Jump to content
Annons

Vilket märke av ljudkort kör du på?


alexfree

Vilket märke av ljudkort kör du på?  

549 röster

  1. 1. Vilket märke av ljudkort kör du på?

    • Audiotrak
      3
    • Creamware
      16
    • Creative
      95
    • Digidesign
      28
    • Edirol/Roland
      3
    • ESI
      26
    • M-Audio
      176
    • Motu
      17
    • RME
      28
    • Andra
      86


Recommended Posts

Hej!

Tvärr fanns det bara plats för 10 svar, men tryck gärna på "Andra" om ni inte hittar ert märke!!

(Aadvark, Antex, Digigram, Echo Audio, Emagic, Hoontech, Lexicon, St Audio, Steinberg, Tascam, Terratec, Yamaha mm)

Redigerat av Olsberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 112
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

visst är det mycket brus!!! trodde först att det var nåt fel!!

Jepp 🙁 Det är först nu jag har börjat inse att felet inte är ett fel utan ett rätt.....fast det är fel. 😄

Får ta och uppdatera någon vacker dag när solen kvittrar och fåglarna skiner.

Link to comment
Dela på andra sajter

Audigy2

Funderar på o införskaffa mig ett M-Audio kort eftersom jag har problem med att recorda från min K-Station... råkade tappa Midiports-plattan på ljudkortet så att ja kortslöt något så mitt ljudkort skickar ut massa random-signaler till min K-station 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

ST Audio DSP24 Value (numera ägt av ESI) som jag är mycket nöjd med. Trots detta funderar jag på att byta upp mig till ett M-Audio Firewire 1814 när detta släpps.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag använder Motu 2408 (första mod) det funkar utan problem men det finns klart bättre och billigare system idag!

funderar på det nya E-MU 1820, tror det kommer en test på det in nästa nr av Studio.

/ Starion

Redigerat av Starion
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kör med RME Hammerfall9652 - men jag skulle faktiskt lika gärna kunna byta till Echo Layla om jag inte hade haft användning för alla Lightpipe-portarna på Hammerfall-kortet... 😉

Motu gör också väldigt bra prylar - fullt i klass med RME och echo, men deras modeller har jag ingen koll på alls.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inget slår RME's ljudkort - ni som prövat RME's produkter vill nog knappast byta till något sämre (och vad är bättre?!)..

Nja.. 😕 inte för att tjöta emot men nog fn hade jag hellre velat ha ett Digidesign kort, eller varför inte ett Motu 896 HD? och om jag skulle köpa ett RME Hammerfall kort och sedan byta till ett Apogee ROSETTA 800, skulle jag då byta ner mig ? 🙂 inte direkt. 😉

Redigerat av Starion
Link to comment
Dela på andra sajter

precisionsound (oregistrerad)

"Andra" fast samtidigt inte.... EGO-SYS hette dom väl för innan dom blev ESI?

Wamirack 24 har jag. Funkar bra och har en rejäl drös MIDI in/ut också.

mvh

lars

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kör med RME Hammerfall9652 - men jag skulle faktiskt lika gärna kunna byta till Echo Layla om jag inte hade haft användning för alla Lightpipe-portarna på Hammerfall-kortet... 😠

Motu gör också väldigt bra prylar - fullt i klass med RME och echo, men deras modeller har jag ingen koll på alls.

Hejsan Claes!

Jag kör MOTUs 2408 MKIIoch en Kronauer Genio X1 A/D. Tidigare använde jag ett REM Hammerfall 9652, mycket fint kort. Just nu kan jag inte erinra mig varför jag bytte.... :rolleyes: ???

Skulle gärna ha ett MADI-system med RME:s kort.....

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...