Jump to content
Annons

Hur fan rappar man?


Liselotten

Recommended Posts

Annons

Det är nog som med många andra genrer, om man inte verkligen känner låten och har passion för det, så kommer det att låta krystat och skitnödigt i vilket fall som helst. Tycker man hör rätt ofta ifall det är en wannabe ifall det är fallet, eftersom det blir så uträknat och uppställt, att det inte blir ett bra flow. Även om just hiphop inte är min genre direkt så tycker jag det brukar höras ändå, det gör det i alla genrer.

Men det är ju alltid roligt att prova på något nytt, så det bästa rådet är väl att lyssna igenom en massa hiphop och anteckna det du tycker verkar bra med fraseringar osv. Lär dig en text till en hel låt(helst flera) och rappa med, övning ger färdighet. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det för rap? Svensk eller Amerikansk? Det finns gott om noobs som rappar på amerikanska med ett dåligt 128 kbps kvalite beat. Satsa på svensk rap! Afasi, Kihlen & Adams-Ray-stilen. Men det är också som Fertan säger, man måste ju gilla det.

Tre steg som man bör tänka på innan man börjar,

Har jag en bra röst? (Hur låter det när man spelar upp min röst via datorn?)

Kan jag skriver bra texter?

Inspelning? (Har jag tillgång till en studio? eller en bra mikrofon iallafall?)

Redigerat av Taner
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller på med min första musikallåt nu (måste ju gå igenom alla genrer:P ), och självklart ska jag sjunga.

Men hur gör man ?

Ja vad sägs om att Öva , Spela in , Öva mera , Spela in mera och förhoppningsvis blir man bättre. Idiotisk fråga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...