Jump to content
Annons

666 ...


Valle

Recommended Posts

... Ă€r det 36:e Triangeltalet 😄😉

Och dessutom det inlÀggsantal jag har nÄtt i och med detta inlÀgg. kl.gif

Jag fick det rĂ€tt sĂ„ rejĂ€lt hett om öronen för en tid sedan dĂ„ jag i dumdristighetens tecken startade en trĂ„d om, *harkel*, religiösa sĂ„ngtexter. Jag Ă„ngrar dock inte att jag startade trĂ„den — absolut inte. DĂ€remot kom det faktum att jag behövde gĂ„ i sĂ„ energikrĂ€vande försvarsstĂ€llning lite ovĂ€ntat. Och jag mĂ„ste erkĂ€nna, sĂ„ hĂ€r i efterhand, att jag ser mitt försök till debatt i just den frĂ„gan som ett riktigt misslyckande, mest med tanke pĂ„ att jag uttryckte mig klantigare Ă€n jag kanske borde ha gjort. Jag kunde ha gjort det bĂ€ttre.

Och som om jag inte har lÀrt mig ett och annat, sÄ sticker jag Äter mitt huvud i lejongapet och slÀnger ut följande frÄgestÀllning:

Vilken instÀllning rÄder, hÀr pÄ forumet, till texter som innehÄller "vilddjuriska" inslag, typ texter som levererats av band som t.ex. Iron Maiden, King Diamond, Venom, W.A.S.P., Celtic Frost samt övriga trevligheter som norska Mayhem?

VÀl mött!

knight.gif

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons

Haha, alltid trevligt med lite andliga diskussioner!

AngÄende referenser till 666 sÄ Àr ju det hÀmtat frÄn bibeln.

Personligen tycker jag iofs att man gör en liten logisk kullerbytta nÀr man i ena andetaget hÀmtar

referenser frÄn bibelns vÀrld och i nÀsta dissar hela kristedomen.

Varför inte uppfinna egna ondskefullheter Àn att hÀmta frÄn bibeln om det nu ÀndÄ Àr sagor?!?

Det var en diskussion hÀr för ett par Är sen kommer jag ihÄg dÀr vi debatterade huruvuda dödsmetallarna

var onda pÄ riktigt dvs att dom bokstavligen menade vad dom sjöng eller om det bara var symboliska texter...

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Haha, jag gillar dig Valle 😉

Har ingen speciell Äsikt om odjurstexter och har knappt hört namnet pÄ de flesta av bandnamnen, men visst passar det ju ganska bra att sjunga om nÄt stort, elakt, fult, grymt och högljudande nÀr det Àr sÄ bandet vill framstÄ.

UngefÀr som Aqua och Barbie girl.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Grattis till 666!

Till att börja med tycker jag inte att du gjorde nĂ„got fel med den nĂ€mnda trĂ„den, dĂ€remot var en del reaktioner lite ĂŒber. Men det Ă€r ju det som ett forum Ă€r till för; att lĂ„ta lufta Ă„sikter och skjuta argument. Att man sedan ofta tar lite för mycket pĂ„ nĂ€tet... well. Det kan vi starta en annan trĂ„d om men det blir lite off topic tror jag. Min Ă„sikt: mer nya trĂ„dar med udda eller provocerande Ă€mnen, tack!

Om odjur i lÄttexter. Tja, vad skall man sÀga? Vad det gÀller Iron Maiden sÄ tycker jag att de har ganska ok texter jÀmfört med mÄnga andra inom den genren. (UpptÀckte f.ö. att det fanns ett ursprungligt hÄrdrocksband vid namn Iron Maiden som lade ner 1970... det hade jag ingen aning om!). Maidens texter Àr ju ofta inspirerade av filmer och sÄ Àven för den lÄten (The number of the beast). Jag tycker att det Àr underhÄllande med texter som inte bara Àr "Yeah, baby, baby, Me loves ya so much". Jag tycker helt enkelt att det Àr kul med lite kreativa och fantasirika texter...

