Jump to content
Annons

Jazzonani på gitarr


Wernborg

Recommended Posts

Numera huserar jag mest i Åbro-korset...  😆

Gör du roliga piller? Jag fördriver också dagarna i Åbro faktiskt. Liten värld.

Jag spenderar 10 min varje dag mån-torsdag på parkeringen vid statoil... 😆

Jobbar du med läkemedel...?

Min kompis Tage...

Dr Wernborg...? 😆

Samåkningsparkering månne.

Näe. inte läkemedel. Mer energi typ. 😄 Stor skorsten.

Redigerat av Wernborg
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Annons
hajhaj..ny medlem, försöker lyssna t låten men de kommer bara upp massa kodad text, kan verka bakom flötet men hur göra??

Hej hej. Allmänt problem här på forumet som ansvariga ger blanka fan i och har gjort sedan i höstas.

Högerklicka på länken och välj "spara mål som" och döp filen till nånting.mp3

Om du har winamp eller nån annan spelare som stödjer dragndrop så kan du ta tag i länken och släppa på Winamp.

Lycka till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har aldrig förstått mig på Jazz.

Detta var konstigt men jag hör att det inte är något någon slängt ihop. I mina öron låter det välgjort men opassande för min smak. Om du förstår vad jag menar.

Föresten, vilke genrer föredrar du att skriva musik i? Du verkar vara mångsidig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har aldrig förstått mig på Jazz.

Detta var konstigt men jag hör att det inte är något någon slängt ihop. I mina öron låter det välgjort men opassande för min smak. Om du förstår vad jag menar.

Föresten, vilke genrer föredrar du att skriva musik i? Du verkar vara mångsidig.

Instrumental jazzrock är kul.

Göra en låt till given melodi i popsvängen gillar jag också. (Se Glad att jag finns i demoavdelningen)

Det är nog favoriterna även om mycket beror på humör och dagsform.... 🙂 Blir nog ingen skivartist i eget namn, man kanske kan kränga av låtarna på nåt sätt. 🙂 Eller bara ha kul.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du vill ha en utmaning?

Skriv en sång!

Du kan gå omkring med din hästsvans och tro att världen har fel och att du har rätt. Har alltid betraktat världen så. Du är mycket bra på ditt instrument men om du vill utvecklas så skulle jag föreslå att du föröker skriva en sång.

En sång har precis som din låt mycket enkla harmoniska strukturer men den kan oxå vara oerhört mer intrikat.

Yesterday är ett bra exempel men det finns många andra också.

Kanske är du en Jazzsnubbe som tror att konsten består i att improvisera över givna teman. Har stor respekt för det men det kan alldrig beröra mitt hjärta.

Kristallen den fina eller ack Värmeland du sköna. Underbara sånger.

Men även om stundens ingivelse visar vem du är och solot har sin givna plats så kan man inte utvecklas på det sättet.

OK du får i bästa fall ett gig på Fasching men mest troligt är södra station där alla vill höra Credens.

Jag ber om ursäkt om jag har varit hård men jag kanske projicerar en del av mig i dig. Är oxå alldeles för flink musiker för mitt eget bästa.

Men att vara duktig är inte allt. Det handlar om uttryck och att säga någonting med din egen röst.

Din egen röst bär. Skriv en sång!

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du vill ha en utmaning?

Skriv en sång!

Du kan gå omkring med din hästsvans och tro att världen har fel och att du har rätt. Har alltid betraktat världen så. Du är mycket bra på ditt instrument men om du vill utvecklas så skulle jag föreslå att du föröker skriva en sång.

En sång har precis som din låt mycket enkla harmoniska strukturer men den kan oxå vara oerhört mer intrikat.

Yesterday är ett bra exempel men det finns många andra också.

Kanske är du en Jazzsnubbe som tror att konsten består i att improvisera över givna teman. Har stor respekt för det men det kan alldrig beröra mitt hjärta.

Kristallen den fina eller ack Värmeland du sköna. Underbara sånger.

Men även om stundens ingivelse visar vem du är och solot har sin givna plats så kan man inte utvecklas på det sättet.

OK du får i bästa fall ett gig på Fasching men mest troligt är södra station där alla vill höra Credens.

Jag ber om ursäkt om jag har varit hård men jag kanske projicerar en del av mig i dig. Är oxå alldeles för flink musiker för mitt eget bästa.

Men att vara duktig är inte allt. Det handlar om uttryck och att säga någonting med din egen röst.

Din egen röst bär. Skriv en sång!

Hej hej. Först en inlägg där allt är fantastiskt och ett par timmar senare kommer detta. Du kanske precis som när jag jammade/skrev och spelade in låten hällt i sig något för mycket vin 😏

Du har precis lyssnat på ett enmansjam utfört en sen afton efter ett par glas vin. Inte direkt nåt jag drömmer om att bli rik och berömd för, men jag tycker det är kul ändå. På tal om skriv en sång så kan du ju lyssna på någon av de andra låtar jag har lagt upp här på forumet och se om någon faller i smaken.

Detta var en konstig feedback, men jag tror jag förstår något av det du säger. Om jag nu totalt likriktag in i jazzgränden och bara hade gjort dylik musik och verkligen gått omkring där med min hästsvans (vad den nu har med saken att göra) och trott att jag var bäst i världen så kunde jag förstå dina poänger lite, lite.

Hur som helst. Tack för att du lyssnade och tack för input.

Mvh

Steffo

Redigerat av Wernborg
Link to comment
Dela på andra sajter

Vi kanske kan skapa en genre av detta, "hästsvansjazz?"

Efter fyrtio sekunder stormtrivs jag....oerhört homogent och bra sound på gitarren, inga konstigheter.

Skulle verkligen vilja höra låtar där du kan jazza loss på detta sätt!

Kan man använda dig som plugin till ProTools ? Har ett par spår där det kunde användas 😉

Eftersom ditt inlägg av någon anledning skapar utmaningar har jag en...vädjan kanske;

Lägg in bas och komp enkelt till Brubecks take five och jazza fritt! Skulle nog bli intressant!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi kanske kan skapa en genre av detta, "hästsvansjazz?"

Efter fyrtio sekunder stormtrivs jag....oerhört homogent och bra sound på gitarren, inga konstigheter.

Skulle verkligen vilja höra låtar där du kan jazza loss på detta sätt!

Kan man använda dig som plugin till ProTools ? Har ett par spår där det kunde användas 😄

Eftersom ditt inlägg av någon anledning skapar utmaningar har jag en...vädjan kanske;

Lägg in bas och komp enkelt till Brubecks take five och jazza fritt! Skulle nog bli intressant!

🙂😕 Hästsvansjazz!!

HorseTailGuitar v.1.0 kommer till jul.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...