Jump to content
Annons

Metalprojekt


Recommended Posts

Du spelar tekniskt sett skitbra. Grymt snyggt flyt och närapå perfekt timing. Det enda som stör mig är kompen, de känns alldeles för enkla lite som att du skiter i musiken bara du får spela nåt jättesvårt.

Snabb gitarr är ingen kompensation för litet könsorgan 🙁

😛 ???

Det är bara roligt om man förstår det Brojd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 66
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Du spelar tekniskt sett skitbra. Grymt snyggt flyt och närapå perfekt timing. Det enda som stör mig är kompen, de känns alldeles för enkla lite som att du skiter i musiken bara du får spela nåt jättesvårt.

Snabb gitarr är ingen kompensation för litet könsorgan 😱

*asg* haha... Tack för kritiken. Ska tänka lite mer på kompen, men just när det är gitarrsolo så föredrar jag ett enkelt komp i bakgrunden, för att fokusera lite mer på själva solandet. Just nu jobbar jag med ett akustiskt stycke.. stålsträngad gura, och lite sköna synth-mattor... försöker dra ner lite på solandet.. hehe

Link to comment
Dela på andra sajter

Snabb gitarr är ingen kompensation för litet könsorgan

Visst fan är det det!!

Kan du dra ett A-moll på en ukulele på en fest så sitter ju brudarna och gapar av lycka och beundran för din musiktalang... 😱

En polare ville lära sig spela gitarr, så jag visade lite. Han blev snabbt less, hann bara lära sig introt till Nothing Else Matters(bara öppna strängar). Det där försöker han ännu spela på nån fest, och det har givit honom många beundrande blickar... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Noterade att du hette Von Porat. En kille jag gick tillsammans i grundskolan hette Rickard Von Porat släkting kanske, han e 86a om det hjälper.

Ja det är min halvbror :rolleyes:

Coolt 😳 Jag har inte träffat honom på typ fem år jag kom bara att tänka på det nu eftersom Von Porat inte direkt är världens vanligaste namn.

Link to comment
Dela på andra sajter

Noterade att du hette Von Porat. En kille jag gick tillsammans i grundskolan hette Rickard Von Porat släkting kanske, han e 86a om det hjälper.

Ja det är min halvbror 😲

Coolt 🙁 Jag har inte träffat honom på typ fem år jag kom bara att tänka på det nu eftersom Von Porat inte direkt är världens vanligaste namn.

Hehe, den spjuvern.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
Du spelar tekniskt sett skitbra. Grymt snyggt flyt och närapå perfekt timing. Det enda som stör mig är kompen, de känns alldeles för enkla lite som att du skiter i musiken bara du får spela nåt jättesvårt.

Snabb gitarr är ingen kompensation för litet könsorgan 😳

Det troode jag... för det är därför som jag bara spelar helnoter 😆

Bra lirat iaf... Jag håller med dom andra; lägg ut hela låtarna! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

fy fan vad tråkigt. tomt och själlöst. vad sägs om att göra ordentliga riff med känsla istället för någonting som fladdrarförbi med något väsande i bakgrunden?

Haha, nej tack. Jag är nöjd med hur det är, saker som fladdrar förbi är min kopp te. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Asså satan va grymt.... det var fanimej världsklass det här. Gitarrspelet så klart grymt, det är ju inget att diskutera, ren världsklass. Men trummorna och hela mixen var grymt, helt perfekt tycker jag. (Fan ingen konstruktiv kritik där). Med lite variation i tempo i och med hela låtar och med sång, då kan det bli hur bra som helst.

/babuu

Link to comment
Dela på andra sajter

Asbra. Planer på ett band eller?!? Med låtar som har texter ?!?! ☺️

Tackar! Ja det är meningen. Skriver all musik själv nu, spelar in idéerna i cubase. Målet är att skriva klart allting, och lägga sången hemma i datorn... ragga ett skivkontrakt och gå in och spela in allt på "riktigt" i någon fet studio.

du får säga till om du behöver ha nån som spelar in trummor på plattan då.. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 6 månader senare...

Tekniskt sett så är du mycket skicklig, och ja Yngwie-stilen känns igen...

Det är inte sånt gitarrspel som berör mig, men att du kan din grej är det inget snack om.

