Jump to content
Annons

Studiostol


Torwald

Recommended Posts

Jag måste köpa något nytt att sitta på, så jag vill veta hur ni andra vilar era rumpestumpor!

Jag sitter på en sån här nu, och har väl varit hyffsat nöjd. Nu känner jag dock att min stjärt är redo för ett mer rejält stöd!

23422_PE108181_S4.jpg

Så fyll nu denna tråd med kreativa idéer och rumpgodis!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

jag skulle rekomendera med armstöd..

är skönt som fan att ha det!!!!

jag sitter själv på en jyskstol för många sköna lappar.. 😳 dom snodde modellen typ rakt av från IKEA dom tillverkar inte den modellen längre.. varken IKEA elr jysk

thats a shame!

😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är himla viktigt vilken stol man har eftersom det blir många timmars sittande varje dag. Jag har en vanlig kontorsstol men skulle vilja spara ihop till en mer ergonomisk stol. Typ en sådan här: http://www.tradera.com/auction/aid_35704410

Grym stol och väldigt bra auktionspris men jag har inte pengarna.

Annars skulle jag vilja ha nån slags liggstol med skärmen under sig, finns det? 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

En stol som stod i källaren på mitt f.d. jobb, med tanke på att de inte tänker på vad saker kostar när det gäller sånt så har den nog varit dyr. Tre centimeter skumgummi saknas på ena armstödet och det var nog för att jag skulle få en stol som med all säkerhet kostar en bra bit över 5000 kr helt gratis! 🙂 Gnisslar lite med och jag önskar att det fanns smörjnipplar på den... 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Framför studio datorn när jag jobbar på den:

[bILD]

När jag spelar gitarr är armstöden i vägen, då tar jag en stol från barbordet.

[bILD]

Oj, den ser mäkta skön ut!

Glömde skriva, men jag har faktiskt armstöd till stolen. Jag har en bra sittställning när jag jobbar tycker jag, och jag tycker det är bra att stolen inte är för mjuk, så att man kan sitta i en vettig ställning när man jobbar.

Mitt problem är att stolen håller på falla i småbitar, och det är bara en tidsfråga tills den är ett minne blott.

Link to comment
Dela på andra sajter

Armstöd är bra utom när man ska sitta i stolen och spela gitarr, så jag har två stolar. En från Jysk, den heter Direktör och den har armstöd. Stol nr.2 är en billigare Ikeastol utan armstöd.

Direktörsstolen fungerar bra att jobba i, även under längre studiopass.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag sitter själv på en jyskstol

Fick man med förstärkare 😄

jepp..Två trumset fick man aswell..

😏🙂

edit: ang. gitarrspelarstol, var jag nere i studion i kalmar där fanns det två st. barstolar som var hur underbara som helst att sitta på o lira gitarr!! 😛

Redigerat av IDF
Link to comment
Dela på andra sajter

Framför studio datorn när jag jobbar på den:

[bILD]

När jag spelar gitarr är armstöden i vägen, då tar jag en stol från barbordet.

[bILD]

Oj, den ser mäkta skön ut!

Glömde skriva, men jag har faktiskt armstöd till stolen. Jag har en bra sittställning när jag jobbar tycker jag, och jag tycker det är bra att stolen inte är för mjuk, så att man kan sitta i en vettig ställning när man jobbar.

Mitt problem är att stolen håller på falla i småbitar, och det är bara en tidsfråga tills den är ett minne blott.

Den var det, bra svankstöd. Dock är den för insutten nu 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är himla viktigt vilken stol man har eftersom det blir många timmars sittande varje dag. Jag har en vanlig kontorsstol men skulle vilja spara ihop till en mer ergonomisk stol. Typ en sådan här: http://www.tradera.com/auction/aid_35704410

Grym stol och väldigt bra auktionspris men jag har inte pengarna.

Annars skulle jag vilja ha nån slags liggstol med skärmen under sig, finns det? 😏

Jag tror inte den typen är så bra för knäna milt sagt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Framför studio datorn när jag jobbar på den:

[bILD]

När jag spelar gitarr är armstöden i vägen, då tar jag en stol från barbordet.

[bILD]

Oj, den ser mäkta skön ut!

Glömde skriva, men jag har faktiskt armstöd till stolen. Jag har en bra sittställning när jag jobbar tycker jag, och jag tycker det är bra att stolen inte är för mjuk, så att man kan sitta i en vettig ställning när man jobbar.

Mitt problem är att stolen håller på falla i småbitar, och det är bara en tidsfråga tills den är ett minne blott.

