tbruce Postat 25 oktober 2006 Postat 25 oktober 2006 MisstĂ€nker att det redan finns en sĂ„n hĂ€r trĂ„d nĂ„nstans, men jag hittade den inte vid första anblicken sĂ„... I senaste ledaren sĂ„ stĂ„r det att ni (redaktionen) har stora planer för forum.studio.se:s framtid, att ni hĂ„ller pĂ„ att utveckla ngt slags mer fullskaligt community av det? Det lĂ„ter minst sagt spĂ€nnande! Info om mer exakt vad som planeras skulle vara vĂ€ldigt vĂ€lkommet, skulle ju vara trevligt om medlemmarna fick chansen att ge nĂ„gon sorts feedback pĂ„ det hela innan ni sjösĂ€tter det? đ Jag litar pĂ„ att ni kommer göra det bra, hoppas bara att ni inte förĂ€ndrar nĂ„got som skulle kunna Ă€ndra forumets "sjĂ€l" s a s allt för mycket... đ
hackeman Postat 25 oktober 2006 Postat 25 oktober 2006 Japp! đ Hade varit kul att veta lite mer om planerna, och kanske kunna vara med och pĂ„verka... Att kunna ha egen profilsida dĂ€r man samlar sina lĂ„tar och ha egen blogg och allt det dĂ€r Ă€r ju steg i rĂ€tt riktning, men inte speciellt nytĂ€nkande. Det Ă€r snarare standard community features. Med lite input frĂ„n oss innovativa nördar kanske vi kan skapa avant-garde-cutting-edge-competitive-advantage! đ
Torwald Postat 25 oktober 2006 Postat 25 oktober 2006 SÄ lÀnge forumet fortfarande finns kvar, sÄ...?
tbruce Postat 25 oktober 2006 TrĂ„dstartare Postat 25 oktober 2006 (redigerat) Med lite input frĂ„n oss innovativa nördar kanske vi kan skapa avant-garde-cutting-edge-competitive-advantage! đ Well, what's stopping us? đ NĂ„gra önskningar: Möjlighet att bestĂ€mma om ens demolĂ„tar ska vara publika och google-indexeringsbara, eller om de bara ska kunna ses av inloggade medlemmar Chattrum NĂ„n sorts uppryckning för samarbetsavdelningen, som kanske kan göra det möjligt att enkelt sortera pĂ„ ort/nĂ€tbaserat, genre, etc... Ngt slags poĂ€ngsystem för vĂ€lskrivna inlĂ€gg, bra svar och hjĂ€lp, etc? Kanske en lista över "mĂ„nadens mest hjĂ€lpsamma medlemmar" skulle vara nĂ„got för att frĂ€mja hög kvalitet pĂ„ forumet? EDIT: Jag undrar förresten om det rör sig om en frĂ„n grunden omgjord sida, eller om den fortfarande kommer baseras pĂ„ IPB? Redigerat 25 oktober 2006 av tbruce
surikatmamma Postat 25 oktober 2006 Postat 25 oktober 2006 En lÀttanvÀnd uppspelare sÄ man slipper ladda ner lÄtar som kanske visar sig vara dÄliga, och bra design sÄ att man hittar lÀtt till allt. Sen Àr jag nöjd iaf.
hackeman Postat 25 oktober 2006 Postat 25 oktober 2006 Jag hade nog försökt bygga communitiet (community't?) pĂ„ nĂ„n befintlig portal platform (open source) för att man fĂ„r sĂ„ mycket gratis dĂ„ (bĂ„de som admin och user) och det gör det mycket lĂ€ttare att bygga ut efterhand. Kanske med "Alla musikers startsida" som mĂ„l.... Sen en sak som stör mig Ă€r att vi som vill publicera vĂ„ra lĂ„tar pĂ„ nĂ€tet har en uppsjö med forum, tjĂ€nster och communities vi ska hĂ„lla uppdaterade med vĂ„ra senaste alster. Jag hade gĂ€rna sett nĂ„n form av standard dĂ€r man som upphovsman bara uppdaterade sin "lĂ„tlista" i en enda XML-fil e.d och sen kunde denna lĂ€sas in av alla andra tjĂ€nster. Inkl ens egen hemsida. Ett stĂ€lle att uppdatera pĂ„ alltsĂ„, varpĂ„ det slĂ„r igenom pĂ„ samtliga tjĂ€nster/communitys dĂ€r man Ă€r reggad, fast presenteras pĂ„ deras eget sĂ€tt med deras egen funktinalitet. Inser att det inte ligger i alla aktörers intresse, speciellt inte de med störst anvĂ€ndarbas, men sĂ„ Ă€r det alltid innan man kommer till inblicken att standards Ă€r för allas bĂ€sta.. đ Har mer idĂ©er, men hinner inte skriva just nu...
