Jump to content
Annons

Cubase- & Nuendo-seminarium


Andreas Hedberg

Recommended Posts

Den 27 mars arrangerar Studio sitt femte musikseminarium, denna gång i samarbete med MI7.

Bland annat kommer artisterna Addeboy & Cliff, som använder Cubase, berätta om hur de gjort sin låt Fine House

samt producerat Adam Tenstas låt They wanna know. Vi kommer även ha en grundkurs i Cubase 4 och dess nyheter (under ledning av Orca)

samt en kurs i ljudläggning av film i Nuendo med Christer Melén.

Vi kommer ha tre olika seminarier, och de kommer köras två gånger, så du hinner med två olika seminarier under denna kväll.

Det kommer också att finnas ett flertal företag på plats för att presentera program, tjänster och kringprodukter.

I pauserna kan du passa på att gå runt, testa och diskutera produkterna.

Vi säljer också våra mycket uppskattade specialutgåvor Inspelning Special, Hemstudio för Alla och Mixologi Special för endast

50 kronor styck (helst kontant betalning, kvitto ordnar vi om ni önskar).

Som vanligt ingår mat i priset. Dryck finns att köpa i vår bar. OBS! För köp av öl gäller 18-års gräns.

Skynda dig, vi tar endast in 150 personer.

För mer information och anmälan: www.studio.se/seminar

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Något är skumt med tiderna på programmet va?

Ja, det har du helt rätt i. Den som gjorde anmälningssidan satte fel tider efter första pausen.

Efter pausen 19:00 ska det vara Addeboy & Cliff 20:00, därefter paus 21:30 och slutligen dörrarna stängs 22:30.

Om några minuter kommer ett korrekt schema ut här på forumet och även på webbsidan!

Tack för att du uppmärksammade detta!

Mvh

Andreas Hedberg

Producers_Seminar_Cubase___Nuendo___Program.pdf

Redigerat av Olsberg
Lade upp schema som pdf
Link to comment
Dela på andra sajter

Ännu en gång blir det i 08-området 🙂

Ang. att det återigen blir musikseminarium i Stockholm, så kan jag förhoppningsvis glädja dig med att jag för fullt jobbar för att kunna ha ett seminarium även i Göteborg.

Har du också tips på lokaler i Göteborg och Malmö så får du gärna höra av dig!

Mvh

Andreas Hedberg

Link to comment
Dela på andra sajter

Ännu en gång blir det i 08-området 😄

Ang. att det återigen blir musikseminarium i Stockholm, så kan jag förhoppningsvis glädja dig med att jag för fullt jobbar för att kunna ha ett seminarium även i Göteborg.

Har du också tips på lokaler i Göteborg och Malmö så får du gärna höra av dig!

Mvh

Andreas Hedberg

Tackar, säkert fler än mej från Sveriges framsida som uppskattar ifall det blir seminarium i dessa trakter 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Andreas,

Kan väl var intressant för fler än att skicka mejl direkt till dig... Hur skulle du precisera "Grunderna i Cubase 4"?

Hej!

Utbildningsföretaget Orca kommer under kvällen gå igenom grunderna i Cubase 4 och berätta om nya funktioner gentemot tidigare versioner av programmet. Det kommer blir fokus på pluggar och instrument i programmet, men även inspelningsteknik, mixning med mera.

Mvh

Andreas

Link to comment
Dela på andra sajter

Meh!

Nu när det dyker upp nåt jag verkligen vill gå på så är det GIVETVIS samma dag som min flcikväns födelsedag...

🙂

Hej!

Födelsedagspresent-tips: Bjud med henne på Cubase & Nuendo seminarium den 27 mars på Karlbergsvägen 77:-)

Mvh

Andreas

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...