Jump to content
Annons

Preamps till vad?


manne_vxu

Recommended Posts

Ytterligare en fråga.

Jag kommer ha dessa preamps till mitt förfogande:

Telefunken, v76 2 ch

Spectra Sonics 4 ch

Neve 1272 8 ch

Focusrite Red 1 ch

Neve 3104

TLA Valve Pre 4 ch

men vet inte riktigt till vad jag ska använda dom, alltså funkar kanske telefunken bäst till el-git osv?

Mvh Manne

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Ingår det ingen tekniker i den där monsterstudion?

Annars så kan ju jag bara sådär... dyka in... 😛

I hear ya:)

Men ett tips är att ägaren calle är världens trevligaste kille och hjälper en mer än gärna med priset om man inte har ett bolag som backar en.

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)

Viilken preamp som är bra på vad är också mycket beroende på vilken micar du till förfogande.

Och med den listan av preamps, så vill jag INTE veta vilka mickar som finns.... 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Viilken preamp som är bra på vad är också mycket beroende på vilken micar du till förfogande.

Och med den listan av preamps, så vill jag INTE veta vilka mickar som finns.... 😛

Hehe läs mitt tidigare inlägg om vilka mickar som finns.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja du kan inte skylla på utrustningen iaf, lycka till!  😛

Är inte så orolig att det ska bli dåligt, så grön är jag inte. Men vi har väldigt lite tid där så det blir liksom inte möjlighet att testa sig fram för att hitta nåt fint sound, tänkte därför höra om det är nån som har några tips.

Redigerat av manne_vxu
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja du kan inte skylla på utrustningen iaf, lycka till!  😛

Är inte så orolig att det ska bli dåligt, så röd är jag inte. Men vi har väldigt lite tid där så det blir liksom inte möjlighet att testa sig fram för att hitta nåt fint sound, tänkte därför höra om det är nån som har några tips.

Tid kan ofta ge bättre resultat än utrustningen. De är mina erfarenheter iaf. Är bandet välrepat och du en duktig tekniker så är det dock inga problem att spela in och mixa ett album på en vecka.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja du kan inte skylla på utrustningen iaf, lycka till!  😛

Är inte så orolig att det ska bli dåligt, så röd är jag inte. Men vi har väldigt lite tid där så det blir liksom inte möjlighet att testa sig fram för att hitta nåt fint sound, tänkte därför höra om det är nån som har några tips.

Tid kan ofta ge bättre resultat än utrustningen. De är mina erfarenheter iaf. Är bandet välrepat och du en duktig tekniker så är det dock inga problem att spela in och mixa ett album på en vecka.

Jo vi har planerat en hel del, gjort preprodd och donat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Anywho, tänkte köra en Md421 till sn genom nån av neve burkarna. Har tidigare kört med en burk (Vintagedesign CA73) som är en kopia av neve som hjälpte till med trycket i virveln. Tror iofs att det va sm57:an som funkade bra genom VD burken pgr av att man kunde ställa in impendancen i den men har också hört att neve är oslagbart till trummor överlag. Det är sen jag inte har så stor koll på vad som matchar var.

Som sagt. Kom med tips.

Redigerat av manne_vxu
Link to comment
Dela på andra sajter

Ett tips är att ha en trummis först 😄

click name for individual bio:

victor - bass guitar

lars - keyboards

jimmy - guitar, backing vocals

zandro - guitar, lead vocals

Bra musik för övrigt, kan du hälsa bandet! Tyckte mig höra lite pitch correctionarbete dock som var tekniskt bra gjort, men estetiskt lite fult. Kan ha inbillat mig!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...
MD421 på virvel tycker jag inte alls är kul. En 414 kan du prova för bra attack, den pallar det och gör det snyggt, om du inte vill köra SM57!

421an kan du kasta in under virveln eller framfför lufthålet på den..

eller varför inte i baskaggen.. personligen är jag väldigt förtjust i 421 på baskagge.. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha ...

Låter inte som en studio som jag skulle spela in i om teknikern inte har nån aning om hur och vad han ska använda preampsen till.

Läs hela tråden, hyrde in oss där!

Frågan löd om pre-ampsen matchade bra till nåt speciellt inte om hur dom funkade.

Lyssna hur det blev på http://www.myspace.com/mistymono

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssna på resultat på http://www.myspace.com/mistymono

Nu är det visserligen streamat men det kanske kommer bättre ljud sen.

peace

oj, TJA MEW!

OOh, riiiktigt likt MEW. aldeles för mycket likt om ni inte har nån anledning att vilja just det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...