Jump to content
Annons

VST med disteffekt sökes


Lonian

Recommended Posts

Hallå.

Jag är på jakt efter en VST Dist effekt som kan läggas ovanpå trummor.

Tips om bra Distar effekter

Jag försöker uppnå ett ljud som påminner om Wumpscut

en av mina polare visade mig någon effekt i reason och fick till det på 3 sekunder genom att ratta lite.

Hade velat ha det han nu använde sig av på vst. Men det är ju frågan om det finns.

Redigerat av Lonian
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
det låter som en preset i quadrafuzz (cubase). men det hjälper ju inte en FL-användare.

googla på multiband distortion vst så hittar du nog nåt liknande.

ska se vad jag hittar

Link to comment
Dela på andra sajter

amen det var ju fint!

jag har ju ingen som helst koll på FL då, men testa att få till den där lite filtrerade, resonanta karaktären genom att lägga ett filter med resonans efter disten?

berätta gärna om disten som följer med FL!

alltid kul att veta mer.

edit: äh, jag följde mitt eget råd och googlade.

borde gå att fixa i fruity blood overdrive. ett smalt preband-värde och leta fram rätt frekvens med colour-knappen.

Redigerat av Matti
Link to comment
Dela på andra sajter

>berätta gärna om disten som följer med FL!

>alltid kul att veta mer.

pja den disten som hänger med fl är inte mycket att hänga upp.

Väldigt få rattar, man måste använda 100 andra filter för att lyckas få till ett ljud.

Med en dist effekt skall man kunna skruva fram allt utan att använda andra filter tycker jag =) ja då förutom compressor och EQ =p

Link to comment
Dela på andra sajter

CM FUZZ som följde med Computer Magazine gratis förut (kanske det gör det fortfarande? Jag har inte köpt den på en stund) En light-variant på Camel Phat (Camel Audio ) kan man säga. Jag tycker att den funkar jättebra på det mesta, så jag använder den nästan hela tiden.

Jag har oxå den CM-pluggen, och jag använder den ofta (och ja, den följer fortfarande med tidningen). Bra skit. Jag "antar" att det är precis samma som denna free-VST:

http://www.camelaudio.com/camelcrusher.php , ser likadan ut förutom loggan och färgsättningen.

Värt ett test, gratis är gott!

***

Edit: Ah, nu ser jag att den var med även på Androids rekommendationslista... fan då är vi minst tre med god erfarenhet av den...

Redigerat av Vallhagen
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...