Jump to content
Annons

Om juridik och låten "Fittan sticker fram"


hackeman

Recommended Posts

QUOTE (seka @ 30 October 2004, 20:39)

Jag skulle vilja ha ett Digi001, eller en Digi002 kanske, för att köra Pro-Tools/Logic på. Allt jag hört somproducerats på digi001 låter otroligt fint i Ljudet. Hög kvalitet på inspelningen mao.

11.000/13.000 kronor tror jag de ligger på

Vet inte vart du fått dina uppgifter ifrån men digi001 säljs inte ny längre, och en begagnad kan du få för 4-5000..

En digi002R (uppföljaren) kan du få för runt 9-10.000 spänn.

En digi002 (med inbyggd mixer) får du pröjsa strax över 20.000 för om jag inte minns fel.

OTE]

Fan nu blev den här tråden ÄNNU sjukare...! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 142
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Sequential Sixtrax var ju en ganska udda synt med sex oscilatorer som kunde spelas antingen var för sig, tillsammans eller frekvensmoduleras. Hade den sex utgångar också?

Link to comment
Dela på andra sajter

För bövelen, ta det lungt. Stänger snart tråden.

Jösses, folk. Tagga ner nu innan Oldsmobile sliter

av sitt 😛 hår....... 😆

Njjjjjjaaaaaa, kanske inte........

OBS: HUMOR.......... 😆

Måste bara klargöra att detta inlägg är menat

som ett humoristiskt "påhopp" med glimten

i ögat........

Link to comment
Dela på andra sajter

QUOTE (seka @ 30 October 2004, 20:39)

Jag skulle vilja ha ett Digi001, eller en Digi002 kanske, för att köra Pro-Tools/Logic på. Allt jag hört somproducerats på digi001 låter otroligt fint i Ljudet. Hög kvalitet på inspelningen mao.

11.000/13.000 kronor tror jag de ligger på

Vet inte vart du fått dina uppgifter ifrån men digi001 säljs inte ny längre, och en begagnad kan du få för 4-5000..

En digi002R (uppföljaren) kan du få för runt 9-10.000 spänn.

En digi002 (med inbyggd mixer) får du pröjsa strax över 20.000 för om jag inte minns fel.

OTE]

Hörrdu damen... vart har du levt de senaste åren?

Sida du hänvisar till i länken uppdaterades senast 02/04/29 ...(digi002 fanns inte ens då) 😆

Ta en titt på Jam, Musikbörsen, Estrad eller var som helst....

Dina fantasipriser kommer från 2002....

Kanske inte helt smart inlägg.... (visserligen inte ditt första...menmen)

Link to comment
Dela på andra sajter

QUOTE (seka @ 30 October 2004, 20:39)

Jag skulle vilja ha ett Digi001, eller en Digi002 kanske, för att köra Pro-Tools/Logic på. Allt jag hört somproducerats på digi001 låter otroligt fint i Ljudet. Hög kvalitet på inspelningen mao.

11.000/13.000 kronor tror jag de ligger på

Vet inte vart du fått dina uppgifter ifrån men digi001 säljs inte ny längre, och en begagnad kan du få för 4-5000..

En digi002R (uppföljaren) kan du få för runt 9-10.000 spänn.

En digi002 (med inbyggd mixer) får du pröjsa strax över 20.000 för om jag inte minns fel.

OTE]

Hehe läs hela annonsen!

"Under en begränsad tid kan du lägga på några kronor och får dig ett plugin paket till ett värde av ca: 28.000:- till ditt Digi001. Gäller till och med den sista Juni år 2002."

Redigerat av Shadows
Link to comment
Dela på andra sajter

Sorry att jag kapade tråden Hacke, ville skapa lite andrum med en kul kommentar men det skämtet träffade inte rätt överallt! 😆

Då försöker jag skapa lite mer andrum då, fast utan skämt som inte alla förstår... 😆

Apropå ljudkort:

Köp inte ett Audiowerk8.

Kanske EMU 18 nånting....som ligger i 5000kronors klassen.

Det är super enligt en kompis som har ett.

Gonatt! 😛

Jag har ett Audiowerk8 och det är väl inget fel med det?

1. Visst, det finns några brister. Bara ASIO och inte WDM, det har inte digital ut, det är bara 16 bit... och så kommer det inga drivrutinsuppdateringar sedan Apple köpte Emagic. Kan du inte stämma Apple åt mig?

2. Iofs använder jag bara AW8-kortet för uppspelning och inspelningar/samplingar görs på lite finare audiointerface. Men uppspelningen fungerar klockrent för den som vill kasta ut mjukvarusynthar på multikanaler i den analoga världen...

3. Ett beggat AW8 får du för 500 spänn. "EMU 18 nånting" kostar 8-10 gånger mer. Ett Digi002 Rack kostar ännu mer...

Och trots att Digi002:an låter delikat välljudande, har allt som behövs för professionell kvalitet och är värd sitt pris, så har även Digi002 sina fel, brister och buggar.

Link to comment
Dela på andra sajter

...Jisses 😆 ...varit ifrån ett tag så jag har inte följt hela tråden, och att tröska mig igenom alla inläggen verkar meningslöst. Begriper faktiskt inte vad allt ståhej beror på. Gunilla har ju fått världens reklam, faktiskt. Och det alldeles gratis. Hon har ju skrivit en text och framfört den offentligt i TV (har själv inte tillgång till 4:an, men dock 500 andra TV-kanaler) med "melodi". så hon är ju att se som upphovsman/kvinna (textförfattare) till det.

