Jump to content
Annons

Phobos byter namn...


Emil

Recommended Posts

Har tidigare gått under namnet Phobos här på forumet men kände att det vore kul att kunna presentera sig med sitt riktiga namn på nästa IRL-träff. Känns dessutom lite fånigt att inte använda sitt riktiga namn när man är tillräckligt gammal för att handla på bolaget.

Lite info om mig då; Heter Emil Östman och är 24 år gammal. Bor i Stockholm och har så gjort i hela mitt liv, trivs bra i storstadsmiljön.

Började med inspelning våren 2005 då jag gått bandlös ett tag, orkade inte starta på nytt och harva i en replokal så jag gick en kvällskurs i Cubase och en i Inspelningsteknik på Kulturama här i sthlm. Efter det satte jag på mig spenderarbyxorna och köpte alla grejer man behöver för att börja spela in. Kör Mac och Logic Pro 7. Är ingen virtuos på något instrument men behärskar trummor, bas, gitarr och sång. Blir sällan klar med mina egna alster numer men spelar in många av mina kompisars band i min lilla Studio. Har även ett stort intresse för gitarrer och gitarrprylar, har därför en hel massa elgitarrer, förstärkare och tillbehör hemma.

På dagarna pluggar jag Journalistik och Multimedia på Södertörns Högskola. En journalistutbildning på tre år som dessutom ska ge oss bra kunskaper i TV-produktion, radio samt html och Flash. Är inne på fjärde terminen av sex. Frilansar även som skribent för Studio och Fuzz, testar prylar och intervjuar artister. Har bland annat testat Addictive Drums och Fender Princeton Recording-Amp samt snackat med Sahara Hotnights och The Gossip.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Har även ett stort intresse för gitarrer och gitarrprylar, har därför en hel massa elgitarrer, förstärkare och tillbehör hemma.

Du borde hellre ha skrivit

Har även ett stort intresse för gitarrer och gitarrprylar, har därför en hel massa elgitarrer, förstärkare och tillbehör hemma och har stenkoll på det mesta som har med gitarrer att göra. 😊

Link to comment
Dela på andra sajter

Har även ett stort intresse för gitarrer och gitarrprylar, har därför en hel massa elgitarrer, förstärkare och tillbehör hemma.

Du borde hellre ha skrivit

Har även ett stort intresse för gitarrer och gitarrprylar, har därför en hel massa elgitarrer, förstärkare och tillbehör hemma och har stenkoll på det mesta som har med gitarrer att göra. 😊

Huruvida jag har stenkoll får andra avgöra, men jag har testat och använt väldigt många grejer iaf.

Link to comment
Dela på andra sajter

Huruvida jag har stenkoll får andra avgöra, men jag har testat och använt väldigt många grejer iaf.

Alltså det var menat som en komplimang.. för att du ofta har väldigt vettiga saker att säga om saker som har med gitarrer att göra.. bara så att du inte trodde något annat 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Elof (oregistrerad)

Hej Emil, längesen 😲

Bra med riktiga namnet, mer seriöst, jag har ju också mitt riktiga även om man lätt tror att det är ett skämt ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Södertörns högskola? Jamen då är du ju nästan hemma hos mig varje dag ju! Och inte har du hört av dig? Dålig stil tycker jag! 😲

Välkommen ska du vara iaf.. till både forumet och till mig på kaffe ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Huruvida jag har stenkoll får andra avgöra, men jag har testat och använt väldigt många grejer iaf.

Alltså det var menat som en komplimang.. för att du ofta har väldigt vettiga saker att säga om saker som har med gitarrer att göra.. bara så att du inte trodde något annat 😄

Tack! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Men vänta nu... har du inte bytt namn till Emil en gång innan?

eller... allt blev så rörigt när forumet blev ett annat forum som blev ett annat forum som blev sig självt igen. Det kanske var i något av mellanstegen som jag har något vagt minne. :rolleyes:

Välkommen!

Redigerat av Fidden
Link to comment
Dela på andra sajter

välkommen igen då Pho...jag menar Emil

var gång jag ser ditt namn..kommer jag att tänka på en bana i unreal tournament 1 som hette Phobos Moon!

jag skriver nog under på att du verkar vara en vettig tjomme till skillnad från mig själv!! :rolleyes:

hare gott

/Larsson

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

välkommen igen då Pho...jag menar Emil

var gång jag ser ditt namn..kommer jag att tänka på en bana i unreal tournament 1 som hette Phobos Moon!

jag skriver nog under på att du verkar vara en vettig tjomme till skillnad från mig själv!! :rolleyes:

hare gott

/Larsson

🙂

Nu får jag be om ursäkt för lite OT, men jag kommer inte kunna sova om jag inte får veta... Var det banan med ett hål upp i taket i det stora mittrummet, där gravitationen var låg på utsidan och det låg ett sniper-gevär och nån powerup, möjligtvis en damage amp eller invisible? (eller om det bara var ett par stövlar)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Emil, lyssnade nyligen på Orange tiny terror ljud exemplen som du gjort, måste säga att det var en positiv överaskning att det var så lyssningsbara ljud exempel.

De jag hittade på tex. youtube låg långt ifrån de sound jag ville höra (antingen var det för lite dist eller för mycket).

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Emil, lyssnade nyligen på Orange tiny terror ljud exemplen som du gjort, måste säga att det var en positiv överaskning att det var så lyssningsbara ljud exempel.

De jag hittade på tex. youtube låg långt ifrån de sound jag ville höra (antingen var det för lite dist eller för mycket).

Mina två vinjetter? Dom var roliga att spela in iaf. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

välkommen igen då Pho...jag menar Emil

var gång jag ser ditt namn..kommer jag att tänka på en bana i unreal tournament 1 som hette Phobos Moon!

jag skriver nog under på att du verkar vara en vettig tjomme till skillnad från mig själv!! 🤪

hare gott

/Larsson

🙂

Nu får jag be om ursäkt för lite OT, men jag kommer inte kunna sova om jag inte får veta... Var det banan med ett hål upp i taket i det stora mittrummet, där gravitationen var låg på utsidan och det låg ett sniper-gevär och nån powerup, möjligtvis en damage amp eller invisible? (eller om det bara var ett par stövlar)

JA! Bästa spelet! 😮

Hej Emil! Nästa IRl ska jag inte välta ut en öl på dig! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

välkommen igen då Pho...jag menar Emil

var gång jag ser ditt namn..kommer jag att tänka på en bana i unreal tournament 1 som hette Phobos Moon!

jag skriver nog under på att du verkar vara en vettig tjomme till skillnad från mig själv!! 🤪

hare gott

/Larsson

🙂

Nu får jag be om ursäkt för lite OT, men jag kommer inte kunna sova om jag inte får veta... Var det banan med ett hål upp i taket i det stora mittrummet, där gravitationen var låg på utsidan och det låg ett sniper-gevär och nån powerup, möjligtvis en damage amp eller invisible? (eller om det bara var ett par stövlar)

JA! Bästa spelet! 😮

Hej Emil! Nästa IRl ska jag inte välta ut en öl på dig! 😄

haha! När blir den då? Vi borde styra upp nåt snart.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...