Jump to content
Annons

Studio forum på Facebook!


Björn Olsberg

Recommended Posts

Annons
Var ju en artikel i Aftonbladet nu i dagarna om Facebook. Dom försöker komma på ett sätt att tjäna pengar på det så räkna med reklam inom en snar framtid!

Såg en annan artikel om hur Facebook är ett sätt för vuxna att fortsätta att mobbas på samma sätt som under skoltiden. 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv blev man ju inlurad på Facebook för några månader sen, och jag kan fortfarande inte se meningen med det. Jag menar, syftet verkar ju till största delen vara att spela en massa spel och bli biten av vampyrer. 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej va seriöst det blev här med statliga konspirationer för att luska ut allt om dig å sen pracka på dig skit 😕

Njäe, nu var det kanske inte staten som skulle reklambomba ...

Här är en artiklel att läsa.

Kort utdrag:

"Den verkliga graalen i sammanhanget är att leverera riktade annonser, reklam som bygger på att annonsören vet vem man är, vad man gillar och vad man pratar om med sina vänner."
Link to comment
Dela på andra sajter

Angående Facebook..

Enligt nyheterna i svt så bör man läsa det finstilta vilket många tyvärr glömmer, och kanske  för att det oftast är invecklat och jobbigt att läsa igenom.

Alltså reggar man sig på Facebook så avsäger man sig rätten till sitt egna material..dvs bilder, lyrik, musik

eller vad det må vara.

Raderar man sina bilder eller info om sig själv så finns materialet kvar lagrat i en databas...eftersom jag inte är påläst i ämnet facebook mer än det som står här..facebook svt

Så då undrar jag, gäller samma grej för studioforums sk facebook eller ingår den i samma system?

Redigerat av Valdez
Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan inte avsäga sig upphovsrätten, åtminstone inte i Sverige. Men sure thang, vill de ha mina privata bilder så ska de fan få dem. Det är ingenting jag nånsin planerat att tjäna pengar på i vilket fall. Eller förresten, jag var i Riga i helgen - Någon som vill köpa lite bilder, tio kronor styck?

Dagen jag ser den här bilden på en stor billboard som reklam för Facebook så blir förresten ingen gladare än jag själv 😄

http://www.majken.se/images/majken.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan inte avsäga sig upphovsrätten, åtminstone inte i Sverige. Men sure thang, vill de ha mina privata bilder så ska de fan få dem. Det är ingenting jag nånsin planerat att tjäna pengar på i vilket fall. Eller förresten, jag var i Riga i helgen - Någon som vill köpa lite bilder, tio kronor styck?

Dagen jag ser den här bilden på en stor billboard som reklam för Facebook så blir förresten ingen gladare än jag själv 🙂

http://www.majken.se/images/majken.jpg

Vem vet, den kanske dyker upp i någon kampanj för att få ungdomar att dricka mindre... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan inte avsäga sig upphovsrätten, åtminstone inte i Sverige. Men sure thang, vill de ha mina privata bilder så ska de fan få dem. Det är ingenting jag nånsin planerat att tjäna pengar på i vilket fall. Eller förresten, jag var i Riga i helgen - Någon som vill köpa lite bilder, tio kronor styck?

Dagen jag ser den här bilden på en stor billboard som reklam för Facebook så blir förresten ingen gladare än jag själv 🙂

http://www.majken.se/images/majken.jpg

😄🙂 ...Ja vem vet..kanske har du tur!

Hade vi bytt plats och jag hade stått där med ölglaset i näven så hade jag i det närmaste betraktats som ett fyllo, det är det som är skillnaden på oss kvinnor och män..och jag vill då faen ha kontroll över hur mina bilder används.

Alla människor är inte seriösa och alla är inte musiker heller som florerar på studioforum - vilket

kanske är nåt att tänka på särskilt för oss kvinnliga forumister. Dock menar jag inte att man ska vara överdrivet försiktig men som sagt måtta med allt.

Skchååålll på dig Majken! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...