Jump to content
Annons

Kommer Fp's hårdsmälta att avgöra valet?


MikkeÖland

Recommended Posts

Annons

Risken finns - men förhoppningsvis inser väljarna att det är ett verk av att fåtal personer och något som inte har varit sanktionerat av partiet - även om Persson och resten av vänstergänget gärna vill få det att låta som om partiet står bakom det... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Risken finns - men förhoppningsvis inser väljarna att det är ett verk av att fåtal personer och något som inte har varit sanktionerat av partiet - även om Persson och resten av vänstergänget gärna vill få det att låta som om partiet står bakom det... 🙂

Det är väl sällan mer än ett par personer som utför sådana här saker. Det ligger i sakens natur. Knappast något man sitter och beslutar på partistämman. Det allvarliga är väl att det är i partitoppen - inte någon obskyr FP ensling.

Link to comment
Dela på andra sajter

Risken finns - men förhoppningsvis inser väljarna att det är ett verk av att fåtal personer och något som inte har varit sanktionerat av partiet - även om Persson och resten av vänstergänget gärna vill få det att låta som om partiet står bakom det... 😆

Intressant att du ser socialdemokraterna som bovarna i sammanhanget.

Det sorgliga är väl att Lars Leijonborg visste om det hela två dygn innan det kom ut, och tog först då tag i det/bad om ursäkt...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara intresserad av ifall ni tror det kommer att avgöra valet. Klantigt behandlat av Fpartisterna. Kommer deras klantighet att avgöra valet till den rödgröna sidans fördel?

/ Mikke

Nja, däremot kanske en del väljare kommer att gå ifrån Folkpartiet till något annat borgerligt parti.

Link to comment
Dela på andra sajter

En annan teori är ju att det här är negativt för sossarna. "Skandalen" spär på politikerföraktet, vilket antas sänka valdeltagandet. Detta skulle enligt teorin kunna gynna borgarna eftersom sossarna som regel har mest "soffliggare".

Link to comment
Dela på andra sajter

Risken finns - men förhoppningsvis inser väljarna att det är ett verk av att fåtal personer och något som inte har varit sanktionerat av partiet - även om Persson och resten av vänstergänget gärna vill få det att låta som om partiet står bakom det... 🙂

Intressant att du ser socialdemokraterna som bovarna i sammanhanget.

Det sorgliga är väl att Lars Leijonborg visste om det hela två dygn innan det kom ut, och tog först då tag i det/bad om ursäkt...

De riktiga bovarna är ju idioterna som har gjort intrång - men eftersom motståndarna försöker misstänkliggöra hela partiet snarare än enbart individerna som är skyldiga, så är de nästan lika stora bovar...

Att Leijonborg har fått reda på delar av ärendet två dagar innan han ber om ursäkt, visar enligt min mening mest på en vilja att gå till botten med vad som har hänt och skaffa sig en korrekt bild av vad som har hänt, i stället för att blint rusa på och be om ursäkt för något han inte vet detaljerna om. Två dagar är fullt acceptabelt i ett sådan läge, tycker jag. Hade han däremot försökt tysta ner det i ett par veckor och sedan hänvisat till en tillsatt utredning, så hade det däremot varit helt oacceptabelt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att Leijonborg har fått reda på delar av ärendet två dagar innan han ber om ursäkt, visar enligt min mening mest på en vilja att gå till botten med vad som har hänt och skaffa sig en korrekt bild av vad som har hänt, i stället för att blint rusa på och be om ursäkt för något han inte vet detaljerna om. Två dagar är fullt acceptabelt i ett sådan läge, tycker jag. Hade han däremot försökt tysta ner det i ett par veckor och sedan hänvisat till en tillsatt utredning, så hade det däremot varit helt oacceptabelt.

Haha! Nu spekulerar du ju minst lika mycket som sossarna. Vad vet du om det?

Jävligt pinsamt för FP. Jag tror att dom flesta i partiledartoppen haft koll på vad som hänt (fast det vet jag givetvis lika lite som att du vet hur Leijonborg resonerat, trovärdigheten ligger dock inte på topp just nu). Att Persson och kompani blåser upp det och tycker synd om sig själva är ju självklart ur röstfiskerisyfte (alla hade gjort det), men oavsett hur skadligt FP's lilla hackerverksamhet hade varit för sossarna om ingen kommit på det är jag HELT övertygad om att vänsterblocket vinner på det som det ser ut nu.

Claes, hur skulle S reagerat tycker du? Skulle Göran säga nåt i stil med "Ja, det var ju lite trist, men livet går vidare och nu när vi kommit på dom så har vi bytt lösenord. Gjort är gjort, och vi önskar Folkpartiet all lycka i valet." ??