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Maidens texter Àr ju ofta inspirerade av filmer och sÄ Àven för den lÄten (The number of the beast). Jag tycker att det Àr underhÄllande med texter som inte bara Àr "Yeah, baby, baby, Me loves ya so much". Jag tycker helt enkelt att det Àr kul med lite kreativa och fantasirika texter...

Nja, visst Àr det sant att mÄnga av Maidens texter Àr baserade pÄ filmer, böcker och till och med poesi (!), men just Number of the Beast bygger pÄ en mardröm som Steve Harris hade.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

jag tycker var och en fÄr vÀlja vad dom vill uttrycka i text och ljud mm för i slut Àndan

Àr det ÀndÄ sÄ att som man bÀddar fÄr man ligga som man sÄr fÄr man skörda.

What goes around comes around och sist men inte minst synden straffar sig sjĂ€lv 😛

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

jag tycker var och en fÄr vÀlja vad dom vill uttrycka i text och ljud mm för i slut Àndan

Àr det ÀndÄ sÄ att som man bÀddar fÄr man ligga som man sÄr fÄr man skörda.

What goes around comes around och sist men inte minst synden straffar sig sjĂ€lv 😛

Underbar tydlighet dĂ€r 😄

"The screwing you get isn't worth the screwing you get"

(Mae Rohm)

...Àven om det handlar om nÄt helt annat...

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

... Ă€r det 36:e Triangeltalet 😄😉

Och dessutom det inlÀggsantal jag har nÄtt i och med detta inlÀgg. kl.gif

Som Vallhagen sade, sĂ„ fĂ„r du nu hitta nĂ„got annat forum - för du kan ju knappast överge det "perfekta" antalet inlĂ€gg... 😛

Och som om jag inte har lÀrt mig ett och annat, sÄ sticker jag Äter mitt huvud i lejongapet och slÀnger ut följande frÄgestÀllning:

Vilken instÀllning rÄder, hÀr pÄ forumet, till texter som innehÄller "vilddjuriska" inslag, typ texter som levererats av band som t.ex. Iron Maiden, King Diamond, Venom, W.A.S.P., Celtic Frost samt övriga trevligheter som norska Mayhem?

Eftersom genren dĂ€r sĂ„dant förekommer, Ă€r totalt ointressant för mig, sĂ„ lĂ€mnar jag frĂ„gan med en stor gĂ€spning. 😄

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Fiction is fiction.

Det Àr först nÀr folk verkligen tror pÄ skiten som det blir larvigt.

😄

Kunde inte sagt det bÀttre sjÀlv! Bra talat.

Har nog sjÀlv aldrig reflekterat över texter. Finner det ganska ointressant.

Röster Àr mer intressant. Men texters innerbörd "bryr" jag mig inte om.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Det luriga just nu Ă€r att Valle Ă€r oerhört kluven till om han ska skriva nĂ„t mer inlĂ€gg över huvud taget... TĂ€nk att fĂ„ stanna pĂ„ 666... 😄
Som Vallhagen sade, sĂ„ fĂ„r du nu hitta nĂ„got annat forum - för du kan ju knappast överge det "perfekta" antalet inlĂ€gg... 😛

FörrĂ€dare! BĂ„da tvĂ„! Ni vet att sĂ„dana kommentarer omöjligen kan lĂ€mnas obemötta! SĂ„ förgjordes "mitt" triangeltalens triangeltal! Och nĂ€sta triangeltal kommer inte förrĂ€n inlĂ€gg #703 — men det talet Ă€r inte lika sexigt. I och för sig, det 666:e triangeltalet Ă€r 222111... Men sĂ„dana höga inlĂ€ggsantal Ă€r det nog bara Claes som kan uppnĂ„... 🙂😄

Mycket snack om ingenting dÀr, he he...

Till att börja med tycker jag inte att du gjorde nĂ„got fel med den nĂ€mnda trĂ„den, dĂ€remot var en del reaktioner lite ĂŒber. Men det Ă€r ju det som ett forum Ă€r till för; att lĂ„ta lufta Ă„sikter och skjuta argument. Att man sedan ofta tar lite för mycket pĂ„ nĂ€tet... well. Det kan vi starta en annan trĂ„d om men det blir lite off topic tror jag. Min Ă„sikt: mer nya trĂ„dar med udda eller provocerande Ă€mnen, tack!

