Jump to content
Annons

Studiosugen sångerska sladdar in...


Stensdotter

Recommended Posts

God fredagseftermiddag vänner!

Ny medlem här i forumet. Är ofta inne och smygläser, tänkte nu ta klivet in mer aktivt. Har sjungit i hela mitt liv, senast soul i några års tid.

Är nu sugen på att få kontakt med låtskrivare/producenter i Sthlmsområdet som behöver en tjej med ett brett register och lång sångvana för demoproduktioner. Jag är även intresserad av att samarbeta i låtskrivarprocessen. Körar gärna. Jag har egen firma och sjunger därför helst under dagtid. Spelade in några låtar för några år sedan, så demo finns. Tyvärr är det covers vi laddat ner från nätet (bakgrunderna) och lagt min sång på (I believe I can fly och Can't take my eyes off of you), därför kan jag inte lägga upp låtarna här. Men du som är seriös och orkar, hör gärna av dig så mailar jag (stensdotter@hotmail.com).

Senaste producenten jag träffade tyckte att jag hade en "egen" röst och han gillade verkligen det jag spelat in vilket boostade mitt ego enormt. Vi har diskuterat ett samarbete och ska ev spela in några låtar framöver, men jag är otålig och vill sjunga mer.

Kul att vara här, hoppas vi ses och hörs!

//Stensdotter

Ps. Jag siktar på att rigga min dator för egna inspelningar, men det blir inte på ett tag, så ev samarbeten får ske IRL. Ds.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Posta gärna någon länk så man får höra hur du låter!

--------------------

Hej igen!

Jag har inte låtarna upplagda någonstans eftersom de båda är covers. Det är det som är dilemmat (annars hade jag gärna skjutit upp dem här).

I takt med att jag får spela in originalmaterial har jag en större möjlighet att lägga upp det här (om låtskrivaren godkänner det förstås) och öka mitt kontaktnät.

Mvh Stensdotter

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)

Jo, här finns en hel del humor.

EDIT: Klart att Stenar kan få barn, min morfar lyckades bevisligen.

Redigerat av Danny Cort
Link to comment
Dela på andra sajter

Välkommen Stensdotter! 🙂

Man blir lite nyfiken på din röst när man ser alla fina kommentarer ... 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Välkommen Stensdotter! 🙂

Man blir lite nyfiken på din röst när man ser alla fina kommentarer ... 😛

Som sagt, tack för alla välkomsthälsningar, det värmer i hjärtat *ler*. Jag är otroligt glad över all respons, sitter här som fastklistrad vid datorn.

Schysst att ni orkar och vill ta kontakt för att lyssna trots att jag inte lagt upp låtarna här, det krävs några lite extra klick, några mailrader och lite tid. Så TACK för det :-)

Nyfikenhet är bra. Ju fler som lyssnar o tycker till, desto fler nyfikna? *ler*

Link to comment
Dela på andra sajter

tjenare. 😎 jag glömde säga nåt om dina låtar du skickade innan.. =) Jag gillar din röst, den är ganska egen och har ett riktigt snyggt djup:) men jag vet inte varför jag tyckte att det lät grymt mkt autotune om vissa saker?

Ha det gott!

/Robban

Halloj Robban!

Autotune. No no no. Inget sådant. Hör du inte att körerna är lite småsura på sina ställen 😛

Spelade t ex in I believe I can fly utan förberedelser. In i studion, arrade körer live, dubbade dem och sjöng leaden (o dubblade den). Tog ca 3 timmar. Finputs hann vi inte med *skrattar*. Däremot hoppas jag kunna ha några "perfekta" produktioner att ta med mig ut ur samarbete med några här från Forum som jag kan skicka vidare till ännu fler proffs. Framför allt vill jag bort från coverspåret och presentera något som jag varit med att ta fram själv = helt nytt material.

Alltså, autotuner, nej. Jag tycker illa om falsksång men hoppas verkligen att jag håller tillräcklig klass för att ngn ska behöva skruva på rattarna och fixa till det hela.

Två grejor är viktiga för mig - samarbetet med låtskrivaren/producenten (kalla det kemi) samt att låtarna håller hög kvalitet.

Tack för fin feedback!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...