Jump to content
Annons

Favorit VST plugg


joeljungell (oregistrerad)

Recommended Posts

joeljungell (oregistrerad)

Så som topicen lyder! Lista era favorit VST Pluggar!

Jag får nämligen en liten summa pengar snarast och tänkte uppgradera lite i ljudarkivet, och skriv era favoriter, INTE prisvänligast!

Jag måste säga att en utav mina stora favoriter är Massive!

Så låt tipsen flöda!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Sonalksis kompressorer och eq (skitbra!!!!!)

PSP Audioware eq, vw, delay etc... (mycket bra och dessutom extremt prisvärda)

Celemony Melodyne (bra vertyg som visserligen inte används mycket, men de gånger det behövs, är det en livräddare)

Knufinke SIR2 (bästa reverbet)

EWQLSO Gold (kalasbra orkesterbibliotek)

Scarbee J-Slap'n fingered, VKC, Imperial Drums (Scarbee gör helt suveräna samplingsbibliotek, så man kan inget annat än gilla dem)

Virtual Guitarist2, Groove Agent3 (skitbra hjälpmedel medan man komponerar - och i vissa fall tillräckligt bra för att finnas kvar i slutmixen)

Lennar Sylenth1 (bra och prisvärt synt)

Hypersonic2, Sampletank2 (bra "smör-och-bröd"-moduler)

Ja - lite att fundera över blev det kanske... 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste det vara just vst-formatet....nä, tänkte väll det, finns ju wrappers 😲

Jag kan säga att jag nu testat demo av MDW Hi-Res Parametric EQ och har blivit förälskad, detta blir ett köp för min del iaf när pengarna kan hamna där! Helt underbar!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sonalksis kompressorer och eq (skitbra!!!!!)

PSP Audioware eq, vw, delay etc... (mycket bra och dessutom extremt prisvärda)

Två gånger dagens sanning!

Nu var det ju precis det tråden INTE skulle handla om, men jag tycker verkligen att man får väldans mycket för pengarna med dom flesta PSP pluggar.

Tycker också att sonalksis känns grymt mycket kvalitet att jobba med. Har inte riktigt kännt mig bekväm med deras EQ (har en tendens att "fräsa" lite i låg diskant), men Multibandskompressorn är riktigt riktigt bra (om du har stålar), och Gaten - SV-719 är ju utan tvekan bäst på banan. Kolla även in deras TBK, om du vill ha lite mer "kreativa" effekter. Riktigt roliga!

-------------

Måste ju tillägga, när man ändå pratar om kreativa kompressorer, så är ju en av dom sjysstaste gratis. SSLs Talkback kompressor. Finns att ladda ner gratis på deras hemsida och smakar festis på trumbussen 😄

Redigerat av rally
Link to comment
Dela på andra sajter

joeljungell (oregistrerad)
Sonalksis kompressorer och eq (skitbra!!!!!)

PSP Audioware eq, vw, delay etc... (mycket bra och dessutom extremt prisvärda)

Två gånger dagens sanning!

Nu var det ju precis det tråden INTE skulle handla om, men jag tycker verkligen att man får väldans mycket för pengarna med dom flesta PSP pluggar.

Tycker också att sonalksis känns grymt mycket kvalitet att jobba med. Har inte riktigt kännt mig bekväm med deras EQ (har en tendens att "fräsa" lite i låg diskant), men Multibandskompressorn är riktigt riktigt bra (om du har stålar), och Gaten - SV-719 är ju utan tvekan bäst på banan. Kolla även in deras TBK, om du vill ha lite mer "kreativa" effekter. Riktigt roliga!

-------------

Måste ju tillägga, när man ändå pratar om kreativa kompressorer, så är ju en av dom sjysstaste gratis. SSLs Talkback kompressor. Finns att ladda ner gratis på deras hemsida och smakar festis på trumbussen 😆

Haha, fan gratis är alltid gott! Ville egentligen inhandla ett par nya studiohörlurar, men ack så ville mina flottiga fingrar pilla med nya ljud!

Men eftersom ni här har varit sådana änglar som ni varit så kommer jag o slänga in en till fråga här nu 🙂

Jag producerar mestadels progressive house och jag är sjuukt nyfiken på vad deadmau5 använder för plugg (han sitter i Pro-Tools, men jag tar förgivet att det är VST pluggar han använder) Om nån möjligtvis vet, eller kan tipsa om en VST synth som skulle passa Progressive house?

Link to comment
Dela på andra sajter

joeljungell (oregistrerad)
Sonalksis kompressorer och eq (skitbra!!!!!)

PSP Audioware eq, vw, delay etc... (mycket bra och dessutom extremt prisvärda)

Två gånger dagens sanning!

