Jump to content
Annons

Vilket märke av ljudkort kör du på?


alexfree

Vilket märke av ljudkort kör du på?  

549 röster

  1. 1. Vilket märke av ljudkort kör du på?

    • Audiotrak
      3
    • Creamware
      16
    • Creative
      95
    • Digidesign
      28
    • Edirol/Roland
      3
    • ESI
      26
    • M-Audio
      176
    • Motu
      17
    • RME
      28
    • Andra
      86


Recommended Posts

Håller med "cnt" om att RME är bra. Jag har nyligen börjat jobba med ett Multiface. Valde det av två anledningar: dels för att pci-interfacet funkar med G5 och gör att jag slipper köra det långsammare firewire-stuket samt dels att jag kan använda samma break-out-box till laptop (både mac o pc) med ett PCMCIA-kort-interface. Förra året körde jag på pc med ett ESI Waveterminal 192m som jag fann otroligt prisvärt. Har också ett gammalt AW8. Så fort jag får råd att köpa nytt moderkort till min musik-pc sätter jag dessa båda kort i den. Logic 5.5.1 på pc kan ju köra två ljudkort samtidigt vilket ännu inte går på mac G5, och det kan man ju ha användning för. I höstas slängde jag mitt första ljudkort som jag haft nio år, ett Digidesign för nubus-standard som inga datorer längre använder.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 112
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

är det ingen som har haft nåt audiotrak maya kort eller nåt annat från audiotrak!?!?

Jag har ett gammalt Audiotrak Maya, men när jag körde med ASIO så hängde datorn sig i tid och otid. Om det var mig eller kortet det var fel på har jag ingen aning om. Det ligger nog här nånstans om någon vill ha det.

Link to comment
Dela på andra sajter

är det ingen som har haft nåt audiotrak maya kort eller nåt annat från audiotrak!?!?

Jag har ett gammalt Audiotrak Maya, men när jag körde med ASIO så hängde datorn sig i tid och otid. Om det var mig eller kortet det var fel på har jag ingen aning om. Det ligger nog här nånstans om någon vill ha det.

vad vill du ha för det då?

Link to comment
Dela på andra sajter

är det ingen som har haft nåt audiotrak maya kort eller nåt annat från audiotrak!?!?

Jag har ett gammalt Audiotrak Maya

vad vill du ha för det då?

200:- inkl. frakt. Skicka ett pm om du är intresserad.

info om kortet

tyvärr, jag trodde att kortet hade bättre ad, men det är bara 18bit, annars är det ju helt ok.....vilket kort har du nu då?

Redigerat av alexfree
Link to comment
Dela på andra sajter

tyvärr, jag trodde att kortet hade bättre ad, men det är bara 18bit, annars är det ju helt ok.....vilket kort har du nu då?

Ett Creative Soundblaster Audigy2 Platinum eX som jag är jättenöjd med, men å andra sidan använder jag det (nästan) bara för uppspelning så hur bra det är för inspelning kan jag inte riktigt uttala mig om.

Link to comment
Dela på andra sajter

AUdioPhile 2496...slår allt i den prisklassen LÄTT!...så jävla nöjd! 🙂😉

Link to comment
Dela på andra sajter

clavicl (oregistrerad)

Luna II här.

Undra om det verkligen finns nån i hela världen som använder alla feta och multipla dsp-processorer på sånna här kort? Vem orkar köra pluggar i mixerprogramvaran lixomassåba!? Nån här?

Undra hur många det är som tror att man kan köra fler Spectrasonics Atmosphere-spår i Cubase ju fler Shark-DSP-Processorer man har...

Link to comment
Dela på andra sajter

M-Audio FW 410. Det funkar helt ok! Men det är svårt att jämföra då jag bara haft 3 kort!

Skulle jag köpa idag skulle det nog bli ESI Quatafire 610...verkar collt! (är inne lite i en Firewire-period)

Link to comment
Dela på andra sajter

Carlos (oregistrerad)

Röstade andra, har ett dåligt ljudkort vid namn Dmx 6 fire som det inte går att spela in audio på!

ska antagligen köpa audiophile 2496!

mvh Carlos

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Röstade andra, har ett dåligt ljudkort vid namn Dmx 6 fire som det inte går att spela in audio på!

ska antagligen köpa audiophile 2496!

mvh Carlos

DMX 6fire är inget dåligt kort och det går alldeles utmärkt att spela in audio på det,

det beror på hur du ställer in kortet och har du det senaste drivrutin, jag spelar in på Cubase SL utan något problem 😄

Zando 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag sitter på en Mbox... fast den ligger fortfarande i sin kartong. Jag har ingen dator som pallar med att spela in ännu... GRRR!

det är lite jobbigt att den har USB som kräver en bra o snabb dator.......har Mbox USB 1 eller 2???

Link to comment
Dela på andra sajter

barkus (oregistrerad)

Egosys Wamirack 24...fungerar bra men kortet har märkligt nog 12 volts matning på pre-amparna. Med min ADK 51 blir det väl mycket brus. Däremot med en Studio Projects B1 är brusnivån helt OK. ADK:n funkar däremot bra med en annan pre-amp ! Kan någon förklara hur detta hänger ihop? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag måste ändå säga att jag tycker Digis billigare produkter speciellt digi 002 rack är bland det mest prisvärda man kan köpa. Man få ju med massa bra saker och kortet är ju grymt bra. Destutom är ju PT le inte så långt ifrån PT HD i kvalite om man klararsig på 32 audiokanaler.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...