tbruce Postat 25 oktober 2006 TrĂ„dstartare Postat 25 oktober 2006 RSS-stöd för alla trĂ„dar kanske? đ
IDF Postat 25 oktober 2006 Postat 25 oktober 2006 RSS-stöd för alla trĂ„dar kanske? đ detvore skoj, men dĂ„ skule man aldrig kolla i sjĂ€lva forumet utan bara sitta i Rss-lĂ€saren--- đ tacka vet jag .rns-lĂ€sare!
IDF Postat 26 oktober 2006 Postat 26 oktober 2006 Ă h, jag Ă€r sĂ„ omodern och aldrig lĂ€rt mig hantera RSS. (PS. Handknackar min blogg som ren HTML. DS.) sharpreader Ă€r asbra lĂ€sare!!!!! tanka!!! sa ja att den va gratis?? đ đ
Fidden Postat 26 oktober 2006 Postat 26 oktober 2006 hmm, man kanske skulle försöka backuppa trÄdar man inte vill gÄ miste om, typ kommentarer pÄ ens demolÄtar och sÄnt, innan forumet gÄr i graven...
tordA Postat 26 oktober 2006 Postat 26 oktober 2006 publicera vĂ„ra lĂ„tar pĂ„ nĂ€tet har en uppsjö med forum, tjĂ€nster och communities vi ska hĂ„lla uppdaterade med vĂ„ra senaste alster. Jag hade gĂ€rna sett nĂ„n form av standard dĂ€r man som upphovsman bara uppdaterade sin "lĂ„tlista" i en enda XML-fil e.d och sen kunde denna lĂ€sas in av alla andra tjĂ€nster. Inkl ens egen hemsida. Ett stĂ€lle att uppdatera pĂ„ alltsĂ„, varpĂ„ det slĂ„r igenom pĂ„ samtliga tjĂ€nster/communitys dĂ€r man Ă€r reggad, fast presenteras pĂ„ deras eget sĂ€tt med deras egen funktinalitet. http://soundlift.com ! "Open Music Source" http://www.openmusicsource.net/ en uppladdning till 6 siter. đ
Majken Postat 26 oktober 2006 Postat 26 oktober 2006 (redigerat) Info om mer exakt vad som planeras skulle vara vÀldigt vÀlkommet Vi har hittat en ny samarbetspartner och kommer att konvertera allas anvÀndarkonton till Lunarstorm. DÀr blir jag, Mats och Björn moderatorer i den nya musik-chatten med inriktning pÄ Magix Music Maker. Det blir kanonschysst eftersom ni fÄr dagbok, mina bÀstisar, prisvÀrda erbjudanden frÄn Olw och extrapris pÄ klassfoton. - - - SkrÀmde jag nÄn? Kom igen nu, lite i alla fall? /Majken Redigerat 26 oktober 2006 av Majken
Emil Postat 26 oktober 2006 Postat 26 oktober 2006 prisvÀrda erbjudanden frÄn Olw Äh, chips! Jag gillar chips!
