Jump to content
Annons

Hej, du gamle dubbelmoralist!


Valle

Recommended Posts

Annons
anarkisten1 (oregistrerad)

Finns det nåt som inte va bättre förr? Undrar det, jag kommer inte på nåt.

Man var ödmjukare då, maten smakade bättre, inga forumtroll, en börsklippare då jämfört med dagens ter sig ju som rena fattiglappen.

Vinyl uj uj en symfoni av toner, kommer ni ihåg yllet.

Analog kommunikation medelst penna och papper eller verbal, undantagsfall via telegraf, telefon eller komradio.

Dosprompt suck vilken revolution.

Då var det verkligen lååååånga bollar på Nacka S (fast det är ännu längre sedan än nu) och dit mä den fort som F. Sist körde canadickerna stanleycup slutspel trots att dom hade VM hemma, sjukt helt enkelt.

Större glassar (inte vetenskapligt bevisat mer en känsla).

Mera praktiska julklappar.

Man var yngre då mä.

Snyggare brudar oxå för nu har dom blitt äldre.

Då bodde jag i Köpenhamn så ölen var godare än i Sverige fast den gick ju inte att köpa här.

Tror Skåne hade gått över i Svensk förvaltning då men språket var fortfarande väldigt förDanskat då så det är det svårt att ha en riktigt helgjuten uppfattning om.

Då blomstrade Kockums, innan Japanerna köpte kranen. Uj Uj man såg den från Köpenhamn en klar dag, och känslan att man var utom räckhåll var obeskrivlig.

Det var innan Muhammed bilderna så nu är det kanske tvärt om, dom gör dock fortfarande god bärs.

Det var då man fick lira solo skitsamma vilken tonart dom andra körde i för det gjorde Hendrix fast bättre.

Man behövde inte tjäna så mycket då för allt var billigare, fan då kom man långt med bussen för en spänn.

På den tiden öppnade man max låsta dörrar med plasten, typ som på film för då hade alla cash. Jag menar hur jävla 6igt är det med en bunt plastbitar jämfört med en rejäl trave äkta papper. OOOO jag minns femman.

Då var fortfarande Hermodsdalsskolan öppen, dessvärre kanske man ska tillägga för det var jävligt alla redan då.

Fans Moderaterna då? Undrar det?

Det var i alla fall långt innan Amiga 500 tiden, förr alltså typ innan nu.

Det var väldigt få som Twittrade då vilket var bättre än nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
😆 Ja det var gamla goda tider det. Och för att inte tala om maten. Det var potatis till fan nästan allt. Nästan som det var potatis till potatis. Inget snack om en massa pastarätter. Och om man någon gång fick det var det ett enkelt val. Fanns bara en sort och det var kungsörnens makaroner eller spagetti. Och om man ville ha ris så fanns bara Onkel Bens ris. Det var bra då. Det fanns inget som en jävla massa val när man stod där i butiken. Tänk så lätt det var då. För att inte tala om snacket om löntagarfonder. Och media? Ja två tevekanaler och inget snack om något skitreklamavbrott. Fanns det inget i väntan på nästa fick man ju se och höra på veckan fågelpass och i pauserna på hockey VM så spelades jazzmusik i väntan. Inga massa besserwissrar som sönderanalyserade allt i minsta detalj. Ja det var tider det ☺️ Redigerat av DieHard
Link to comment
Dela på andra sajter

😛 Ja det var gamla goda tider det. Och för att inte tala om maten. Det var potatis till fan nästan allt. Nästan som det var potatis till potatis. Inget snack om en massa pastarätter. Och om man någon gång fick det var det ett enkelt val. Fanns bara en sort och det var kungsörnens makaroner eller spagetti. Och om man ville ha ris så fanns bara Onkel Bens ris. Det var bra då. Det fanns inget som en jävla massa val när man stod där i butiken. Tänk så lätt det var då. För att inte tala om snacket om löntagarfonder. Och media? Ja två tevekanaler och inget snack om något skitreklamavbrott. Fanns det inget i väntan på nästa fick man ju se och höra på veckan fågelpass och i pauserna på hockey VM så spelades jazzmusik i väntan. Inga massa besserwissrar som sönderanalyserade allt i minsta detalj. Ja det var tider det 😆

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 7 månader senare...
Finns det nåt som inte va bättre förr? Undrar det, jag kommer inte på nåt.

Man var ödmjukare då, maten smakade bättre, inga forumtroll, en börsklippare då jämfört med dagens ter sig ju som rena fattiglappen.

Vinyl uj uj en symfoni av toner, kommer ni ihåg yllet.

Analog kommunikation medelst penna och papper eller verbal, undantagsfall via telegraf, telefon eller komradio.

Dosprompt suck vilken revolution.

Då var det verkligen lååååånga bollar på Nacka S (fast det är ännu längre sedan än nu) och dit mä den fort som F. Sist körde canadickerna stanleycup slutspel trots att dom hade VM hemma, sjukt helt enkelt.

Större glassar (inte vetenskapligt bevisat mer en känsla).

Mera praktiska julklappar.

Man var yngre då mä.

Snyggare brudar oxå för nu har dom blitt äldre.

Då bodde jag i Köpenhamn så ölen var godare än i Sverige fast den gick ju inte att köpa här.

Tror Skåne hade gått över i Svensk förvaltning då men språket var fortfarande väldigt förDanskat då så det är det svårt att ha en riktigt helgjuten uppfattning om.

Då blomstrade Kockums, innan Japanerna köpte kranen. Uj Uj man såg den från Köpenhamn en klar dag, och känslan att man var utom räckhåll var obeskrivlig.

Det var innan Muhammed bilderna så nu är det kanske tvärt om, dom gör dock fortfarande god bärs.