Jag hĂ„ller med dig helt dĂ€r, Hellpig! Det Ă€r alltid hĂ€rligt med intensiva debatter — sĂ€rskilt nĂ€r det blir sĂ„dĂ€r hett och man mĂ„ste bita sig i tungan innan man vrĂ€ker ivĂ€g en salva (jag blöder ofta i munnen 🙂). DĂ€remot blir det mindre trevligt nĂ€r debatten, eller enskilda inlĂ€gg, gĂ„r överstyr. Det Ă€r synd att det hĂ€nder men samtidigt förstĂ„eligt — oftast i alla fall; jag tycker att argumentering ibland Ă€r en svĂ„r konst och dĂ€r grĂ€nsen mellan vad som Ă€r Ă„sikt respektive angrepp hamnar nĂ„gonstans mitt i en grĂ„zon. Den "perfekta" debattören vet dĂ€remot exakt var denna grĂ€ns gĂ„r och "regerar" nĂ€stan alltid debatten, detsamma gĂ€ller s.k. teflondebattörer — jag tillhör varken den förra eller den senare... Jag Ă€r nĂ„got halvtaskigt mellanting 😉 (Men jag vet en och annan "perfekt"- respektive teflondebattör hĂ€r pĂ„ forumet.)

För att kanske hÄlla mig lite till mitt eget Àmne:

För mig personligen Ă€r texter med vild- och odjursinslag inget annat Ă€n just — ord, harmlösa sĂ„dana. Men samtidigt vet jag att dessa texter (ord) vĂ€cker viss provokation, vilket vi ju kanske kan vara överens om Ă€r ett litet önskemĂ„l ibland. Ju "förbjudnare" desto mer frestande för textförfattaren att testa. Att det sedan ofta Ă€r ett marknadsföringstrick gör ju inte saken sĂ€mre — eller bĂ€ttre...

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

  • 3 veckor senare...

SĂ„ var det dags igen!!!

NÀr jag skapade den hÀr trÄden hade jag nÄtt 666 foruminlÀgg. Kort dÀrefter reducerades mitt inlÀggsantal pÄ ett "mystiskt" sÀtt. Men nu Àr jag alltsÄ Äterigen uppe pÄ det magiska "666"!

🙂party.gifkl.gif

It's a sign...

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

DieHard (oregistrerad)
... Ă€r det 36:e Triangeltalet 😄🙂

Och dessutom det inlÀggsantal jag har nÄtt i och med detta inlÀgg. kl.gif

Som Vallhagen sade, sĂ„ fĂ„r du nu hitta nĂ„got annat forum - för du kan ju knappast överge det "perfekta" antalet inlĂ€gg... đŸ˜Č

Och som om jag inte har lÀrt mig ett och annat, sÄ sticker jag Äter mitt huvud i lejongapet och slÀnger ut följande frÄgestÀllning:

Vilken instÀllning rÄder, hÀr pÄ forumet, till texter som innehÄller "vilddjuriska" inslag, typ texter som levererats av band som t.ex. Iron Maiden, King Diamond, Venom, W.A.S.P., Celtic Frost samt övriga trevligheter som norska Mayhem?

Eftersom genren dĂ€r sĂ„dant förekommer, Ă€r totalt ointressant för mig, sĂ„ lĂ€mnar jag frĂ„gan med en stor gĂ€spning. 😛

Men tillrĂ€ckligt intressant för att du skulle göra ett inlĂ€gg? 😉

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Fiction is fiction.

Det Àr först nÀr folk verkligen tror pÄ skiten som det blir larvigt.

đŸ˜Č

Skit för dig och guld för nÄgon annan. Sanning för nÄgon, overklighet för en annan. Vad som Àr larvigt för dig Àr pÄ fullt allvar för nÄgon annan. Det som Àr pÄ fullt allvar för dig Àr larv för nÄgon annan.

Redigerat av DieHard
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...