mornel Postat 14 oktober 2006 Postat 14 oktober 2006 Hej, Om jag har presenterat mig tidigare eller inte Ă€r en definitionsfrĂ„ga; 3000 inlĂ€gg borde tala sitt tydliga sprĂ„k, och flera av er har jag trĂ€ffat pĂ„ riktigt, men jag har aldrig skrivit nĂ„gon presentation, sĂ„ för att fira mitt jĂ€mna antal inlĂ€gg tĂ€nkte jag att det kunde vara dags (och sĂ„ tjatade Majken lite pĂ„ mig under senaste Stockholms-IRL:en. Om jag inte skriver en presentation snart kanske ovĂ€sen-mĂ€taren skjuter i höjden, hemska tanke!). Ja, alltsĂ„, Leo heter jag. Jag Ă€r tjugoett Ă„r gammal och bor pĂ„ Södermalm i Stockholm. Jag Ă€r enligt andra slĂ„ende lik min Southpark-avatar Ă€ven om jag ibland byter ut ölen mot en kopp kaffe eller BrĂ€mhults jordgubbsjuice och har rymdskeppstryck pĂ„ den bruna tröjan. Musik har jag pysslat med sedan jag var liten, men har aldrig varit nĂ„gon vidare musiker - drivkraften har alltid varit musikskapandet, inte spelandet, Ă€ven om man kan tycka att de borde gĂ„ hand i hand. Mitt huvudinstrument Ă€r elbas, eller klaviatur, men min skicklighet med tangenterna Ă€r inget att skryta med - kvantisering Ă€r min bĂ€sta vĂ€n. Jag spelar i tvĂ„ band för tillfĂ€llet, och ni som inte har lyssnat kan göra det genom att klicka pĂ„ lĂ€nkarna nedan. I Flight spelar jag bas, och i Planktron spelar jag synth. Förutom replokalsharvandet sitter jag hemma vid min iMac och kör Reason, Ableton Live och Logic Express genom mina nyinförskaffade Genelec 8020! đ Riktiga pĂ€rlor. Det finns Ă€ven en del grejor att lyssna pĂ„ i demoforumet hĂ€r sĂ„ ni med svart bĂ€lte i sökfunktionen kan sĂ€kert rota fram nĂ„gra skelett om ni Ă€r nyfikna. Om dagarna arbetar jag sedan en mĂ„nad eller tvĂ„ tillbaka med kundservice och teknisk support pĂ„ Propellerhead Software i Stockholm. Det Ă€r dock vĂ€ldigt viktigt för mig att ni inte tror att jag Ă€r hĂ€r i egenskap av Propellerheads-medarbetare - pĂ„ forumet skriver jag i egenskap av privatperson och bara som privatperson. För att inte riskera att hamna i klĂ€m mellan jobb-Leo och hobby-Leo aktar jag mig numera mycket noga för Reason-avdelningen hĂ€r pĂ„ forumet. Detta Ă€ven för att inte trampa nĂ„gon pĂ„ tĂ„rna. Hoppas att ni har överseende med det, annars fĂ„r ni gnĂ€lla! NĂ€r jag inte mekar egen musik lyssnar jag gĂ€rna pĂ„ andras skapelser. Ăr för tillfĂ€llet inne i en electronica/techno-period och senaste tiden har Nathan Fake, Matthew Dear, Susumu Yokota och Solvent rullat frekvent i iTunes. Jag Ă€r ocksĂ„ sedan lĂ€nge ett stort fan av wimpy popmusik, backpackerhiphop, space rock och den allra mest melodiösa padmatta-trancen. HĂ€r har ni nĂ„gra lĂ€nkar om ni vill grĂ€va djupare: http://www.last.fm/user/mornel - jag pĂ„ Last.fm http://roventskij.net/flight/ - mitt band Flight http://www.planktron.se - mitt band Planktron SĂ„, nu Ă€r jag klar tror jag. Jantelagen ger mig svettningar; sĂ„hĂ€r mycket har jag inte skrivit om mig sjĂ€lv i ett svep sedan jag började gymnasiet och fick i uppgift att berĂ€tta om mig sjĂ€lv för Leo tre Ă„r senare - ett mycket pinsamt stycke text. Nu kan ni vĂ€lkomna mig hit! đ
Fidden Postat 14 oktober 2006 Postat 14 oktober 2006 Hej hej och vĂ€lkommen, hoppas du kommer trivas. đ BĂ€ttre sent Ă€n aldrig, finfin presentation fick du till.
osiris Postat 14 oktober 2006 Postat 14 oktober 2006 sĂ„hĂ€r mycket har jag inte skrivit om mig sjĂ€lv i ett svep sedan jag började gymnasiet och fick i uppgift att berĂ€tta om mig sjĂ€lv för Leo tre Ă„r senare - ett mycket pinsamt stycke text. Kan du inte lĂ€gga ut den pĂ„ nĂ€tet för allmĂ€n beskĂ„dan? đ Very vĂ€lkommen Ă€r du iaf đ
mornel Postat 14 oktober 2006 TrĂ„dstartare Postat 14 oktober 2006 sĂ„hĂ€r mycket har jag inte skrivit om mig sjĂ€lv i ett svep sedan jag började gymnasiet och fick i uppgift att berĂ€tta om mig sjĂ€lv för Leo tre Ă„r senare - ett mycket pinsamt stycke text. Kan du inte lĂ€gga ut den pĂ„ nĂ€tet för allmĂ€n beskĂ„dan? đ Very vĂ€lkommen Ă€r du iaf đ Om du budar över en scanner till mig lovar jag att lĂ€gga upp den đ Tack för vĂ€lkomnandet! Hihi.