ViktorDenStore Postat 26 oktober 2006 Postat 26 oktober 2006 Info om mer exakt vad som planeras skulle vara vĂ€ldigt vĂ€lkommet Vi har hittat en ny samarbetsparten och kommer att konvertera allas anvĂ€ndarkonton till Lunarstorm. DĂ€r blir jag, Mats och Björn moderatorer i den nya musik-chatten med inriktning pĂ„ Magix Music Maker. Det blir kanonschysst eftersom ni fĂ„r dagbok, mina bĂ€stisar, prisvĂ€rda erbjudanden frĂ„n Olw och extrapris pĂ„ klassfoton. - - - SkrĂ€mde jag nĂ„n? Kom igen nu, lite i alla fall? /Majken đ
hegobald Postat 26 oktober 2006 Postat 26 oktober 2006 IDF har inte rĂ„d att köpa rakhyvel lĂ€ngre. Och inte sprit heller.. Ser nyktrare ut numera đ
Egghuvud Postat 27 oktober 2006 Postat 27 oktober 2006 Ă h, jag Ă€r sĂ„ omodern och aldrig lĂ€rt mig hantera RSS. (PS. Handknackar min blogg som ren HTML. DS.) Jag Ă€r sĂ„ omodern att jag inte ens vet vad RSS betyder. Community... hmm vad innebĂ€r det. Att det blir nĂ„got slags soundclick över det hela...? đ
Mats StĂ„lbröst Postat 27 oktober 2006 Postat 27 oktober 2006 Vi har hittat en ny samarbetspartner och kommer att konvertera allas anvĂ€ndarkonton till Lunarstorm. DĂ€r blir jag, Mats och Björn moderatorer i den nya musik-chatten med inriktning pĂ„ Magix Music Maker. Det blir kanonschysst eftersom ni fĂ„r dagbok, mina bĂ€stisar, prisvĂ€rda erbjudanden frĂ„n Olw och extrapris pĂ„ klassfoton. Du glömde bort att nĂ€mna att vi har hyrt in Idol-juryn för att moderera demolĂ„tsforumet... đ /Mats
Lilleman Postat 27 oktober 2006 Postat 27 oktober 2006 Vi har hittat en ny samarbetspartner och kommer att konvertera allas anvĂ€ndarkonton till Lunarstorm. DĂ€r blir jag, Mats och Björn moderatorer i den nya musik-chatten med inriktning pĂ„ Magix Music Maker. Det blir kanonschysst eftersom ni fĂ„r dagbok, mina bĂ€stisar, prisvĂ€rda erbjudanden frĂ„n Olw och extrapris pĂ„ klassfoton. Du glömde bort att nĂ€mna att vi har hyrt in Idol-juryn för att moderera demolĂ„tsforumet... đ /Mats NĂ€, redaktionen sa "Olsis" till mej... đ
Vallhagen Postat 27 oktober 2006 Postat 27 oktober 2006 IDF har inte rĂ„d att köpa rakhyvel lĂ€ngre. Och inte sprit heller.. Ser nyktrare ut numera đ men han har snygga briller.
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 27 oktober 2006 Postat 27 oktober 2006 men han har snygga briller. Ser ut att ha kÀkat nÄgra böcker. Jaha, sÄ det ska bli ett comunity alltsÄ? Hur ska det se ut?