Den var det, bra svankstöd. Dock är den för insutten nu 🙂

det där med insuttenhet känner jag igen med!! 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag sitter på PC.. eller det var visst en annan tråd.

I denna tråden sitter jag på en armstödslös kontorsstol som börjar bli lite väl nersutten och hård nu. Funderar på nyköp så småningom, men väntar nog tills jag flyttat någon annanstans med lite mer utrymme.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är himla viktigt vilken stol man har eftersom det blir många timmars sittande varje dag. Jag har en vanlig kontorsstol men skulle vilja spara ihop till en mer ergonomisk stol. Typ en sådan här: http://www.tradera.com/auction/aid_35704410

Grym stol och väldigt bra auktionspris men jag har inte pengarna.

Annars skulle jag vilja ha nån slags liggstol med skärmen under sig, finns det?  😏

Jag tror inte den typen är så bra för knäna milt sagt.

Jag har provsuttit en sådan stol och de var bland det bästa jag provat. Inga problem med knäna. Riktigt bra ergonomi. 🙂

Redigerat av Magpie
Link to comment
Dela på andra sajter

Köpte själv en beggad Kinnarps. Sånt som kommuner och andra med stålar köper. Gav femtio spänn för den och gissar att den klår allt som IKEA och Jysk säljer trots att den är begagnad.

ahh kinnarp stolar is the shit!!

jag hade en sån för ngra år sen, men den snodde morsan..

galet bra stol!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle köpa mig en ny stol. Kände mig lite snål så jag drog till jysk och köpte något härk med armstöd för ett par hundringar. Tråkigt när man biter sig i foten när det kommer till ergonmi osv. Att man snålar på den biten dvs

Bita sig i foten? Ja, det låter som det är riktigt dålig ergonomi faktiskt...

edit: 1000! 😏

Redigerat av Fidden
Link to comment
Dela på andra sajter

TRÄSTOL! Utan dyna.. 😏

Eller just det, vi pratade om studiostolen ja, hehe... Sitter uppe på mitt rum nu därav svaret. Ute i studion är någon snajjsig säkert dyr kontorsstol som har några år på nacken.. inte superskön men den går både att snurra och luta sig långt tillbaka i. Works for me! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

jag skulle rekomendera med armstöd..

är skönt som fan att ha det!!!!

jag sitter själv på en jyskstol för många sköna lappar.. 🙂 dom snodde modellen typ rakt av från IKEA dom tillverkar inte den modellen längre.. varken IKEA elr jysk

thats a shame!

😄

Men bara på vänstersidan, annars är det så jävla jobbigt att lira gura i stolen. 😄 vet inte hur många gånger jag har blivit förbannad på stolar med armstöd på högersidan. (vid gitarrspel) 😄😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är himla viktigt vilken stol man har eftersom det blir många timmars sittande varje dag. Jag har en vanlig kontorsstol men skulle vilja spara ihop till en mer ergonomisk stol. Typ en sådan här: http://www.tradera.com/auction/aid_35704410

Grym stol och väldigt bra auktionspris men jag har inte pengarna.

Annars skulle jag vilja ha nån slags liggstol med skärmen under sig, finns det?  😄

Jag tror inte den typen är så bra för knäna milt sagt.

Jag har provsuttit en sådan stol och de var bland det bästa jag provat. Inga problem med knäna. Riktigt bra ergonomi. 🙂

Ok, jag skall väl inte uttala mig så tvärsäkert. Kanske är den här annorlunda eller mycket bättre än stokke-stolar. Hade en stokke som ju skulle vara så bra för hållningen. Visst men knäna då? Det var definivt inte bra.

Men kör på det om du tror att det är bra. Men undvik gärna att använda "knäställningen". Jag tror inte någon "knä-läkare" skulle råda dig att sitta så.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag skulle rekomendera med armstöd..

är skönt som fan att ha det!!!!

jag sitter själv på en jyskstol för många sköna lappar.. 😄 dom snodde modellen typ rakt av från IKEA dom tillverkar inte den modellen längre.. varken IKEA elr jysk

thats a shame!

🙂

Men bara på vänstersidan, annars är det så jävla jobbigt att lira gura i stolen. 😄 vet inte hur många gånger jag har blivit förbannad på stolar med armstöd på högersidan. (vid gitarrspel) 😎 B)

hehe annars kan man ju faktiskt skaffa en med armstöd som går att ta av på ngn sekund..

jag gillar att ha armstöd när jag lirar gitarr..

slipper jag hålla upp skiten själv..!! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...