Jump to content
Annons

Sylvan & Bonamici - "Swingers Party". *Updaterad*


Nad

Ja vad är Eder uppfattning om detta äfventür?  

34 röster

  1. 1. Ja vad är Eder uppfattning om detta äfventür?

    • 1. Det ÄR inget äfventür, det är en klemg.
      0
    • 2. Den koagilerar inte.
      0
    • 3. Mja...det är skapligt på sina ställen.
      6
    • 4. Försiktigt närmar sig nu detta alster mitt hjärta
      12
    • 5. Äger övergödt
      12


Recommended Posts

Inte de allra bästa lurarna som skruvstäd på huvve nurå...men ändå. Bra som vanligt, oförutsägbara melodislingor, snygg falsett och j-ligt PROFFSIGT. Det måste du kunna ta som en komplimang 😉 Maffig trycka i ljudet. Måste dock erkänna att Genesis aldrig tillhörde mina största hjältar utan det var grabbsen som var som bäst några år tidigare, i slutet på 60-talet och ser fram mot er tribute till DOM!

Hahaha! Micke---GLÖM! Beatles kommer vi ALDRIG NÅGONSIN i närheten av på något sätt, hur man än vänder och vrider på det. De var bara BÄST!

Men kul att "se" Dig igen här och tack för najs oörds!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 86
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Rätt så jäkla suveränt. Lyssnat på uppdateringen nu då!

Omöjligt att kritisera, borde snurra på alla vinylsvarvar i Sverige.

Link to comment
Dela på andra sajter

Rätt så jäkla suveränt. Lyssnat på uppdateringen nu då!

Omöjligt att kritisera, borde snurra på alla vinylsvarvar i Sverige.

Tack Dede, det värmer. Har lyssnat i de rätt sunkiga datorhögtalarna här på jobbet. Tycker att det skär lite i öronen ibland. Men...hm...det är ju för att jag spelar rätt högt. Nä nu får jag ge mig. Dags för nästa låt. Och så skall jag lyssna på Era grejor med. Får en kick av det!

Link to comment
Dela på andra sajter

som vanligt överjävligt bra, Sylvan & Bonamici. Är ingen LLDOB kille men SEBTP, TOFT å WAW går ja loss på.

peace

Tack Reason! Nej någon Lamb finns inte med här, inte ens en tofs!

Kul att Du gillar och det är märkligt vad 70-talet har satt sig, va.

70-talet nu liksom, som en slags tvilling.

Ha det bäst!

Nad

Link to comment
Dela på andra sajter

Skön låt! Den känns väldigt lång! 😄 Men det är sköönt. Som en resa liksom ter sig låten, man besöker olika platser med lite olika teman och ser sköna vyer och grejs.

Ovanligt intressanta trummor också. 🙂 Bravo!

Link to comment
Dela på andra sajter

Skön låt! Den känns väldigt lång! 🙂 Men det är sköönt. Som en resa liksom ter sig låten, man besöker olika platser med lite olika teman och ser sköna vyer och grejs.

Ovanligt intressanta trummor också. 😮 Bravo!

Lång? Väldigt lång?? Hehe...vår förra var 14 minuter. Denna 5.46. 🙂

Ja det är nog lite av en resa, mycket att höra på kanske.

Tack för trumkomplimangen, faktiskt programmerade (Reason drumkit).

Tackar så hemskans mycket för avsatt tid och trevliga kommentarer!

Nad

Link to comment
Dela på andra sajter

MrPhil (oregistrerad)
MrPhil

oakleaf

Harmonica mike

rainydays

MikkeÖland

basshole

Nelerion

Jejje

& dede

Tackar för gôr-najs feedback!!!

Bon 😮

Tack för bra musik! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

"Cum join our swingers party"  🙂

Läste Du bara första meningen i texten, så missar Du hela storyn.

Därav Din reaktion.

Det var mest sammanhanget.

Låten är bra, trummorna känns lite väl tajta för min smak men med tanke på att det är trummaskin så är det grymt bra programmerat!

Link to comment
Dela på andra sajter

"Cum join our swingers party"  🙂

Läste Du bara första meningen i texten, så missar Du hela storyn.

Därav Din reaktion.

Det var mest sammanhanget.

Låten är bra, trummorna känns lite väl tajta för min smak men med tanke på att det är trummaskin så är det grymt bra programmerat!

Sammanhanget? Det är iallafall en ordlek, lite med förkärlek till tidig Gabriel.

