Jump to content
Annons

Sylvan & Bonamici - "Swingers Party". *Updaterad*


Nad

Ja vad är Eder uppfattning om detta äfventür?  

34 röster

  1. 1. Ja vad är Eder uppfattning om detta äfventür?

    • 1. Det ÄR inget äfventür, det är en klemg.
      0
    • 2. Den koagilerar inte.
      0
    • 3. Mja...det är skapligt på sina ställen.
      6
    • 4. Försiktigt närmar sig nu detta alster mitt hjärta
      12
    • 5. Äger övergödt
      12


Recommended Posts

Annons
  • Svar 86
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Det här är verkligen skitbra! Inget att anmärka på produktionen! Har som vanligt lite svårt för det teatraliska i sången, men det är ju bara personlig smak (det passar ju in i låtstilen).

Tack Jejje!

Jag har nu gjort en liten ommixning där sångljudet har blivit lite mer analogt och hm ja...lite småjusteringar sådär. Kul ändå att Du gillade vad Du hörde. Ja...det teatraliska..det ingår liksom. Se bilden så förstår Du nog! 🙁

62998580.jpg

Källa = Genesis museum.

Nad

Redigerat av Nad
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja detta blev jag rejält nyfiken på när ja kollade på jobb att ni två är i farten igen.

Störigt att man måste gå via eran hemsida 😄

Men i övrigt; SUVERÄNT! Den torra rösten är perfekt och Nad påminner verkligen om Gabriel. Jag tar tillbaka all tidigare kritik om orglar; Fick ni Tony Banks att lira in, berätta nu! Kan tyvär inte hjälpa dig med "små fel vid mixning". Låter bra. Klockar in bland årets tyngsta bidrag på studio forum (tyngst är Diablo Swing Orchestra - men oj vilket år - och det är inte september än)

Grattis för härlig musik och jag tror er bästa hittills! 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja detta blev jag rejält nyfiken på när ja kollade på jobb att ni två är i farten igen.

Störigt att man måste gå via eran hemsida 😉

Men i övrigt; SUVERÄNT! Den torra rösten är perfekt och Nad påminner verkligen om Gabriel. Jag tar tillbaka all tidigare kritik om orglar; Fick ni Tony Banks att lira in, berätta nu! Kan tyvär inte hjälpa dig med "små fel vid mixning". Låter bra. Klockar in bland årets tyngsta bidrag på studio forum  (tyngst är Diablo Swing Orchestra - men oj vilket år - och det är inte september än)

Grattis för härlig musik och jag tror er bästa hittills! 😕

Tack Dede! Jamen jag skall göra om länken igen. Den höll på att krångla så jag blev så jävla förbannad! 😄 Vad skoj att Du upplever denna som vår bästa. Man hoppas ju att det skall gå åt det hållet. Sångljudet har ändrats något sedan kritiken som jag genast sög i mig. "Magneto" pluggen är en kär gammal vän jag höll på att försumma alldeles tydligen. Orgeln är denna gången mer klassisk Hammond utan några särskilda effekter. Den låter ju bara så rätt som den är tycker jag. Och hm..nej Banks har nog somnat vid det här laget. 😉

Så det är egenhändigt lirat!

Tackar och bockar!

Nad

Redigerat av Nad
Link to comment
Dela på andra sajter

MUMS !

När ni blir klar med er fullängdare tar jag gärna tåget upp till hufvudstaden för chansen att kunna köpa den direkt ur edra händer.

MUMS !

[Det var tydligen så enkelt att effekten gav låten en helt annan rymd, är jag så jäkla intrimmad att jag kräver en viss effekt för mina öron? Men.. det här är ju så klockrent, lite mer utringning, lite mer av allt det där som gör att öronen sitter där och onanerar i takt.]

MUMS !

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det är ju inte speciellt lätt att hitta saker som behöver förbättras i detta stycke. Har hört en del av ert tidigare material och det är kul att lyssna på, främst för att det är så tajt och välproducerat.

Sen är ju detta inte precis min favoritgenre men jag närmar mig den mer och mer när jag hör sådana här verk. 😲

Någon sa något om det teatraliska med musiken och det är de partierna som tilltalar mig mest. Emellanåt blr en hel del Bowie också och det kan ju bara inte vara fel.

Starkt jobbat 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Nelerion, vadan denna vändning? Jomen visst är det väl en skillnad på sångljudet nu. Det lät "mick" förut och nu "pick". Nä vad är det jag säger!

