Jump to content
Annons

Bra/fina/mysiga jul-låtar?


berra_-

Recommended Posts

Eftersom att den första höstmånaden nu har kommit så börjar det dra ihop sig inför julen. ( 😛 )

Jag har tänkt att spela in en julskiva och ge bort i julklapp till dom närma men har lite torka på låtar.

Har ni några tips på bra jul-låtar? Alla tips funkar 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 3 veckor senare...

o helga natt

Have Yourself A Merry Little Christmas

hej tomtegubbar

räven raskar

we whish you a merry christmas

white christmas

stilla natt

Vår julskinka har rymt

Last christmas

om man vill hylla "allas våran" Billy Butt så kan du ju ta med "christmas in new york" eller "julen är här", som han har skrivit! hahaha.... ☺️

Även "vår julskinka har rymt" är skriven av honom....

Redigerat av Mr Keys
Link to comment
Dela på andra sajter

Last christmas - Wham

Do they know it's christmas? - Nån sån där Aid-grej

All I want for christmas is you - ? Var Mariah Carey först eller är det en gammal klassiker?

Edit:

Finns ju nån mer sån där rädda världen-grej också... John Lennon m.fl. - So this is christmas eller nåt sånt?

Redigerat av android
Link to comment
Dela på andra sajter

Merry Christmas Baby - Bruce Springsteen & The E Street Band

Fairytale of New York - The Pouges (och nån sångerska som jag inte minns namnet på)

Vill du inte bara göra covers så kan du göra som jag och mina 3 bröder gjorde förra julen, vi tog musiken från en känd jullåt och skrev en egen text. Sedan spelade vi in låten på några timmar, dagen före julafton! ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Merry Christmas Baby - Bruce Springsteen & The E Street Band

Fairytale of New York - The Pouges (och nån sångerska som jag inte minns namnet på)

Kirsty MacColl.

Annars är "One little christmastree" med Stevie Wonder bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Christer Sjögren har en passande julsångstämma, minns inte vad hans skiva heter.

Om man skippar orden "fin och mysig" så är Onkel Kånkels skiva "Gammeldags jul" ett smått klassiskt och underhållande julalbum som säkert kan få de flesta att bli lite varma i juletid. Bra för skrattmusklerna!

Link to comment
Dela på andra sajter

"Gläns över sjö och strand" är en av mina favoritalster att smaka av juleskinkan till. Passar på att rekommendera plattan "Stikkan Anderson väljer Polars Pärlor: Julens Musik" och samtidigt smasha in dängan: Det var bättre förr! 😉 *Amen*

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...