Lycka till med musicierandet

MVH

Anderzoomer

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo det blir att lägga upp hela låtar sedan självklart, är i ett lite tidigt skede nu bara. Kul som fanken i alla fall att några av er tycker om det 🙂

Förresten, fick just tag i en grym bassist 🙂

Och vad kallas han då? ;D

Tänker på Johan Randen när jag hör det, och det är väl inte så illa...

Förresten, är det en bandlös gitarr där på en av bilderna, eller är det ett photoshopfilter som bara lurar mig? 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Du är grymt duktig på att runka gura! 🙂 Men jag tycker bara att det är synd att du i stort sätt låter som yngwie. Alla dessa dimarpeggion och diverse yngwielicks. Skulle det inte vara roligare att hitta en egen stil...vi har lixom redan hört yngwie.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du är grymt duktig på att runka gura! 😉 Men jag tycker bara att det är synd att du i stort sätt låter som yngwie. Alla dessa dimarpeggion och diverse yngwielicks. Skulle det inte vara roligare att hitta en egen stil...vi har lixom redan hört yngwie.

Tackar! Jag runkar hårt och ofta... övning ger färdighet. Håller med om att mitt gitarrspel påminner mycket om Yngwies, Joe Stump, Michael Romeo etc etc. på dessa inspelningar. Tycker att det passa musiken bra. Men jag vill påpeka att jag även lirat en hel del blues och jazz, även om det inte framgår i de klippen jag postade här. Ett tag så experimenterade jag med "nintendo 8-bits musik" i kombination med konstiga blipp blopp ljud på gitarren, lite åt Mattias IA Eklund-hållet.

Men jag sitter inte och försöker låta som yngwie, eller någon annan gitarrist heller. Utan det blir att jag sitter och improviserar tills jag känner att jag kommer på något som är rätt. Och då ligger väl alla yngwies arpeggios och romeos sweeps i det undermedvetna och bubblar.

Gillar neoklassiska räkor, har alltid gjort. Mår bra i hela kroppa-stollen när jag runkar loss.

😎 <--- Gitarrninja

Link to comment
Dela på andra sajter

Jösses vad duktig du är på att spela pojk!! 😎

Finfint sololjud också!

Förutom Yngwie tyckte jag mej även höra lite Marty Friedman-influenser där i Promoclip3, kan det stämma?

Har du ingen hel demolåt att dela med dej av? Man hinner ju knappt få stånd innan det är slut... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänker på Johan Randen när jag hör det, och det är väl inte så illa...

Förresten, är det en bandlös gitarr där på en av bilderna, eller är det ett photoshopfilter som bara lurar mig? 😎

Jag har bara läst en del om Johan Randen, men aldrig hört honom. Får ta och lyssna på något han har gjort då 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Jösses vad duktig du är på att spela pojk!!  😎

Finfint sololjud också!

Förutom Yngwie tyckte jag mej även höra lite Marty Friedman-influenser där i Promoclip3, kan det stämma?

Har du ingen hel demolåt att dela med dej av? Man hinner ju knappt få stånd innan det är slut...  😉

Tackar, bockar och bugar! Gillar Marty Friedman (speciellt hans tidigare soloplattor) så det var en fin komplimang.

Jag har ingen hel låt med bara gitarronani, men jag har ett band som heter Cromonic och vi har precis spelat in en demo på 3 låtar. Det är en del gitarr-räkor där också, så kolla gärna in våran webbsida. Under "Download" finner du alla låtarna i fullängdsversion.

Editerat: Glömde att bifoga länken till webbsidan, den står iofs i min signatur, men ifall någon missat det. http://www.cromonic.com

Redigerat av wicked_s
Link to comment
Dela på andra sajter

Andrew: Tack, och ja... jag hoppas också på att det blir sång 🙂

Tobbe: Haha, ja Yngwie har jag lyssnat mycket på. Så det har väl smittat av sig.

Har lagt upp ett litet klipp till nu på sidan också. Cromonic_Guitar.mp3

Hmmm, ja ja...låter väldigt intressant.

bara du lyckas få tag i en sångare som sjunger lika snabbt... 😛

.. har alltid undrat över varför det aldrig fanns sångare som körde med samma uttyck som Michael D'angelo... förresten vilket urkorkat uttalande "Guys that cut down on speed can't play fast..." precis som om alla som lyssnar på musik skulle vara sångare, gitarrister, musiker eller spela något, själva... suck! 😄

Varför är det bara i gitarrbranschen som det finns shredders?