osiris Postat 14 oktober 2006 Postat 14 oktober 2006 sĂ„hĂ€r mycket har jag inte skrivit om mig sjĂ€lv i ett svep sedan jag började gymnasiet och fick i uppgift att berĂ€tta om mig sjĂ€lv för Leo tre Ă„r senare - ett mycket pinsamt stycke text. Kan du inte lĂ€gga ut den pĂ„ nĂ€tet för allmĂ€n beskĂ„dan? đ Very vĂ€lkommen Ă€r du iaf đ Om du budar över en scanner till mig lovar jag att lĂ€gga upp den đ Tack för vĂ€lkomnandet! Hihi. VaddĂ„ du kan vĂ€l bara skriva av det? đ
Florian le Sage Postat 14 oktober 2006 Postat 14 oktober 2006 VĂ€lkommen Leo, vilket fint namn du har, blir liksom mera mys och personligt nu! Kristian
mornel Postat 14 oktober 2006 TrÄdstartare Postat 14 oktober 2006 VÀlkommen Leo, vilket fint namn du har, blir liksom mera mys och personligt nu!Kristian Tack Kristian! Det Àr hÀrligt att tala om sig sjÀlv ibland - man fÄr fundera ut vem man Àr och försöka fÄ ner det pÄ papper (vi mÄste hitta ett bÀttre uttryck för det, att "fÄ ner orden pÄ hÄrddisk" kÀnns inte sÄ klatschigt). TÀnkte föreslÄ att du skulle skriva en du ocksÄ - men sÄ gjorde jag en sökning och hittade din, daterad Januari 2005. Finemang!
Overkill Postat 14 oktober 2006 Postat 14 oktober 2006 (redigerat) Trevligt Leo! đ Eller var det Per Rothtorp? đđ EDIT: Kollade din lastfm anvĂ€ndare nu, och av dina top 50 mest spelade artsiter kĂ€nde jag igen typ 5-10 stycken đ (Morffo och Plunel var förresten fint đź) Redigerat 14 oktober 2006 av Overkill
ViktorDenStore Postat 14 oktober 2006 Postat 14 oktober 2006 Mycket fin presentation đ VĂ€lkommen i efterskott!
dede Postat 14 oktober 2006 Postat 14 oktober 2006 Moin och vĂ€lkommen. Alltid roligt med nya medlemmar pĂ„ forumet. đ Svante
Pazo Postat 14 oktober 2006 Postat 14 oktober 2006 Hej leo! Ja minsann det var mig en fin presentation vĂ€rdig en trevlig grabb som dig đ Kommer ihĂ„g vĂ„ran fina natt i ditt rum. DĂ€r var vi tvĂ„, sovandes Ă„ söta...tyvĂ€r Ă€r det nĂ„gon som gillar att vakna tidigt, sĂ„ jag blev vĂ€ckt...men aja fick somna om. Att du inte sagt nĂ„got om dina nya högtalare! Fyyyy att dölja information frĂ„n mig! Dessutom inte nĂ€mna att du kommit in pĂ„ Nathan Fake Ă„ sĂ„ntdĂ€r, hört JĂ€mes holden nĂ„got? Ja du liknar din avatar rĂ€tt mkt, bara fint. Hoppas vi trĂ€ffas snart... //Ditt fluff... đ
mornel Postat 14 oktober 2006 TrÄdstartare Postat 14 oktober 2006 à h vad fint! Visst har jag hört James Holden - gillas! SÀg till nÀr du kommer till Stockholm sÄ mekar vi beats, fo sho.
Linus Postat 14 oktober 2006 Postat 14 oktober 2006 NĂ€men Leo, nu fĂ„r vi plocka upp Platten unt Chaos đ đ
mornel Postat 14 oktober 2006 TrĂ„dstartare Postat 14 oktober 2006 NĂ€men Leo, nu fĂ„r vi plocka upp Platten unt Chaos đ đ Haha, ja, det Ă€r fan dags. TĂ€nk vad det kan göra att lĂ€gga tio minuter pĂ„ en liten presentation.
Hellpig Postat 15 oktober 2006 Postat 15 oktober 2006 à jag som trodde att du jobbade pÄ Studio pÄ nÄgot sÀtt... (alla studionissarna tycks ha liknande avatarer). NÄja. Hej pÄ dig!
mornel Postat 15 oktober 2006 TrÄdstartare Postat 15 oktober 2006 à jag som trodde att du jobbade pÄ Studio pÄ nÄgot sÀtt... (alla studionissarna tycks ha liknande avatarer). NÄja. Hej pÄ dig! à nÀ. De som jobbar pÄ Studio Àr Majken, Olsberg och Mats_S.
Emil Postat 15 oktober 2006 Postat 15 oktober 2006 Ă jag som trodde att du jobbade pĂ„ Studio pĂ„ nĂ„got sĂ€tt... (alla studionissarna tycks ha liknande avatarer). NĂ„ja. Hej pĂ„ dig! Ă nĂ€. De som jobbar pĂ„ Studio Ă€r Majken, Olsberg och Mats_S. och Peter men han Ă€r aldrig hĂ€r đ€Ș , vĂ€lkommen hit förresten. Glöm inte att lĂ€sa igenom forumreglerna innan du börjar posta.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.