Jo det är programmerade trummor, om än så i Cubase/Reason. Tack för kritiken! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj... Vad rätt det låter. Gillar skarpt. Låtarna, soundet, produktionen. Äntligen Genesisvibbar utan att planka orginalet rätt av som t.ex Italienska The Watch gör.

Nu blev jag så nostalgisk att jag rotat fram gamla kassetter från 70-80 talet med mitt gamla proggband. Vi stod och harvade på i replokalen 3,4 ggr i veckan mitt under värsta punkeran. Köpte på oss Mellotron, 2 WLM orglar, ARP synt, dubbelhalsad gura och förstås, Moog Taurus baspedaler (eller orgeltrampor som morsan sa). Ingen låt var under 7 minuter och vi plankade skamlöst från Genesisplattorna. Många som lyssnade var det inte men det var en bra skola för allt framtida musicerande.

Jag och min keyboadlirare från proggtiden har snackat om att snickra ihop nåt slags Genesis/Yes tribute men härmed är det projektet nedlagt 😮

Skickar på skoj med en snutt hur det kunde låta när vi var ute och lirade på riktig hårdvara. Mellotronen vägde 80kg.

Manx_live_nov_81___Catarina.mp3

Redigerat av Screentan
Link to comment
Dela på andra sajter

Screenta, tack så mycket! Jag har lyssnat på Din snutt och tycker verkligen Du skall köra igång Dittr Genesiscoverband! Varför inte?

S&B är bara en studiopryl, vi vet inte ens om vi kommer så långt att vi kommer att gigga med det här.

Men kul är det! :rolleyes:

Nad

Redigerat av Nad
Link to comment
Dela på andra sajter

Helt sjukt bra detta, som vanligt. Allt är snyggt och välgjort. Tycker detta absolut är ett av de bättre alster ni lagt ut här. 🙂

Gillar körerna, snygga som fan. Nad du sjunger grymt bra i den här låten, bra text oxå. Gillar melodin i verserna bäst, där du sjunger "Cum join our swingers party at the Club Delight", fast det kanske är refrängen. 😛

Tycker att gitarrljudet är sisådär men du lirar nice. Personligen skulle jag gilla det ännu mer om du dubbade gitarren eller kanske la in lite stämmor. Trummorna låter aningen stelt men det är bra programmerat. Vad är det för trumplugg ni använder? Jag gissar på Reason drumkit? 😎

Skitsnygg övergång till outro, shuffle grejen där...me like. Basen är ju bara urskön 😄, väldigt groovy. Det enda som saknas är väl ett superonanistiskt guitarsolo. 😛🙂

Det låter helt enkelt bra och ni lirar grymt.

Good job guys!

Mvh / djonas

Redigerat av djonas
Link to comment
Dela på andra sajter

Oaaahhh Djonas Du är helt för mycket!! Tack sa I ha! 😆

Angående gitarrljudet, jomen jag fattar att Du tycker det.

Det skall väl vara så likt Steve Hackett jag klarar, men det går

väl inte till 100%, det fattar jag också. Dessutom så lirar den karln

som en gud, och det, det gör inte jag. Det finns förvisso lite stämmor på gitarren

på sista klimaxet vid 4.09. Den är också dubbad i instrumenalsticket (Det som låter lite corny och som följer upp med mellotronkör o synt).

Ja, det är Reason drumkit, samma som vi har för det mesta.

Men vi har faktiskt spelat in en riktig trummis på två låtar i somras,

och han kommer med all säkerhet vara med på fler spår framöver.

Supertack för all fin kritik, det värmer verkligen! 😄

Nad

Link to comment
Dela på andra sajter

Som det Genesis-fan jag varit och är kan jag bara säga att detta är helt fantastiskt bra! Ni har verkligen analyserat deras 70-talssound, uttryckssätt, arrangemang och kompositionsstil - och ändå gjort något nytt och fräscht av det. Men trots det finns det med lite brus härochvar så att det inte känns allt för digitalt.

Keyboardpartierna är jättebra och skulle kunnat vara spelade av en pigg Banks (dvs inte som den trötte man han är nu 😆 ). Ljuden låter mycket likt Lamb-eran och jag gillar verkligen den synthleaden.

Jag både njöt och småskrattade samtidigt när den filtrerade/panorerade (mycket Gabrielaktiga) sången dök upp. 😄 Helrätt.

Och så några saker att förbättra: Som någon påpekat så låter dock pianot lite väl sampleplayback - och ni borde ersätta flöjten runt 3:30 med en riktig. En äkta bas hade inte heller suttit fel. Annars är det klockrent!