Kanske den vita fladdrande skjortan åkte på en liten stund igen? Tack för allt mumsande. 😆 Klem pa deg.

Christian, synd att det inte finns något Du gnäller på då!

Då behöver jag inte mixa om den igen. Jevvla skit!! 😠 Nämen tack så mycket!! 🙁

De låter nydeligt o kosigt!

Cliff Jag vet, jag blir själv lika överraskad ibland. Det är som en stor

tomtesäck liksom och man vet aldrig vad tomten får upp! Tackar som artigast för kritiken. Kjempegreit!

Matthew L. Bowie?? Nääää??? Nääääääääääääääääääää!!!

The "thin white duke" då eller? 🙁 Hursomhelst, glad att Du sakta men

säkert närmar Dig paradiset. The Realm of Genesis. Tänk vad många som har gått misste om den epoken då Gabriel var sångare och Collins lirade trummor.

En del vet inte ens att Gabriel varit sångare i bandet och känner till "Sledgehammer" bara. Gud vad dåligt sånt är! Men sån är inte Du, det vet jag.

Behövde bara få det ur mig liksom, och nu greppade jag tillfället!

Mange takk!

Nad

Link to comment
Dela på andra sajter

Bowie?? Nääää??? Nääääääääääääääääääää!!!

Jag tänkte inte låtmässigt utan mer att din sångröst påminner om Bowie vid vissa passager i låten. Tänker t.ex på när du tar i vid ca 3.42.

Hoppas du inte tar det som en förolämpning för det var verkligen inte meningen 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bowie?? Nääää??? Nääääääääääääääääääää!!!

Jag tänkte inte låtmässigt utan mer att din sångröst påminner om Bowie vid vissa passager i låten. Tänker t.ex på när du tar i vid ca 3.42.

Hoppas du inte tar det som en förolämpning för det var verkligen inte meningen 🙁

Nej jag gillar Bowie, men jag hör inte honom i min röst alls. Klart att andra får göra det! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Hello Nad & Bon.....klart "selling England"eran....klockrent för det mesta och kul story......det enda är pianot vid slutversen "I keep swinging my hat as " där det känns väldigt mycket midi 🥰 och det återkommer ju en gång till 🥰😳 men annars är jag mållös och det absolut bästa är vid 2:52 den fina körslingan som ger en antydan vad som kunde ha hänt om dom hade fortsatt med "full sättning" eller släppt en platta till mellan SEBTP och The Lamb....verkligen en eloge till att ni får till det....

best / karl

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja...vad kan jag säga...Proffsigt i arr/spel/sång  🙂

Bra jobbat!! 🙂

m.v.h Moberg

Det värsta jag vet är nog när någon (i all välmening dock!) kallar det jag gör "proffsigt". För mig är det synonymt med "tråkigt" och själsligt oengagerat.

Är nog lite skadad så.....

Tack ändå, jag vet att Du menade väl. 😆

Nad

Redigerat av Nad
Link to comment
Dela på andra sajter

sunkit för dig att bara på och impa på en massa hemmastudio-nördar. hoppas de större bolagen gillar er, för ni har säkert en skara potentiella fans.

bra stereobild, rösten låter litet tråkig, men det fixar du med att pacera den i ett eget "rum".

Link to comment
Dela på andra sajter

sunkit för dig att bara  på och impa på en massa hemmastudio-nördar. hoppas de större bolagen gillar er, för ni har säkert en skara potentiella fans.

bra stereobild, rösten låter litet tråkig, men det fixar du med att pacera den i ett eget "rum".

Ja rösten låter tråkig för detta är prog. Och sunkig kan Du vara själv din bajskorv. 😏 För övrigt kan jag tala om att låten är inspelad i en lika torftig hemmastudio som sig bör. Vi har fans, några stycken iallafall. Tack för kritiken.

Redigerat av Nad
Link to comment
Dela på andra sajter

sunkit för dig att bara  på och impa på en massa hemmastudio-nördar. hoppas de större bolagen gillar er, för ni har säkert en skara potentiella fans.

bra stereobild, rösten låter litet tråkig, men det fixar du med att pacera den i ett eget "rum".

