Jump to content
Annons

Reason 4.0.1


Johan Royen

Recommended Posts

Annons

Det har jag. Men jag är inte säker på exakt i vilket läge den uppstår.

Det är i sequensern, när man redigerar vissa clips och växlar mellan visningslägena och mellan kvantiserings-snap av/på. I nåt visst läge så är kvanti-snappen av trots att knappen visar på. Det märks när man flyttar ett event och märker att det inte snappar. Om man klickar på snap-knappen två gånger så fixar det sig, så det är ingen allvarlig bugg.

Vad jag kan se av fix-listan så är inte de tnåt som de åtgärdat i den här uppdateringen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inte haft några som helst problem med Reason 4. Men jag uppdaterade i alla fall för att vara säker på att inte få problem i framtiden heller.

En sak som dock gladde mig att de la till är att man numera kan trycka ctrl (command för mac) + r när en thor är markerad för att sätta ut slumpvalda värden på alla stegen på stegsequencern. Jag brukar nämligen rätt ofta använda just stegseqencern som en sorts extra LFO i mina patcher för att slippa koppla in en massa matrixar och/eller malströmmar för att få in fler LFO:er.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...