Jump to content
Annons

Världens bästa trummis?


hammagrella

Recommended Posts

Annons
  • Svar 324
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

Tony royster jr  är rätt duktig för att vara 12år....leta upp hans trummsolo på video... säg vad ni tycker!!??

Sjukt.. ser framspolat ut i slutet. Men tekniken är inte allt. Om han har suttit i sitt rum sen han var 3 och övat dubbelpedal, vilket det ser ut som han har gjort, så är det ju inte säkert att han kan lira med andra för det..

Tycker nog svänget/känslan, attityden är viktigast, teknik kan man öva upp ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte killing-gänget gjort en lista på världens bästa trummisar ☺️

Jo, vann gjorde naturligtvis Neil Peart, "powertrummisen från Kanada, 16 hängpukor, de e fanemej världsklass!!!" 🙂

Hempo Hildén är sjua på deras lista.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
janne loffe carlsson 😉

alltså!

j-lo carlsson är helt grym!

lyssna på pughs skiva "ja dä ä dä" eller vad den nu heter, ascoolt!

andra favoriter är keith moon, egil johanssen, tony williams, fredrik björling, mitch mitchell och buddy såklart.

Link to comment
Dela på andra sajter

Neil Peart svänger sen några år tillbaka! Han verkar fokusera mer på groove och sväng på t ex "Counterparts". Mike Portnoy är överskattad. Det är mer än en gång jag hängt upp mig på hans dåliga ljud och när han släpper igenom halvtajta saker, javisst lirar han "svårt" men många gånger skulle själva musiken tjäna på att han höll igen. Det finns ett par hittills inte nämnda. Trummisen i svenska Act var med och spelade skiten ur gamla trötta Saga på Trägårn i Gbg våren -03. Trummisen i svenska gruppen Ritual låter lite som en Bonham för 2 000-talet, alltid med en grym, stadig och groovig stil som lyfter fram låtarna.

Terry Bozzio på Danger Money och Night After Night med UK.

Dave Grohl piskar skiten ur trummorna på Killing Jokes senaste. Enkelt, djuriskt och aggresivt.

Ian Paice på Burn och Lay Down, Stay Down - man skrattar av den vansinniga och sköna approachen han har där. Långa delar av dessa låtar kör han trumsolo mitt i låtarna samtidigt som det sjungs en vers eller en refräng och det funkar!

De som trummar på Rebecka Thörnqvists skivor vet verkligen vad de håller på med.

Explodera gärna, trummis, men aldrig på bekostnad av låtarna!

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste säga att det finns många, många bra trummisar här i världen. Ska man välja några med det rätta svängiga groovet så skulle nog jag personligen plocka Dennis Chambers och Dave Weckl som ypperliga alternativ! Svenska motsvarigheter som Christer Sjöström och Pelle Lindvall ska också nämnas. Det är ju förstås svinsvårt att bedömma men över lag så tycker jag så i alla fall.

Groova Lungt! 🙂

/Oscar

Link to comment
Dela på andra sajter

Les Binks.. som fick kicken för att han slog för löst 🙂 , är faktiskt bäst!

Brian Downey... för att han oxå är bäst

Vad? Fick han ta med sig kicken? Hajar inte... 😆

Ja Downey har en jäkligt speciell spelstil, otroligt synkopig och jazz-pukig för att spela i ett hårdrockband. Fan, Lizzy var väl inget hårdrockband förresten... 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen speciell ordning 😏

Simon Phillips, Per Lindvall, Vinnie Colaiuta, Taylor Hawkins, Jeff Porcaro

Steve Smith, Dave Weckl, Wolfgang Haffner, Greg Upchurch, Danny Carey...

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad? Fick han ta med sig kicken? Hajar inte... 😆

😆😄😆

Ja mr Holland som efterträdde körde med dubbeltramp 😛

Eller ska jag förtydliga? Alla är kanske inte familjära med storyn... Den utmärkte tekniskt svängige trummisen Les "feather" Binks ansågs för mjättig när Judas priest drog in i NWOBHM-eran. Efterträddes av Dave Holland då, som hade en, minst sagt, enklare grundstil. Han ser rätt stelopererad ut kring armbågarna faktiskt, den gode Holland. Men slår han hårt?

Och Hempo är, som sagt, 7a

Link to comment
Dela på andra sajter

Dave Lombardo från Slayer är ju grymt duktig! Slayers Season in the abyss-skiva innehåller massor med grymt skönt trumspel.

Joey Jordison från Slipknot är också riktigt bra! Spelningen han gjorde tillsammans med Metallica när Lars Ulrich fick ställa in är nått i hästväg! Spelar så grymt bra på både Creeping death och Seek and destroy så man får gåshud.

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Astor Q (oregistrerad)

Det finns en som inte är nämnd än:

Animal! 😎

EDIT: Har alltid varit lite imponerad av Rick Allen

Redigerat av Astor Q
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...
schmetfad (oregistrerad)

En sådan fråga vilken som är bäst är ju inte helt lätt att svara på.

Var på workshop med Vinnie Colaiuta en gång, är ju helt grym som studio-trummis men han lirar ju inte direkt lysande när han lirar med Robben Ford.

Å andra sidan Chad Wackerman är ju helt klockren med Allan Holdsworth men skule antagligen stinka i Toto, bara för att ta några exempel.

Ungeför lika svårt som att säga vilken som är min favorit film, beror liksom på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...