Jump to content
Annons

Bara jag som hatar Reasons kopieringsskydd?


cm0s

Recommended Posts

Hur tänkte Propellerhead?

Varje gång man gör minsta förändring i hårdvaran (verkar räcka med att jag kopplar in min iPod) så kräver Reason att jag sätter i skivorna för att verifiera programmet.

Detta blir sjukt drygt i längden, det innebär att man inte kan ta med sig sin laptop för att producera lite utan att ta med sig alla 3 reasonskivor.

Samma sak gäller ReCycle.

Redigerat av cm0s
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ett program jag brukar använda när jag inte orkar stoppa i tusen olika cd-skivor för att starta ett spel eller program är Daemon Tools, det brukar funka för det mesta 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur tänkte Propellerhead?

Varje gång man gör minsta förändring i hårdvaran (verkar räcka med att jag kopplar in min iPod) så kräver Reason att jag sätter i skivorna för att verifiera programmet.

Detta blir sjukt drygt i längden, det innebär att man inte kan ta med sig sin laptop för att producera lite utan att ta med sig alla 3 reasonskivor.

Samma sak gäller ReCycle.

När du installerar reason kan du välja om du ska installera de 2 skivorna på hårddisken eller inte. Väljer du att installera de 2 skivorna oxå så slipper du sätta i skivorna varje gång... 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Har aldrig haft det problemet trots ny hårdvara. Har du prövat att reparera behörigheter i Skivverktyg?

Kolla upp mappen /Library/Application support/Propellerhead/ också och se till att du har läs- och skrivrättigheter där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur tänkte Propellerhead?

Varje gång man gör minsta förändring i hårdvaran (verkar räcka med att jag kopplar in min iPod) så kräver Reason att jag sätter i skivorna för att verifiera programmet.

Detta blir sjukt drygt i längden, det innebär att man inte kan ta med sig sin laptop för att producera lite utan att ta med sig alla 3 reasonskivor.

Samma sak gäller ReCycle.

När du installerar reason kan du välja om du ska installera de 2 skivorna på hårddisken eller inte. Väljer du att installera de 2 skivorna oxå så slipper du sätta i skivorna varje gång... 😲

Verkligen? Jag har också råkat ut för detta och det verkar inte bero på att filerna inte finns på datorn utan bara för att verifiera att man verkligen har skivorna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...