Vad Hacke har gjort är att pussla in hennes röst och melodi på ett stycke musik han har knåpat ihop. Han är således kompositör till musiken, punkt och slut.

I en tid då det samplas och lånas friskt från allt och alla, då det nästan är vedertagen standard och är mer regel än undantag (tyvärr), och inte att förglömma fullständigt accepterat, kan jag inte begripa att det skulle bli liv om det här. Det enda (och viktiga) smolket i bägaren skulle väl vara att 20-sekundersregeln är överskriden (med råge) när det handlar om att "låna" Gunillas röst. För att detta ska få ske gäller faktiskt upphovsmannens/kvinnans tillstånd om man ska dra det till sin spets.

Å andra sidan så är hennes text och melodi bara en del av hennes framförande i det här fallet. Ingen kan säga att hennes koreografiska utsvävningar framför kameran lämnar någon oberörd, utan TV-media fokuserar i första hand på bild. Och det är framförandet som gör henne så rolig. Det hade inte spelat så stor roll vad hon hade "sjungit" egentligen.

Text och sångprestation är ju faktiskt på (i mitt tycke) grabbig 12-årsnivå, och står inte på egna ben utan Gunillas "dans".

Det Hacke har gjort, är faktiskt ett stycke musik, av någonting som inte var musik. Han har inte pelat på hennes artistiska framträdande. Han har även sett till att informationen om ursprunget, artist, media och framträdande har framkommit klart och tydligt. Och han har lyckats göra det på ett sätt så att det är roligt.

Tack till Hacke för att han har fått mig att skratta, stort tack till Gunilla för att hon har fått mig att skratta. Och jag hoppas verkligen att TV4 och Gunilla uppskattar den reklam de fått genom Hacke, alldeles gratis, och att de inser (speciellt Gunilla) att det här var med glimten i ögat, riktigt modern svensk buskishumor!!! 😆😛

Link to comment
Dela på andra sajter

// Till alla postare i denna tråd, samt Hacke //

Hacke, jag ber om ursäkt för att jag gick lite hårt mot dig tidigare (på sidan 3 eller vad det kan ha varit 😆 ). Men det är inte din parodi jag reagerade på utan hur tråden utvecklades i allmänhet. Ungefär 90 procent av inläggen i denna tråd hör till "Utanför ämnet/Off topic", och en del av dem hör inte till forumet alls. Istället för att ge sig in i ett tretimmarsjob en lördagskväll, flyttar jag denna trån från kategorin Allmänt till just Utanför ämnet. En genväg ligger dock kvar.

Utan att vara vare sig advokat eller jurist, är jag tämligen säker på att Hacke är helt på den gröna sidan, därför att detta är en klockren parodi. Syftet är inte att vara seriös eller att tjäna pengar. Parodier är vi fria att göra i Sverige.

Men för guds skull, vad är det som gör det så svårt att hålla en tråd till sitt ämne? Skapa ny tråd och locka folk från denna att besöka den nya som spinner vidare till den andra. Då hålls forumet relevant och besökare slipper bli upprörda. Som sagt, ett antal anmälnngar har kommit in på denna tråd (knappen till höger om varje inlägg)

.björn.

Link to comment
Dela på andra sajter

ja ja ha ha ha - och ni säger att det inte är dålig stämning här.

(om ni verkligen vill bevisa att det är dålig stämning här så kan ni ju alltid göra femton inlägg nu där ni skriver att det har just NI aldrig sagt att det inte är dålig stämning...)

För övrigt så tycker jag det verkar som att de flesta som vill skriva något överhuvudtaget i detta (otrevliga) forum, gärna skriver på ett till- tryckande sätt för att den som uttryckt någon åsikt eller fråga bara ska känna sig dum och/eller hålla käften. Ni trivs säkert med att ha det så.

Gunilla fick ialla fall mycket bra gratis reklam, för tråden är väl en av de med mest visningar,kan jag tänka.

Och nej, jag tänker inte hålla käften bara för att nån/nåra djävla gubbe/ar spyr galla över en när man säger vad man tycker. De får stå för vad de skriver själva.

Gunilla har skrivit musik till "Fittan sticker fram" och om Hacke vill skriva musik med andra ackord kallas det troligtvis för "bearbetning" (om det är väldigt annorlunda från original harmonier och ackord) annrs kallas det väl "cover" när man spelar in musik av en existerande låt. Det var vad jag trodde iallafall.

Dessutom har Hacke tagit ner sin "cover"-parodi så det är ingen som ska stämmas så alla ni andra kan lugna ner er.

Jag ser er bara som ett gäng agitatörer- eller varför inte "attack-flator"? (man kan ju undra om ni inte har PMS så som ni håller på)

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)
Dessutom har Hacke tagit ner sin "cover"-parodi så det är ingen som ska stämmas så alla ni andra kan lugna ner er.

Jag sprider fortfarande detta verk offentligt Seka, glöm inte det:

Fittan sticker fram (Hackes mix)

...utan fitt-Gunillas tillstånd dessutom.

Stäm mig gärna. 😉

//raderat av admin //

Detta är en mycket kompetent samling människor som hjälpar varandra och andra med knepiga musikproblem.

//raderat av admin //

Redigerat av Olsberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är spiken i kistan satt för denna tråd, om det nu var ett test av att se hur lågt man kunde dra språkbruket i detta forum.

Tråden stängs, med en stark uppmaning till alla inblandade om att tänka på språkbruket. Den som inte kan följa våra Forumregler åker ut. Känns som att mina uppmaningar har varit både många och tydliga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...