Redigerat av Thomas
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Thomas för otrolig kritik! Jag har ändå ändrat pianot sedan kritiken av Karl, men kanske inte tillräckligt dynamiskt? Nu är jag iallafall rätt nöjd själv med det.

Visst, en riktig Rickenbacker och tvärflöjt skulle vara sååå skönt! Håller verkligen med där. Men det får än sålänge duga med den samplade Rickenbackern tills vi kan få med oss Rutherford!! 😄

Om Du som gammal Genesisfreak går loss på det här är det högsta betyg

för oss! 1000 tack! 😆

Nad

Redigerat av Nad
Link to comment
Dela på andra sajter

Fan vad mycket det händer i trummorna. Ni måste ha lagt ner MÄNGDER med tid på trummorna. Musikaliskt trovärdiga övergångar mellan de olika partierna hela tiden.

"Genomföringen" i den klassiska sonatformen hamnar, likson hos er, vid två-tredjedelsstrecket. Symfoniskt upplägg 😛

Gabriel vs. Collins! Jag tycker du ligger närmare Phil. Inget fel med det 🙂

Men vet ni inte hur UTE sån här musik är nu för tiden?!? Inte det nä. Som tur är finns det de som inte bryr sig om musiktrender.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Yessongs!

Förstod inte Ditt inlägg till 100, men förstår att Du uppskattar

sådan här musik, speciellt med tanke på Ditt nick.

Men vet ni inte hur UTE sån här musik är nu för tiden?!? Inte det nä. Som tur är finns det de som inte bryr sig om musiktrender.

Har den någonsin varit inne? Det visste jag inte isåfall. 🙂😛

Nad

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra låt... mixningen är väl nästan en smaksak vid det här laget. Men jag tycker personligen den låter lite mycket i mellanregistret.. det där Phill-soundet snappade jag upp men jag tycker nästan att det borde gjorts mer övertydligt på vissa ställen med torrheten. Ruskit bra låtkomposition annars.. där har jag inget att klaga på alls, och jag äääälskar att klaga. 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

MrPhil (oregistrerad)
Men vet ni inte hur UTE sån här musik är nu för tiden?!?

mm, men visst återupplever denna musikstil en liten revival nu sen ett par år, med återväxt i bland annat band som Porcupine Tree o Dream Theater! Nya sound, men med klar inspiration från både Genesis, Yes, o Rush.

Riktig musik lever sitt liv bakom den serieproducerade kommersiella skiten! 😆😕😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra låt... mixningen är väl nästan en smaksak vid det här laget. Men jag tycker personligen den låter lite mycket i mellanregistret.. det där Phill-soundet snappade jag upp men jag tycker nästan att det borde gjorts mer övertydligt på vissa ställen med torrheten. Ruskit bra låtkomposition annars.. där har jag inget att klaga på alls, och jag äääälskar att klaga. 😆

Stort tack för Dig! Är benägen att hålla med lite om det där med mellanregistret.

Men har ju gjort en slags utvärdering när så många har läst och skrivit här i tråden. Du är den enda som poängterade det och ok....då är det kanske inte så farligt då. Det där med Phil soundet fattade jag inte riktigt. Sången eller trummorna? 😉

Nad

Link to comment
Dela på andra sajter

Men vet ni inte hur UTE sån här musik är nu för tiden?!?

mm, men visst återupplever denna musikstil en liten revival nu sen ett par år, med återväxt i bland annat band som Porcupine Tree o Dream Theater! Nya sound, men med klar inspiration från både Genesis, Yes, o Rush.

Riktig musik lever sitt liv bakom den serieproducerade kommersiella skiten! 😉😆😛

Det är väl ändå så att "riktig musik" är något helt och hållet subjektivt vad man tycker om det. Även att i detta fallet, "riktig musik", inte framförs lika så "riktigt" längre. Om det kan man ju också debattera om.

Edit: Liten omskrivning "ba".

Redigerat av Nad
Link to comment
Dela på andra sajter

MrPhil (oregistrerad)
Det är väl ändå så att "riktig musik" är något helt och hållet subjektivt vad man tycker om det.

Edit: Liten omskrivning "ba".

Hehe. Ja inte det 'värsta' va? 😉 Snarare tur.

För mig är det enkelt: musik gjort i spekulativt syfte för att klättra på listor, vinna tävlingar o sälja singlar är inte riktig musik för mig. Men ibland kan den vara bra ändå 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...