Jump to content
Annons

Jazzonani på gitarr


Wernborg

Recommended Posts

Är det nåt att ha detta? I så fall tänkte jag göra ett tema också, inte bara gitarrorgie.

LÅTNAMN: Skrumplever

ARTIST: Stefan Wernborg

GENRE: Jazz

KOMPOSITÖR: S.W

PRODUCENT: S.W

INSPELNINGSÅR:2006

FORMAT: mp3

STORLEK: Liten

STATUS: Kanske blir en låt

Redigerat av Wernborg
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Sen alko-bedömning (sträng men rättvis):

Samspel/sammanhang 2-3

Gitarrspel 3

Generellt komp 2

trummor 1- (-) (-1)

Låt 1-2

Groove (trummorna borträknat) 2-3

Inga riktigt höga poäng. Det betyder inte att det var dåligt men för att få en 4 el. 5 skall det fanimej vara riktigt riktigt bra och speciellt.

Det låter mest som ett jam eller ett intro/avslut/långt solo. Svårt att säga vad det kan bli av detta. Du kan ju ta vilken riktning som helst. Klart att det kan bli något. Det beror på dina idéer. Dock hittar jag inget som pekar i någon särskild riktning utan som sagt det känns öppet för många möjligheter. Vad vill du mer än att få skrumplever?

Trumkompet var styltigt. Gör det mera syltigt. Gärna Björnbär = mörkt och mäktigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

snyggt gitarrlir, fast ingen struktur fast det var kanske inte meningen.

2.22 - 2.35 kunde du utveckla till någon cool vers och bygga upp allt kring den, sedan kan du nog plocka några riff till något slags break. Det var väldigt olika karaktär så det är inte säkert allt kan funka i samma låt.

Det var vad jag tyckte 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

snyggt gitarrlir, fast ingen struktur fast det var kanske inte meningen.

2.22 - 2.35 kunde du utveckla till någon cool vers och bygga upp allt kring den, sedan kan du nog plocka några riff till något slags break. Det var väldigt olika karaktär så det är inte säkert allt kan funka i samma låt.

Det var vad jag tyckte 😄

hmm, en del snygga saker. snyggt lirat på gitarren. Testat utan dist?

Det börjar rätt osamanhängade och blir mer och mer traditionellt. Man kan väl säga att du kommer till flagstången och börjar hissa flaggan,, den går sakta men säkert uppåt och stannar lite över halv stång.

Kring 1 minut och framåt så tycker jag att jag hänger med rätt bra, och det är ett parti som jag gillar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det är schysst lirat!

Saknar också mer struktur, men å andra sidan brukar det ju inte vara så mycket struktut i frijazz, så det är knepigt...

Men ser att det är mer ett utkast än en färdig demo, så jag tror det kan bli bra i slutändan, om du strukturerar upp det lite!

Link to comment
Dela på andra sajter

Äntligen får jag den hudfärgade ur det andra...........

Lite teman vore trevligt.. även att piska upp en basist son bidrager med lite knorr o shoops 😛 ......

för att upp väga gittar virutosen....

trummorna lite stela men rytmiska....

Käns lite som att allt är inspelat med en mickrofon i replokalen... HEHE 😄 (stryk denna rad)

Fan steern, wernborg en akt man ville se.... PÅ neff kanske...

Tony

Link to comment
Dela på andra sajter

Det låter Focus 😏 Fint stycke!

Tack. Är Focus ett band?

Focus - Hocus Pocus

http://www.youtube.com/watch?v=0yekVlhBeTA

Ärligt talat, det här är fan en av dom bästa gitarristerna jag har hört... Vilket grymt lir.. För att inte tala om riffet i låten som är bland det bästa nånsin.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul Wernborg...

Vad hade du käkat den här dagen... Svampar? 😆

Bra gitarr ljud...

Hehe, en kille jag spelade brukade alltid säga att jag föddes med en extra sextondel, (som ett slags rytmpolisaktigt autistiskt drag 😆 ) så jag tänkte det var dags att göra nåt med lite ovanligt beat i. 😆

Kul att du tyckte det var kul.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så, SÅ, väldigt bra gitarrlir! Sluta gärna jamma till billiga synthtrummor, men annars har du allt man kan kräva av en samtida gitarronanist 😆 Ljudet är smakfullt. Valet av fraser inspirerar. Om du bara hade bakat kakor hade jag köpt ett dussin! (om man säger så...)

Next project: skriv en RIKTIG låt (du vet, som Bill Frisell gör). Du kommer att bli världskändis!

Link to comment
Dela på andra sajter

Så, SÅ, väldigt bra gitarrlir! Sluta gärna jamma till billiga synthtrummor, men annars har du allt man kan kräva av en samtida gitarronanist 😆 Ljudet är smakfullt. Valet av fraser inspirerar. Om du bara hade bakat kakor hade jag köpt ett dussin! (om man säger så...)

Next project: skriv en RIKTIG låt (du vet, som Bill Frisell gör). Du kommer att bli världskändis!

Oj. Tackar ödmjukast, det var ingen dålig recension. Det kommer ett gäng låtar med mitt band framöver, håll utkik. Tack för du lyssnade. 🥰😄😄

// Steffo

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul Wernborg...

Vad hade du käkat den här dagen... Svampar?  😆

Bra gitarr ljud...

Hehe, en kille jag spelade brukade alltid säga att jag föddes med en extra sextondel, (som ett slags rytmpolisaktigt autistiskt drag 😆 ) så jag tänkte det var dags att göra nåt med lite ovanligt beat i. 😆

Kul att du tyckte det var kul.

Jag har alltid varit svag för Lindome.... Ända sen jag gjorde min praktik på Mölndals Brandstation som Ambulansförare... - 88 eller så...

Numera huserar jag mest i Åbro-korset... 😄

Redigerat av Lilleman
Link to comment
Dela på andra sajter

Numera huserar jag mest i Åbro-korset...  😆

Gör du roliga piller? Jag fördriver också dagarna i Åbro faktiskt. Liten värld.

Jag spenderar 10 min varje dag mån-torsdag på parkeringen vid statoil... 😆

Jobbar du med läkemedel...?

Min kompis Tage...

Dr Wernborg...? 😆

Redigerat av Lilleman
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...