Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej,

Om jag har presenterat mig tidigare eller inte Àr en definitionsfrÄga; 3000 inlÀgg borde tala sitt tydliga sprÄk, och flera av er har jag trÀffat pÄ riktigt, men jag har aldrig skrivit nÄgon presentation, sÄ för att fira mitt jÀmna antal inlÀgg tÀnkte jag att det kunde vara dags (och sÄ tjatade Majken lite pÄ mig under senaste Stockholms-IRL:en. Om jag inte skriver en presentation snart kanske ovÀsen-mÀtaren skjuter i höjden, hemska tanke!).

Ja, alltsÄ, Leo heter jag. Jag Àr tjugoett Är gammal och bor pÄ Södermalm i Stockholm. Jag Àr enligt andra slÄende lik min Southpark-avatar Àven om jag ibland byter ut ölen mot en kopp kaffe eller BrÀmhults jordgubbsjuice och har rymdskeppstryck pÄ den bruna tröjan.

Musik har jag pysslat med sedan jag var liten, men har aldrig varit nÄgon vidare musiker - drivkraften har alltid varit musikskapandet, inte spelandet, Àven om man kan tycka att de borde gÄ hand i hand. Mitt huvudinstrument Àr elbas, eller klaviatur, men min skicklighet med tangenterna Àr inget att skryta med - kvantisering Àr min bÀsta vÀn.

Jag spelar i tvĂ„ band för tillfĂ€llet, och ni som inte har lyssnat kan göra det genom att klicka pĂ„ lĂ€nkarna nedan. I Flight spelar jag bas, och i Planktron spelar jag synth. Förutom replokalsharvandet sitter jag hemma vid min iMac och kör Reason, Ableton Live och Logic Express genom mina nyinförskaffade Genelec 8020! 🙂 Riktiga pĂ€rlor. Det finns Ă€ven en del grejor att lyssna pĂ„ i demoforumet hĂ€r sĂ„ ni med svart bĂ€lte i sökfunktionen kan sĂ€kert rota fram nĂ„gra skelett om ni Ă€r nyfikna.

Om dagarna arbetar jag sedan en mÄnad eller tvÄ tillbaka med kundservice och teknisk support pÄ Propellerhead Software i Stockholm. Det Àr dock vÀldigt viktigt för mig att ni inte tror att jag Àr hÀr i egenskap av Propellerheads-medarbetare - pÄ forumet skriver jag i egenskap av privatperson och bara som privatperson. För att inte riskera att hamna i klÀm mellan jobb-Leo och hobby-Leo aktar jag mig numera mycket noga för Reason-avdelningen hÀr pÄ forumet. Detta Àven för att inte trampa nÄgon pÄ tÄrna. Hoppas att ni har överseende med det, annars fÄr ni gnÀlla!

NĂ€r jag inte mekar egen musik lyssnar jag gĂ€rna pĂ„ andras skapelser. Är för tillfĂ€llet inne i en electronica/techno-period och senaste tiden har Nathan Fake, Matthew Dear, Susumu Yokota och Solvent rullat frekvent i iTunes. Jag Ă€r ocksĂ„ sedan lĂ€nge ett stort fan av wimpy popmusik, backpackerhiphop, space rock och den allra mest melodiösa padmatta-trancen.

HÀr har ni nÄgra lÀnkar om ni vill grÀva djupare:

http://www.last.fm/user/mornel - jag pÄ Last.fm

http://roventskij.net/flight/ - mitt band Flight

http://www.planktron.se - mitt band Planktron

SÄ, nu Àr jag klar tror jag. Jantelagen ger mig svettningar; sÄhÀr mycket har jag inte skrivit om mig sjÀlv i ett svep sedan jag började gymnasiet och fick i uppgift att berÀtta om mig sjÀlv för Leo tre Är senare - ett mycket pinsamt stycke text.

Nu kan ni vĂ€lkomna mig hit! 😆

Annons
Postat

Hej hej och vĂ€lkommen, hoppas du kommer trivas. 😆

BÀttre sent Àn aldrig, finfin presentation fick du till.

Postat
sÄhÀr mycket har jag inte skrivit om mig sjÀlv i ett svep sedan jag började gymnasiet och fick i uppgift att berÀtta om mig sjÀlv för Leo tre Är senare - ett mycket pinsamt stycke text.