Jag har aldrig hört något om ngn trummis, sångare, keyboardist, saxofonist som gjort "shreddandet" till sin grej.

/He Hå

Link to comment
Dela på andra sajter

Men snabbhet har ju ingenting att göra med hur duktig musiker man är, som de flesta vet. Men det har hänt att jag har fått mail ifrån 15-åriga killar som sagt att de tycker att jag spelar ganska bra, men att de är mycket snabbare, och så har de bifogat någon mp3:a när de "vibrerar" så fort de kan med plektrumhanden och med andra handen håller de ut en enda ton.

Jag har även träffat en del gitarrister som har suttit hemma i sitt sovrum i flera år och spelat olika licks till metronom, timme efter timme. Självklart så blir de svinbra på att dra sina räkor, men ställer man dem sedan i en replokal tillsammans med andra musiker så vet de inte vad de ska spela, det stannar helt i hjärnan och allt bara låter skit.

Det finns så många duktiga musiker som lirar blues, jazz, rock... vad som helst, kanske inte som lirar snabbt, utan som vet vad de sysslar med och har erfarenhet och en jävla känsla. Kolla bara på "djonas" här på studios forum, grymt duktig gitarrist.

Vet inte vad detta inlägg hade med någonting att göra, men det var lite saker som jag suttit och funderat på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Andrew: Tack, och ja... jag hoppas också på att det blir sång 🙂

Tobbe: Haha, ja Yngwie har jag lyssnat mycket på. Så det har väl smittat av sig.

Har lagt upp ett litet klipp till nu på sidan också. Cromonic_Guitar.mp3

Hmmm, ja ja...låter väldigt intressant.

bara du lyckas få tag i en sångare som sjunger lika snabbt... 😛

.. har alltid undrat över varför det aldrig fanns sångare som körde med samma uttyck som Michael D'angelo... förresten vilket urkorkat uttalande "Guys that cut down on speed can't play fast..." precis som om alla som lyssnar på musik skulle vara sångare, gitarrister, musiker eller spela något, själva... suck! 😄

Varför är det bara i gitarrbranschen som det finns shredders?

Jag har aldrig hört något om ngn trummis, sångare, keyboardist, saxofonist som gjort "shreddandet" till sin grej.

/He Hå

Aldrig hört talas om en trummis som gjort shreddandet till sin grej?

Hört talas om Black Metal el. Grindcore?

Link to comment
Dela på andra sajter

Men snabbhet har ju ingenting att göra med hur duktig musiker man är, som de flesta vet. Men det har hänt att jag har fått mail ifrån 15-åriga killar som sagt att de tycker att jag spelar ganska bra, men att de är mycket snabbare, och så har de bifogat någon mp3:a när de "vibrerar" så fort de kan med plektrumhanden och med andra handen håller de ut en enda ton.

Jag har även träffat en del gitarrister som har suttit hemma i sitt sovrum i flera år och spelat olika licks till metronom, timme efter timme. Självklart så blir de svinbra på att dra sina räkor, men ställer man dem sedan i en replokal tillsammans med andra musiker så vet de inte vad de ska spela, det stannar helt i hjärnan och allt bara låter skit.

Det finns så många duktiga musiker som lirar blues, jazz, rock... vad som helst, kanske inte som lirar snabbt, utan som vet vad de sysslar med och har erfarenhet och en jävla känsla. Kolla bara på "djonas" här på studios forum, grymt duktig gitarrist.

Vet inte vad detta inlägg hade med någonting att göra, men det var lite saker som jag suttit och funderat på.

Nja, mitt inlägg är mera en kommentar till Michael D'angelos korkade kommentar låter som om den kom ifrån tidigt 80-tal. Att man förutsätter att folk som lyssnar på ens musik, inte kan fälla några kommentarer alls, dvs har inte rätt att fälla kommentarer, om man inte är gitarrist själv och dessutom spelar snabbt.

I övrigt håller jag med dig. Och B B Kings kommentar om t ex Eric Johnson:

"That guy is good in spite of playing fast"

/He hå

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...