Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej pÄ er!

drygt 30-Ärig uppsalabo som efter ett lÄÄÄÄngt uppehÄll bestÀmt sig för att pilla lite med musik igen.

Spelade mest pÄ 90-talet och plöjde ner en mindre förmögenhet i diverse syntar/samplers etc, tex. Emu Emax, ESI-32, Ensoniq SQ1+ /EPS16+. Kawai K4, Korg wavestation A/D, Morg M3R etc. Startade tidigt med hÄrddiskinspelning, ett program som hette SAW. NÄgon som minns?

Skruvade och pillade och arrade som vansinniga, och nÀr man till sist fick ner elÀndet (som ibland lÀt ganska bra) pÄ band via en fyrkanalig fostex sÄ lÄt det....skit:D SÄngen lÀt som den spelats in genom 40 cm isolering, diskanterna sprakade och basen vibrerade.

Började sÄ smÄtt för ett par mÄnader sedan att köpa pÄ mig lite grejjor; ProTools, Mbox och reason tillsammans med midiklaviatur, och vips -fanken sÄ bra det lÄter med enkla medel!

Sjunde himlen!

Sneglar ofta pĂ„ blocket och fĂ„r vĂ„ldsamma impulser att köpa pĂ„ mig en drös samplers och syntar som förr kostade 30-40000, för en tjugondel av vĂ€rdet, bara för att det Ă€r sĂ„ snyggt med fyllda rack 😼 Denna fixering vid snygga rackprylar har vĂ€l givit upphov till "Emulator" 🙂

Ska vĂ€l försöka ladd upp nĂ„got alster sedan nĂ€r man blivit lite mer varm i klĂ€derna, just nu har jag och min fyraĂ„riga dotter gjort en killermix av Snickerboa och en med Nanne Grönwalls "kom och hĂ„ll om mig"😄:D

Ser fram mot att fÄ tips, hjÀlp av alla hÀr, mÄnga verkar ju otroligt duktiga!

vi hörs!

Annons
  • 2 veckor senare...
Postat

vĂ€lkommen Ă€r vĂ€ll hög tid att sĂ€ga 🙂

Postat (redigerat)

Hej pĂ„ dej. Har ocksĂ„ en fyraĂ„ring hemma. (och en en och halvĂ„ring ocksĂ„ för den delen...) Kanske ta och göra lite hits for kids hĂ€r ocksĂ„ 😄

Redigerat av Wernborg
Postat
Hej kompis.

...vad Àr det egentligen du emulerar? :rolleyes:

Emulator, hans mer digitala alter ego:

emu_emulator.jpg

JasÄÄÄÄ! 😆

Postat

SÄ patetiskt var det! Men Visa gÀrna en bild pÄ mig nÀr jag har III-klÀderna pÄ, snyggare dÄ., och jag lÀt mycket bÀttre;)

FÄr bjuda pÄ att man Àr sucker för vissa grejor :rolleyes:

Postat

Hej!

Det behövs lite fler synthnördar hĂ€r bland alla gitarronanister, sĂ„ du Ă€r mycket vĂ€lkommen! 😆

ulfsa (oregistrerad)
Postat

Willkommen !

Postat
Hej!

Det behövs lite fler synthnördar hĂ€r bland alla gitarronanister, sĂ„ du Ă€r mycket vĂ€lkommen! đŸ˜±

kan inget mer Àn att hÄlla med till 100%!!!

wilcomen!

Diaks (oregistrerad)
Postat

VÀlkommen synthar gillar jag ocksÄ =)

Postat

ahhhh

Emulator 2 Àr vÀl ÀndÄ den vackraste av dem alla. FÄr en varm kÀnsla i kroppen sÄ fort jag nÀrmar mig/ser en pÄ bild!

ulfsa (oregistrerad)
Postat

VĂ€lkommen !

Postat

VĂ€lkommen hit 😳 .. Har ju redan sett dig hĂ€r nu ett tag, men missat din presentationstrĂ„d..

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.