Ja rösten låter tråkig för detta är prog. Och sunkig kan Du vara själv din bajskorv. 😕 För övrigt kan jag tala om att låten är inspelad i en lika torftig hemmastudio som sig bör. Vi har fans, några stycken iallafall. Tack för kritiken.

gör om, gör rätt...

jag skriver "sunkit för dig", inte "sunkit av dig". menas; det låter proffsigt och borde spelas för bredare publik än hemmapulare på studio.se

Link to comment
Dela på andra sajter

sunkit för dig att bara  på och impa på en massa hemmastudio-nördar. hoppas de större bolagen gillar er, för ni har säkert en skara potentiella fans.

bra stereobild, rösten låter litet tråkig, men det fixar du med att pacera den i ett eget "rum".

Ja rösten låter tråkig för detta är prog. Och sunkig kan Du vara själv din bajskorv. 😳 För övrigt kan jag tala om att låten är inspelad i en lika torftig hemmastudio som sig bör. Vi har fans, några stycken iallafall. Tack för kritiken.

gör om, gör rätt...

jag skriver "sunkit för dig", inte "sunkit av dig". menas; det låter proffsigt och borde spelas för bredare publik än hemmapulare på studio.se

Alltså ibland är jag faktiskt något förhastad! Nu visar det sig rätt tydligt att det är i själva verket JAG som är bajskorven ifråga. Naturligtvis, Du har rätt.

Iallafall har jag hörsammat Din kritik, tagit åt mig av den - och simsalabim,

sångljudet har blivit utav en annan karaktär, mer diskant ochn skärpa. En del andra småsaker har jag pillat på också (kan ju självklart inte låta bli!).

Ja jag fattar vad Du menar med att man skulle vilja nå ut så mycket mera,

det är inte bara vi som kanske skulle kunna göra det. Det finns en hel del talang

här på forumet, som många vet. En del låter som riktiga världsstjärnor faktiskt!

Ambitionsnivåerna varierar ju väldigt mycket. Skall sanningen fram så har jag märkt att det går bra mycket lättare när man är mera innischad.

Vi har hamnat på Genesis hemsidas länkar till tributbanden och det har genererat

en hel del trafik till vår sida och om möjligt kan vi nog så småning om få några bolag att få upp ögonen för oss hoppas vi. Men fan vet. 😕

Jag har tankat upp en ny version.

Thank you Sire.

Nad

Redigerat av Nad
Link to comment
Dela på andra sajter

Suveränt!!

Har lyssnat några gånger nu. Mycket välarbetat och genomtänkt.

Sången tycker jag påminner om...hmmm....va heter han nu. Han som gjorde låtarna till lejonkungen. Ähh, ni vet vem jag menar.

Mycket skön och relax sång som passar utmärkt till musiken.

Kan inte komma på något konstruktivt att skriva då jag inte hör något som jag tycker ska ändras på. Detta är kalas som det är!

Älskar låtar som denna när man hör nya grejer desto mer man lyssnar på låten. Det är som en riktigt bra film som man vill se om och om igen, och hela tiden upptäcker nya saker som man inte sett innan!

Kalas!!

Link to comment
Dela på andra sajter

//...jadajadajada...//

Thank you Sire.

Nad

så ska det låta. nu återstår bara att gästsjunga på min julskiva.

sen är jag nöjd.

Det där tar jag som en fet komplimang. Tack! Kul att vi kom på rätt köl!!

Link to comment
Dela på andra sajter

herwhisper,

Supertack. 😛

Har förvisso jobbat som en liten grön med denna mixen de sista dygnen.

Varför i hela friden kan det inte finnas en "execute"- knapp med defaulten

"perfect", så att man kan få tillfredställa sitt en gång så oförstörda

sömnbehov? Jag blir så heligt förbannad på den mänskliga faktorn ibland,

trots fördelarna med den! 😄

edith: felstavning naturligtvis. Jag skyller på åldern.

Redigerat av Nad
Link to comment
Dela på andra sajter

Inte de allra bästa lurarna som skruvstäd på huvve nurå...men ändå. Bra som vanligt, oförutsägbara melodislingor, snygg falsett och j-ligt PROFFSIGT. Det måste du kunna ta som en komplimang 😛 Maffig trycka i ljudet. Måste dock erkänna att Genesis aldrig tillhörde mina största hjältar utan det var grabbsen som var som bäst några år tidigare, i slutet på 60-talet och ser fram mot er tribute till DOM!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kom på nu vad farbrorn heter som du påminner om vocalmässigt. Elton John.

Och han har ingen kass pipa den grabben!

Ja jag glömde säga Elton John. Minns när jag flyttade till Stockholm 1970, och hans

svarta LP, den med "Your Song" på - gick varm på skivtallriken.

Vilka minnen....

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...