Jump to content
Annons

Polyfoniska Ringsignaler!


Snake

Recommended Posts

Är det någon som har en aning om hur man gör egna polyfoniska ringsignaler till mobilen? Då man är musiker vill man ju helst ha en egen komposition. Finns det någon typ midi-konverter? Jag har en Sony-Ericsson T610.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Vad jag vet så har T610:an GM(general midi) och då borde det väl gå att göra en låt på en

Sequenser (Logic el Cubase mm..) med en GM synth, och sen konvertera den till en midi-fil som du sedan för över till mobilen.

typ nåt sånt 😕

Mvh / Starion.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det krävs nog något överföringsprogram som man får tillsammans med en kabel som inte hänger med telefonen från början...?

Är det samma sak med Samsung, så att ringsignalerna är vanliga midifiler - eller är det olika system till olika telefoner?

Link to comment
Dela på andra sajter

En wap-site?

Finns det sådana någonstans där man kan lägga upp egna prylar med hjälp av datorn - eller kan man göra en sådan site själv på något sätt på sitt eget utrymme?

Link to comment
Dela på andra sajter

ChrisSnyder (oregistrerad)

Det räcker med att du har webbutrymme vart som helst.

Jag har en domän och där brukar jag lägga upp allt som jag vill ha till mobilen (T610 as well) och sen i wapbrowsern i telefonen så väljer du bara att skriva in adress, och då måste du skriva in EXAKT rätta sökväg till filen.

Jag lade tex upp simpsonsmelodin och skrev då adressen.

http://www.standstraight.se/simpsons.mid

det funkar även på bilder ...

lycka till

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för hjälpen! Nu har jag en egen ringsignal 😳 Läste också att ringsignale "Old Phone" är just GM effekten "telefon". Med andra ord kan man använda de andra effekterna också, Helicopter mfl.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad jag vet så har T610:an GM(general midi) och då borde det väl gå att göra en låt på en

Sequenser (Logic el Cubase mm..) med en GM synth, och sen konvertera den till en midi-fil som du sedan för över till mobilen. 

typ nåt sånt 😕

Mvh / Starion.

jepp det stämmer, 4 röster har den.

Oh no.. Den har faktiskt 24 röster ! 😆

så det så 🙂)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förstår hennes poäng.

Varför betala massor med pengar för något som har sämre ljudkvalitet än en sunkig köksradio från 60-talet? Både telefonen och låtarna kostar (om man köper låtarna från en ringsignal-tjänst).

Ur ett musikerperspektiv kan det ju bli en guldgruva, men som konsument... Enlighten me.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...