Kan du inte lĂ€gga ut den pĂ„ nĂ€tet för allmĂ€n beskĂ„dan? 😆

Very vĂ€lkommen Ă€r du iaf 🙂

Postat
sÄhÀr mycket har jag inte skrivit om mig sjÀlv i ett svep sedan jag började gymnasiet och fick i uppgift att berÀtta om mig sjÀlv för Leo tre Är senare - ett mycket pinsamt stycke text.

Om du budar över en scanner till mig lovar jag att lĂ€gga upp den 😆

Tack för vÀlkomnandet! Hihi.

Postat

Om du budar över en scanner till mig lovar jag att lĂ€gga upp den 😆

Tack för vÀlkomnandet! Hihi.

VaddĂ„ du kan vĂ€l bara skriva av det? 😄

Postat
VĂ€lkommen Leo, vilket fint namn du har, blir liksom mera mys och personligt nu!

Kristian

Tack Kristian!

Det Àr hÀrligt att tala om sig sjÀlv ibland - man fÄr fundera ut vem man Àr och försöka fÄ ner det pÄ papper (vi mÄste hitta ett bÀttre uttryck för det, att "fÄ ner orden pÄ hÄrddisk" kÀnns inte sÄ klatschigt).

TÀnkte föreslÄ att du skulle skriva en du ocksÄ - men sÄ gjorde jag en sökning och hittade din, daterad Januari 2005. Finemang!

Postat (redigerat)

Trevligt Leo! 😎

Eller var det Per Rothtorp? 😆🙂

EDIT: Kollade din lastfm anvĂ€ndare nu, och av dina top 50 mest spelade artsiter kĂ€nde jag igen typ 5-10 stycken 🙂 (Morffo och Plunel var förresten fint 😼)

Redigerat av Overkill
Postat

Moin och vĂ€lkommen. Alltid roligt med nya medlemmar pĂ„ forumet. 😆

Svante

Postat

Lustigkurrar! 😎

Postat

Hej leo!

Ja minsann det var mig en fin presentation vĂ€rdig en trevlig grabb som dig 😎

Kommer ihÄg vÄran fina natt i ditt rum. DÀr var vi tvÄ, sovandes Ä söta...tyvÀr Àr det nÄgon som gillar att vakna tidigt, sÄ jag blev vÀckt...men aja fick somna om.

Att du inte sagt nÄgot om dina nya högtalare! Fyyyy att dölja information frÄn mig!

Dessutom inte nÀmna att du kommit in pÄ Nathan Fake Ä sÄntdÀr, hört JÀmes holden nÄgot?

Ja du liknar din avatar rÀtt mkt, bara fint.

Hoppas vi trÀffas snart...

//Ditt fluff... 😠

Postat

Åh vad fint!

Visst har jag hört James Holden - gillas! SÀg till nÀr du kommer till Stockholm sÄ mekar vi beats, fo sho.

Postat

410aw7.png

NĂ€men Leo, nu fĂ„r vi plocka upp Platten unt Chaos 😠😎

Postat
NĂ€men Leo, nu fĂ„r vi plocka upp Platten unt Chaos 😠😎

Haha, ja, det Àr fan dags.

TÀnk vad det kan göra att lÀgga tio minuter pÄ en liten presentation.

Postat

Å jag som trodde att du jobbade pĂ„ Studio pĂ„ nĂ„got sĂ€tt... (alla studionissarna tycks ha liknande avatarer). NĂ„ja. Hej pĂ„ dig!

Postat
Å jag som trodde att du jobbade pĂ„ Studio pĂ„ nĂ„got sĂ€tt... (alla studionissarna tycks ha liknande avatarer). NĂ„ja. Hej pĂ„ dig!

ÅnĂ€. De som jobbar pĂ„ Studio Ă€r Majken, Olsberg och Mats_S.

Postat

ÅnĂ€. De som jobbar pĂ„ Studio Ă€r Majken, Olsberg och Mats_S.

och Peter men han Ă€r aldrig hĂ€r đŸ€Ș , vĂ€lkommen hit förresten. Glöm inte att lĂ€sa igenom forumreglerna innan du börjar posta.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.