Björn Olsberg Postat 27 oktober 2006 Postat 27 oktober 2006 (redigerat) Som jag nog skrev i ledaren, Ă€r det tre stora system som ska prata med varandra, och det jobbas nu för fullt med att fĂ„ dem att lira ihop bra. De tre kommer utgöra basen för den nya sajten. För att kunna ro det hela i land, har vi sagt att vi ger det som finns idag plus en del extra (som profilsidor, blogg mm), och tar resten av utvecklingen nĂ€r vi ser att allt lirar som det ska. Det finns >50 sidor specar pĂ„ nya funktioner vi vill ha in, samtliga av de som nĂ€mns hĂ€r Ă€r med i de specarna. Men rĂ€kna som sagt inte med att de finns med frĂ„n dag 1. SĂ„ sent som igĂ„r fick jag indikationer pĂ„ att lanseringen kan behöva skjutas pĂ„ en aning, men jag kommer gĂ„ ut med ett mer ingĂ„ende inlĂ€gg om vad varje medlem behöver tĂ€nka pĂ„. Exempelvis kommer 1. bifogade lĂ„tar inte följa med, eftersom hela systemet för lĂ„thantering/uppladdade filer byts ut till ett betydligt mer stabilt och flexibelt. Det betyder att varje medlem gör klokt i att ha sina uppladdade lĂ„tar tillgĂ€ngliga för uppladdning igen nĂ€r vi gĂ„r över till den nya sajten. 2. meddelanden frĂ„n forumet inte att följa med, och man fĂ„r anvĂ€nda arkiveringsfunktionen för att skicka sina PM till sin e-postadress. SjĂ€lvfallet kommer alla avdelningar och inlĂ€gg följa med till den nya plattformen. Hade jag fĂ„tt bestĂ€mma, sĂ„ skulle naturligtvis allt följa med direkt. Men som sagt sĂ„ handlar det om mycket stora system dĂ€r fokus mĂ„ste lĂ€ggas pĂ„ att fĂ„ dem att lira bra för att kunna vara i nĂ€rheten av tidsschemat En ny utvecklad community Ă€r nĂ„got vi har verkat för i drygt tvĂ„ Ă„r sĂ„ det blir vĂ€lkomna förĂ€ndringar. Som lite kuriosa kan nĂ€mnas att Studios/ert communitytĂ€nk i princip har lagt grunden för förlagets communitytĂ€nk. SĂ„ ta Ă„t er! đ Den hĂ€r övergĂ„ngen Ă€r ocksĂ„ anledningen till att jag inte Ă€r sĂ„ nĂ€rvarande i diskussioner pĂ„ forumet sedan sent i somras. Men det Ă€r för en bra sak, hoppas jag. *ta i trĂ€* Redigerat 27 oktober 2006 av Olsberg
MrPhil (oregistrerad) Postat 27 oktober 2006 Postat 27 oktober 2006 Ă„hh, va jobbigt! jag som uppskattar forumet för att det Ă€r snabbt o enkelt o inte en massa kringtjafs.... Ska det bli ett jobbigt community nu.... Negativ som vanligt... đ
Linus Postat 27 oktober 2006 Postat 27 oktober 2006 (redigerat) Möjlighet att bestÀmma om ens demolÄtar ska vara publika och google-indexeringsbara, eller om de bara ska kunna ses av inloggade medlemmar DÄ kan jag börja publicera ofÀrdiga demos. Redigerat 27 oktober 2006 av Linus
Desecrated Postat 27 oktober 2006 Postat 27 oktober 2006 Ta bort alla sorts poÀng, status och annat skit, sÄ att vi inte fÄr 300 15Äriga hiphopare som postar hundratals medelande om dagen för att dom vill ha högre status.
Torwald Postat 27 oktober 2006 Postat 27 oktober 2006 Nu blir man ju rejÀlt taggad! NÀr vÀntas det hÀr lanserad dÄ? ...var det bara jag som blev positivt överraskad av Majkens information?
Torwald Postat 27 oktober 2006 Postat 27 oktober 2006 Ta bort alla sorts poÀng, status och annat skit, sÄ att vi inte fÄr 300 15Äriga hiphopare som postar hundratals medelande om dagen för att dom vill ha högre status. Fast att fÄ status för kvalitativa inlÀgg bedömda av medlemmar tror jag har motsatt effekt!
Wernborg Postat 27 oktober 2006 Postat 27 oktober 2006 Möjlighet att bestÀmma om ens demolÄtar ska vara publika och google-indexeringsbara, eller om de bara ska kunna ses av inloggade medlemmar DÄ kan jag börja publicera ofÀrdiga demos. Bara inte allt kommer kretsa kring medlemmarnas egna profiler och bloggar. SÄ att det blir ett antal "kÀndisar" pÄ forumet som fÄr all uppmÀrksamhet. Jag tÀnker frÀmst pÄ demosidorna, dÀr det idag oftast Àr vÀldigt snabbt och lÀtt att fÄ lite feedback pÄ det man gör.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.