Jump to content
Annons

Bandnamn


Fidden

Recommended Posts

Ok, här kommer en till sån här tråd... men jag behöver lite synpunkter.

Grejen är den att jag nog behöver ett namn att sätta på mina svenska låtar, crumble zone funkar nog bara med de engelska låtarna. Min tankebana är att jag ändå vill ha något som anknyter lite till gamla namnet. Brukar förkorta det CZ, så varför inte köra på tjeckiskt tema?

-Tjeckien

-Prag (Prague finns ju tydligen märkte jag nu innan postning, kanske inte gör nåt)

-Nedved

Var jag helt ute och cyklade i morse när jag på väg till skolan tyckte att iallafall de två förstnämnda skulle fungera ypperligt som bandnamn?

(Ja, det var jag i och för sig... men rent bildligt alltså)

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Var jag helt ute och cyklade i morse när jag på väg till skolan tyckte att iallafall de två förstnämnda skulle fungera ypperligt som bandnamn?

Öhh, om jag får vara så ärlig, JA! 🙂 Jag tycker inte alls att ett landsnamn funkar bra som bandnamn men det är kanske bara jag... 😄

Plats på scenen för ... Inre Mongoliet!!! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Både "Tjeckien" och "Prag" kan ju funka bra som bandnamn tycker jag. Kikade lite efter andra roliga ortsnamn i Tjeckien och hittade

Brno

Rumburk 😕

Znojmo

Redhost

Vad är det för slags musik?

Där har vi det, Rumburk! Jag kan riktigt höra det.

"Och snart här i Rix FM, Rumburks senaste låt... men först, las ketchup" 😮

Hur det låter hittar du ju här i demoforumet, min länk funkar (till skillnad från alla stackare som använder filuppladdningen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...