Det var då man fick lira solo skitsamma vilken tonart dom andra körde i för det gjorde Hendrix fast bättre.

Man behövde inte tjäna så mycket då för allt var billigare, fan då kom man långt med bussen för en spänn.

På den tiden öppnade man max låsta dörrar med plasten, typ som på film för då hade alla cash. Jag menar hur jävla 6igt är det med en bunt plastbitar jämfört med en rejäl trave äkta papper. OOOO jag minns femman.

Då var fortfarande Hermodsdalsskolan öppen, dessvärre kanske man ska tillägga för det var jävligt alla redan då.

Fans Moderaterna då? Undrar det?

Det var i alla fall långt innan Amiga 500 tiden, förr alltså typ innan nu.

Det var väldigt få som Twittrade då vilket var bättre än nu.

Några saker till:

Matbutiker var små. 🙂 Det saknar jag mycket fortfarande.

Tystare stan.

Mycket mindre nervesjukdomar. Depression?!?

Varit inte kopplad "på" så mycket med telefoner.

Ingen pratar med telefon i bussen/tunnelbana.

Människor haft egen tid för varandra (nu har vi tid bara för jobbet, TV, internet).

Bilars utseende var mera varierande.

Det var helt naturligt att människa köper bil bara en gång i livet...

I alla fall, har vi bråttom? Varför inte leva livet som du vill. OM alla ska betala med kontant (japp, ta ut pengar från banken och betala ALLTID med kontant istället något plastikkort), gå tillbaka på landet, -- så banker har inte makten över oss.

Redigerat av synthjx
Link to comment
Dela på andra sajter

Det gnälldes kanske inte över utveckling o.d., men likväl krävde "de äldre" censur av Elvis höftrörelser... 🙂

Det där har jag bestämt för mig är en skröna, att det var Elvisesess manager (översten ... parker?) som fixade. Filma honom bara från höftera, sa han och så gjorde dom det. Och sedan trodde alla att det var TV som censurerade honom! Antingen så ljuger jag rätt av nu eller så har jag lärt er något mycket i n s i k t s f u l l t just i detta ögonblick. Och för att vara lite på ämnet så var det ju förmodligen bättre förr - för Elvis och på flera olika vis faktist.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där har jag bestämt för mig är en skröna, att det var Elvisesess manager (översten ... parker?) som fixade. Filma honom bara från höftera, sa han och så gjorde dom det. Och sedan trodde alla att det var TV som censurerade honom! Antingen så ljuger jag rätt av nu eller så har jag lärt er något mycket i n s i k t s f u l l t just i detta ögonblick. Och för att vara lite på ämnet så var det ju förmodligen bättre förr - för Elvis och på flera olika vis faktist.

Det var ett jävla liv om att Elvis var farlig, det var väl då som nu de religösa puckona som stod för all skit. De eldade faktiskt på fullt allvar upp Elvisskivor i stora bål på 50-talet.

Ingenting är egentligen annorlunda idag jmf med på Herodes tid! Det som är viktigast för de flesta här på jordklotet, både i dag och på Herodes tid är att mörda sina grannar. Jo, kanske att en del äldre gubbjävlar är helt nö-jävligt säkra på datorer och inspelningsprogram.

Musiken var lika pissdålig förr med, för att få bli spelad i radio, eller få vara med på tv skulle det även då vara nåt skitfjantigt som "yellow-polka-dot-bikini". Det var mest skitkorvspolering även förr. Ta vilken tio-i-topplista som helst från hela 60-talet så var det i bästa fall två bra låtar, resten rena skiten.

Vi kan alltså sätta punkt för tråden nu eftersom allt var sämre både förr, och idag och i morrn.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sorry!

Are you mad?

Min dotter sjunger och spelar gitarr...visade hon Wuthering Heights och Babooshska!

Hon började nästan att förstå vad hon ska uppbringa, för att få andras kärlek, min har hon haft ända sedan jag satte på hennes mor i en kanindräkt och jag var utklädd till Peter Criss (love gun-dräkten )

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var ett jävla liv om att Elvis var farlig, det var väl då som nu de religösa puckona som stod för all skit. De eldade faktiskt på fullt allvar upp Elvisskivor i stora bål på 50-talet.

Ingenting är egentligen annorlunda idag jmf med på Herodes tid! Det som är viktigast för de flesta här på jordklotet, både i dag och på Herodes tid är att mörda sina grannar. Jo, kanske att en del äldre gubbjävlar är helt nö-jävligt säkra på datorer och inspelningsprogram.

Vi kan alltså sätta punkt för tråden nu eftersom allt var sämre både förr, och idag och i morrn.

Om glömmer för en ögonblick teknologi, ser jag att människor utvecklar mycket mycket långsammare. Eller bara lite. Men

en sak ändras fort -- jordklotet. Vi har förstörad och (nästan) slösat bort jordklotet redan; dessutom maten smakar och luktar som plastik om 10 år om inget ändras.

Jag kan helt glömma Cubase och syssla med musik på något annat sätt, och gå på landet. Livet i lägenhet i hyreskåk är helt oacceptabel; kan inte hellre leva med syntetisk mat och dålig luft, brusig miljö.

Redigerat av synthjx
Link to comment
Dela på andra sajter

60-talet... Det var typ Beatles och Stones som var nåt att höra på Tio i topp. Och bäst av alla, The Who!

En sak som faktiskt var bättre förr var att man inte komprimerade sönder trummorna på alla inspelningar, det gör man idag, det blir ju ingen attack kvar alls. En fördel med helt platta trummor är väl att vilken dönick som helst kan mixa nivåerna åtminstone halvskapligt. Men skit är det.

Redigerat av Guitar Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...