Nu var det ju precis det tråden INTE skulle handla om, men jag tycker verkligen att man får väldans mycket för pengarna med dom flesta PSP pluggar.

Tycker också att sonalksis känns grymt mycket kvalitet att jobba med. Har inte riktigt kännt mig bekväm med deras EQ (har en tendens att "fräsa" lite i låg diskant), men Multibandskompressorn är riktigt riktigt bra (om du har stålar), och Gaten - SV-719 är ju utan tvekan bäst på banan. Kolla även in deras TBK, om du vill ha lite mer "kreativa" effekter. Riktigt roliga!

-------------

Måste ju tillägga, när man ändå pratar om kreativa kompressorer, så är ju en av dom sjysstaste gratis. SSLs Talkback kompressor. Finns att ladda ner gratis på deras hemsida och smakar festis på trumbussen 😆

Haha, fan gratis är alltid gott! Ville egentligen inhandla ett par nya studiohörlurar, men ack så ville mina flottiga fingrar pilla med nya ljud!

Men eftersom ni här har varit sådana änglar som ni varit så kommer jag o slänga in en till fråga här nu 🙂

Jag producerar mestadels progressive house och jag är sjuukt nyfiken på vad deadmau5 använder för plugg (han sitter i Pro-Tools, men jag tar förgivet att det är VST pluggar han använder) Om nån möjligtvis vet, eller kan tipsa om en VST synth som skulle passa Progressive house?

Rättelse - förutom all hårdvara han sitter i, men nån vst synth lär han ju pilla i!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

(han sitter i Pro-Tools, men jag tar förgivet att det är VST pluggar han använder)
Rättelse - förutom all hårdvara han sitter i, men nån vst synth lär han ju pilla i!!!

Har jag dock svårt att tro på det då PT använder sig av RTAS formatet, men synthen han använder sig av kan vara wrappad, eller finnas i båda formaten.

Redigerat av Gizmozis
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte men jag har aldrig riktigt fastnat för Nexus och Zt3a+ , testat hemma hos en kompis men finner inte dem tillfredställande.

Jag har dock Vanguard med ett antal banker som jag gillar.

Sedan måste jag säga att Hypersonic är otrolgt fränt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Darteis (oregistrerad)

Personligen gillar jag Synth1 VSTi, riktigt välljudande gratis VSTi synth med 2 osc, bra filter och bra filter envelopes, unison, inbyggda effekter, arpegiator och annan goodness.

Därefter kan jag rekomendera D-Blue Glitch, vilken ochså är gratis, mycket smidigt med åtta olika effekter eller vad den nu har som man kan med hjälp av en inbyggd pattern sequencer styra i takt. Har helt okej filter med!

Sist men inte minst Superwave P8, riktigt bra kanske inte lika smidig att programera som Synth1, men efter att jag lärt mig synth1 så var den enkel att programera. Låter lite snällare. Också gratis!

Googla de grejorna så har ni lite att leka med :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Rättelse - förutom all hårdvara han sitter i, men nån vst synth lär han ju pilla i!!!

"Sitter i hårdvaran?" Stolen då?

Tvivlar på att Deadmau5 skiljer sig så mycket från de flesta andra dansproducenter, det är nog 100% mjukvara där också.

Om han jobbar i ProTools är han inte bara en överskattad tjatmoster, utan dessutom en korkad överskattad tjatmoster eftersom ProTools midihantering är skräddarsydd för att lägga växelbas till dansbandsmusik och egentligen inte duger till något annat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om han jobbar i ProTools är han inte bara en överskattad tjatmoster, utan dessutom en korkad överskattad tjatmoster eftersom ProTools midihantering är skräddarsydd för att lägga växelbas till dansbandsmusik och egentligen inte duger till något annat.

😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Dessa är de jag använder mest

* Waves SSL 4000 (kanalstripp och kompressor att dö för)

* URS Classic Console Strip Pro (Ska du ha en kanalstripp, ska du ha denna)

* Oxford pluggpaket kompressor, limiter, eq, reverb, inflator och transmod

Och såklart, om du har råd ska du helt klart skaffa UAD-1 kort med massa fina pluggar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dessa är de jag använder mest

* Waves SSL 4000 (kanalstripp och kompressor att dö för)

* URS Classic Console Strip Pro (Ska du ha en kanalstripp, ska du ha denna)

* Oxford pluggpaket kompressor, limiter, eq, reverb, inflator och transmod

Och såklart, om du har råd ska du helt klart skaffa UAD-1 kort med massa fina pluggar.

Skicka din CD till mig, jag betalar lika mycket som du gjorde för dina pluggar.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...