Jump to content
Annons

MÅÅÅL!


Valle

Recommended Posts

Annons

ingen mer än jag som tyckte det såg ganska tamt ut ändå?

slumpvisa långbollar

tråkigt spel - inte bara från grekerna

tursamt 2-0 som lika gärna kunde blivit grekisk frispark

har varit negativ mot zlatan rätt länge nu men han var en av få som levererade - å vilket precist skott han stänker in!

chippen var annars det enda återstående glädjeämnet - tills han blev skadad

daniel andersson osynlig

ljungberg intetsägande

larsson orkeslös

osäker isaksson

petter hansson tryckte iofs med våld in ett mål framåt men minuterna innan höll han på att mycket snyggare skarva in bollen i eget mål

förlust mot spanien men oavgjort mot ryssland gör att sverige klarar sig vidare tillsammans med spanien

holland tar em-guld

Link to comment
Dela på andra sajter

ingen mer än jag som tyckte det såg ganska tamt ut ändå?

slumpvisa långbollar

[...]

Jag håller med dig tämligen fullt ut. God analys av matchen.

Jag satt och smågnällde en hel del över trött spel och bortslagna passningar innan Zlatan smällde till. Och gubblarsson var ju faktiskt där då oxå, med en klockren väggpass.

Sen blev man ju ännu mer uppmuntrad av Hanssons skitmål. Rätt komiskt. Men för att återknyta till den negativa kritiken så är det ju bedrövligt att Ljungberg missar friläget innan.

Det som sänker matchkvalitén mest är ändå grekernas skitfotboll, så vinsten är rättvis.

Så... ett supermål och ett ... annat mål. Det blev ju sevärt.

tjing

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

skit var ordet...

zlatan såg ointresserad ut, spred bollar och stod stilla. ljungberg var bra ett par minuter i slutet av första. försvaret för långsamt. bla bla bla

nä, nu vill jag se ett NYTT lag med HUNGRIGA spelare. Som orkar spela en hel match. Som inte förlitar sig på en storstjärna på topp. Ett helt lag av unga varianter av håkan mild och ingesson, typ.

Link to comment
Dela på andra sajter

skit var ordet...

zlatan såg ointresserad ut, spred bollar och stod stilla. ljungberg var bra ett par minuter i slutet av första. försvaret för långsamt. bla bla bla

nä, nu vill jag se ett NYTT lag med HUNGRIGA spelare. Som orkar spela en hel match. Som inte förlitar sig på en storstjärna på topp. Ett helt lag av unga varianter av håkan mild och ingesson, typ.

Javisst! Helt rätt!

Vi kan börja med att kasta in Sebastian Larsson!

Link to comment
Dela på andra sajter

Problemet med svensk sport är att vi alltid lyfter fram de stora spelarna och inte hela laget - Fotboll är en lagsport!

I fotboll är det Zlatan

I hockey är det Henke, Forsberg å alla de andra stora spelarna.

Vi förlitar oss enbart enskilda spelare även om det är en lagsport.

Lagerbäck tycker jag ska stanna kvar, det är samma visa varje år oavsett sport.

Går det dåligt för Sverige så är det tränarens fel - oavsett sport.

Och så är inte alltid fallet!

Problemet med oss svenskar är att vi alltid, Alltid måste ha någon att skylla på för att göra det lite enklare för oss.

Redigerat av Soundborn
Link to comment
Dela på andra sajter

Varför i helvete var inte Sebastian Larsson inne från början förresten? Elmander är grym på sitt sätt, men inte som fucking jävla yttermittfältare! Sebastian Larsson tycker jag har visat att han förtjänade platsen!

Sen tycker jag också det är synd att Henke var med en gång till. Tyckte hela tiden (jojo, jag vet hur lätt det är att säga så nu 😛 ) att det kändes som ett steg bakåt, istället för att satsa på Elmander eller Rosenberg som andra forward.

Och förresten, Sverige hade inte haft en suck mot Holland, det hade blivit utklassning! Så det kanske var lika bra...

Link to comment
Dela på andra sajter

Känns lite som... jahaja... nähänä... vi var visst inte bättre än så. Slår vi inte Ryssland så ska vi väl inte vidare liksom.

Usel match.

Jag tycker också att det är rätt mjättigt att gnälla på Lagerbäck. Han har nog fan vaskat fram det bästa vi har i spelarväg i Sverige. Det där att släppa fram fler nya förmågor... Visst. men det måste ju finnas några. Så länge Henke orkar springa så gör han ju bättre saker än nån av ungtupparna. Faktiskt. Räknas Elmander som ung? Han är ju planens katastrof.

Jaja... Summa summarum så förstör det inte min midsommarhelg... SÅ nördig är jag inte 😛

Ska bli skitkul att se Holland-Ryssland. Kan bli en höjdarmatch med hur många mål som helst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker också att det är rätt mjättigt att gnälla på Lagerbäck. Han har nog fan vaskat fram det bästa vi har i spelarväg i Sverige. Det där att släppa fram fler nya förmågor... Visst. men det måste ju finnas några.

skulle vilja vända på det

problemet med lagerbäck å svensk fussballsledning är att man bestämmer sig för ett spelsätt

sen försöker man stoppa in spelare som passar

alt skulle kunna vara att titta på: vad är det bästa vi har?

hur ska vi kunna sätta ihop det att funka så bra som möjligt å vilket system skulle passa bäst?

nu har det vart den förbannade diamanten i evigheter - utom igår!

plötsligt ett rakt mittfält!

märktes både framåt å bakåt om man säger så....

annars tyckte jag lagerbäck ändå försökte påverka istället för att bara glo som har varit brukligt innan

han byter system tillbaks till det gamla - sen till 4-3-3 - sist till 3-4-3 ... gör några byten

men det såg rätt trött ut från avspark till avblåsning

ljungberg sprang lite ett tag, källström försökte men blev utskälld av ljungberg, elmander blev trött eftersom han spelade på fel plats...

godkänt denna turnering tycker jag ändå zlatan får, likaså fredrik stoor

anders svensson har jag mer o mer svårt för, henke var ganska osynlig alldeles för många minuter, vem är daniel andersson?

otroligt synd att chippen gick sönder, han får ändå fart på saker o ting

allbäck användes alldeles för lite - men det kanske fanns en bra anledning till detta förutom det sedvanliga att lagerbäck verkar hysa agg mot denne målspottare

nej...

tycker som sagt att det är dags att SFF börjar fundera på om landslaget ska kretsa kring en man å hans spelide eller om det ska kretsa kring dom bästa spelarna ... vem är till för vem liksom - lagerbäck för laget eller laget för lagerbäck?

glad midsommar! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Med facit i hand borde sverige spelat ett reservlag mot spanien och sparat sina åldermän till matchen som betydde något. Hade ju bara skjutit upp pinan, eftersom holland vinner EM, men ändå.

avd. "det är lätt att vara efterklok"

Link to comment
Dela på andra sajter

Problemet med Lagerbäck är att han haft svårt att slussa in nytt och yngre folk i landslaget. Å andra sidan har vi haft ett starkt landslag

tack vare den kontinuiteten. Ett landslag som kvalat in till 4st em/vm på raken, och det är ju verkligen inte dåligt.

Förr eller senare står vi inför ett generationsskifte i landslaget. (som vi gjorde efter Tommy Svensson) Då kan det ta några år och misslyckade em/vm-kval att spela ihop ett

nytt yngre lag. VM-laget som var så bra -94 började byggas inför em-92

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...