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Att Leijonborg har fått reda på delar av ärendet två dagar innan han ber om ursäkt, visar enligt min mening mest på en vilja att gå till botten med vad som har hänt och skaffa sig en korrekt bild av vad som har hänt, i stället för att blint rusa på och be om ursäkt för något han inte vet detaljerna om. Två dagar är fullt acceptabelt i ett sådan läge, tycker jag. Hade han däremot försökt tysta ner det i ett par veckor och sedan hänvisat till en tillsatt utredning, så hade det däremot varit helt oacceptabelt.

Haha! Nu spekulerar du ju minst lika mycket som sossarna. Vad vet du om det?

Vänsterblocket vinner på det som det ser ut nu.

Det är inget Claes vet eller ska veta något om, i det specifika ärendet. Det är ju bara en åsikt han yttrar om vad som är en rimlig tidsperiod.

Definitivt vinner vänsterblocket på det inträffade.

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Risken finns - men förhoppningsvis inser väljarna att det är ett verk av att fåtal personer och något som inte har varit sanktionerat av partiet -

även om Persson och resten av vänstergänget gärna vill få det att låta som om partiet står bakom det... 😆

Intressant att du ser socialdemokraterna som bovarna i sammanhanget.

Det sorgliga är väl att Lars Leijonborg visste om det i två dygn och tog först då tag i det/bad om ursäkt...

Det rikrigt sorgliga är väl att socialdemokraterna vetat om det i drygt sex månader men väntar till strax innan valet att "upptäcka" det.

Det är otroligt enkelt att upptäcka dataintrång av den typ som det här är fråga om! Så inkompetenta att man inte upptäcker det är ingen.

Inte ens... 😉!

("Alla" har vetat om att Sossarna skulle släppa någon form av borgerlig skandal strax innan valet... egentligen skulle det handlat om Reinfeldt

och trix med siffror men nu gick ju det i stöpet innan det ens kom igång så då fick detbli detta istället !)

Redigerat av Hans
Link to comment
Dela på andra sajter

Risken finns - men förhoppningsvis inser väljarna att det är ett verk av att fåtal personer och något som inte har varit sanktionerat av partiet -

även om Persson och resten av vänstergänget gärna vill få det att låta som om partiet står bakom det... 😆

Intressant att du ser socialdemokraterna som bovarna i sammanhanget.

Det sorgliga är väl att Lars Leijonborg visste om det i två dygn och tog först då tag i det/bad om ursäkt...

Det rikrigt sorgliga är väl att socialdemokraterna vetat om det i drygt sex månader men väntar till strax innan valet att "upptäcka" det.

Det är otroligt enkelt att upptäcka dataintrång av den typ som det här är fråga om! Så inkompetenta att man inte upptäcker det är ingen.

Inte ens... 😉!

("Alla" har vetat om att Sossarna skulle släppa någon form av borgerlig skandal strax innan valet... egentligen skulle det handlat om Reinfeldt

och trix med siffror men nu gick ju det i stöpet innan det ens kom igång så då fick detbli detta istället !)

På tal om att spekulera...

Socialdemokraterna har ju förlorat en del på intrånget. Ska man spekulera kan man lika gärna spekulera kring det märkliga i att Socialdemokraternas "10 sanningar om svensk skola" kontrades bara två timmar senare av FP:s "10 myter om svensk skola" (kommer inte ihåg om de hette exakt så). Ganska snabbt jobbat...

("Alla" har vetat om att Sossarna skulle släppa någon form av borgerlig skandal strax innan valet... egentligen skulle det handlat om Reinfeldt

och  trix med siffror men nu gick ju det i stöpet innan det ens kom igång så då fick detbli detta istället !)

Ja de är lömska de där sossarna... undrar varför det bara är de som håller på med såna här fuffensfasoner när de andra partierna är så ärliga?

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man ser förbi fadäsen hos Folkpartisterna, så är det märkligt hur Socialdemokraternas nätverksadministration är funtad.

Att Stig-Olof Friberg (s) kunde välja Sigge som både användarnamn och lösenord är dumt, men ett säkert nätverkssystem ska säga ifrån och inte ens acceptera Sigge/Sigge.

Och oskyddat trådlöst nätverk till på köpet... Jag blir lite rädd när jag hör att det förvaras hemlig information på Socialdemokraternas nätverk och att det är så lätt att bryta sig in.

Link to comment
Dela på andra sajter

FP har Lejonsorg i sin spionborg - chaka chaka bom bom

Lite dribbel med journalister nu sitter vi i klister - chaka chaka bom bom diddli bom

Va ska vi göra prata om, en rödgrön röra? - Tjiddli baka bom det kanske går håm

Vi e populister men nu sitter vi i klister - Tjiddli baka backa bandet bom jag vill hem

Hehe... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...