Jump to content
Annons

Always a beg. when something ends-Martin Ekma


Recommended Posts

LÅTNAMN: It's always a beginning when something ends.

ARTIST/GRUPP: Martin Ekman

GENRE: pop, melankolisk, country-influerad.

LÅTLÄNGD:3:29

KOMPOSITÖR: Martin Ekman

PRODUCENT: Martin Ekman och Henrik Åström (A-stream Studio).

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR:2006

FORMAT: mp3

STATUS: Färdig för mastering

Hej! Här är en till låt som jag gärna vill ha feedback på. Tyck till!

It__s_always_a_beginning_when_something_ends.mp3

Redigerat av Majken
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Skön början..

Riktigt skön röst! Är det du som sjunger?

Skönt gung senare in i låten, sitter här och svänger med huvudet nu! 😱

Ett tips, om du följer reglerna för demopostning så skulle du säkert få flera som lyssnar på din musik!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Martin E.

Jag har hört den här låten förut,kunde bara inte placera den först..har jag fel om jag har hört den på songbox?

Hursomhelst,detta är kanon! Mycket bra ljudbuild(tolka det som ljudbygge 😄 )skrev fel men tyckte det blev coolt så jag lät det vara...

Bra sång! Men jag saknar lite mer vibrato när du sjunger ut...Snygga stämmor,bra gitarrljud,alltså nu ger jag mig! Jag tänker istället lyssna och njuta av din fantastiska låt!

Mvh

Harmonica mike

edit:Vill inte tjata,men det är alltid trevligt om man följer reglerna för demo postningar..Vem som gjort vad etc...

Redigerat av Harmonica mike
Link to comment
Dela på andra sajter

Väldigt väldigt bra. Låter bra i det skick som är.

Kan man göra den bättre? Kanske lite lite för fet och tät ljudbild ibland. Lite svårt att urskilja de enskiljda ljuden. Fast å andra sidan är helheten uppbyggd av de enskiljda delarna och den är väldigt bra. Fan, jag är fram och tillbaka här riktigt velig... Men kan nog sakna att något/några av inslagen (förutom sången) skulle få framträda lite mer. Lite efter 1:40 kommer något in som låter som mandolin eller banjo. Skulle vilja ha upp den lite. Om det blir bättre vet jag dock inte men det hade jag prövat.

Som sagt mycket bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Varit inne rätt många gånger på din sida och lyssnat på låtarna =). Favoriten är wonderful life men de andra växer mer och mer...

Tycker din musik är kanon och den slår an något i mig, det är det bästa jag hört på ett bra tag och då menar jag inte bara här på forumet. Ser fram emot att höra mer från dig.

Nu vill jag ju ha in låtarna i mp3spelaren... hur får man tag på dem? eller är jag tvungen att köra min streamripper 😉

Ha det gott!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra låt, för tankarna till Christian Kjellvander, mysigt gung och skön ljudbild

Dock kan jag tycka att det känns lite grumligt i mellanåt, främst i refrängen, du kan eventuellt testa att panorera ut de olika instrumenten, ev skära i basen på respektive...

Men det är ju med mina monitorer... 😕

och ja just det, i refrängen på "You will never live at all" känns det som du inte riktigt "når upp", hamnar lite ur ton, men det är ju en småsak. Riktigt bra sjunget hur som helst!

Nice work

Redigerat av Yllet
Link to comment
Dela på andra sajter

Låten rätt tradionell, vill inte säga mer om det. Men mysig. Mjuk, fin, känslig röst. Lite överraskande med det folkkloristiska inslaget senare i låten,

men efter flera lyssningar finns ju där lite banjo eller mandolin tidigare i låten. Som sagt, go 😕 feeling!

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt bra! Fortfarande förvånad vad mycket musik som delas ut här som jag verkligen gillar. Som en skön station som är ens favorit.

Du sjunger jättebra och låten är det jättefin stämning i. Perfekt mys för själen en höstdag. Man blir glad av att bara lyssna & vara.

Tack för en jättefin låt och lycka till! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Tusen tack för de fina kommentarerna! Här är uppgifterna jag glömde att fylla i, enligt önskemål:

LÅTNAMN: It's always a beginning when something ends.

ARTIST/GRUPP: Martin Ekman

GENRE: pop, melankolisk, country-influerad.

LÅTLÄNGD:3:29

KOMPOSITÖR: Martin Ekman

PRODUCENT: Martin Ekman och Henrik Åström (A-stream Studio).

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR:2006

FORMAT: mp3

STATUS: Färdig för mastering

LÅTLÄNK: http://www.myspace.com/martinekman

Link to comment
Dela på andra sajter

Låt mig först säga att grundläget för vidare feedback är ett helt annat här än för andra låtar jag lyssnat på idag. Du har något speciellt, sjunger bra och din låt är helt ok.

Nu vet jag inte om detta är tänkt som en låtskrivardemo (då håller den gott), men för att lyfta den ett snäpp till skulle jag:

1. Se över arret. Bort med växelbasen. Den tillsammans med övriga instrumentering (mandoliner går bort) gör att det känns mer melodifestival än country. Ta bort några av agurorna.

2. Skala reverb och delay. Om du kom närmare lyssnaren skulle låten upplevas "ärligare". Mixen skulle må bra av lite smuts. Bandkompression och rörvärme.

3. Sjung om och gör det som du menar det. Det spelar ingen roll om den blir någon sur ton, tvärtom är det bara bra.

På det hela taget är låten bäst idag och har kommersiell potential. Det är bara fråga om hur cool du vill vara. 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Låten är helt ok som den är håller inte med demomannen den håller sig väl inom ramarna där den ska ligga. Kanske inte den starkaste i den här gengren men minst lika bra som det som proffsen gör. Lycka till

Göran

PS ! flytta upp din rättelse till första inlägget där det ska vara så slipper du hugg om det 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...