm minskar. 🙂 Men jag har ett supertips vad det gäller "att skriva dumma grejer/inlägg på sitt kassa tangentbord" - koppla ur det medan du befinner dig på forumet så kan du inte skriva något alls!

..skämtsamt skrivet såklart, om jag nu behöver påpeka det. 😲

Ja ibland önskar man nästan att det varit urkopplat! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du har PC med IE 7 kan du avända mellanslagsknappen. Tryck på den så flyttas du en "bildfönstersida" ner på sidan.

SHIFT+Mellanslag för att backa.

Denna kombination är tycker jag funkar riktigt bra eftersom vänsterhanden då kan styra sida ner/upp medan högerhanden är fri att hantera musen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tar ju en hiskelig tid att skrolla genom alla tidigare svar på detta forum.

Nån som kan ge tips på försäkringar mot "skrolltumme" ? Någon?

Snälla... 🙂

Då jag blir trött/sliten i pekfingret kör jag med långfingret några dagar.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
Tack så jättemycket för alla tips! 😉

Finns det nån funktion så man slipper ödsla tid med att skriva dumma grejer/inlägg på sitt kassa tangentbord då?

Köp det ny Apple-tangentbordet, det platta, hälften av bokstäverna kommer inte med. lol

Speciellt Shift - skit, garanti kvar som tur är.

Redigerat av Sleap
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...