Jump to content
Annons

josie är här


josie87

Recommended Posts

Tjenare!

Josef heter jag. varit här ett par månader nu. 19 år, tog just studenten på estet musik på peset i jönköping. just nu lyssnar jag på michael jackson - bad. 😏

annars är det mest queen, steely dan, u2, coldplay, mark knopfler, earth wind & fire.

jag är gitarrist och sångare, men spelar trummor, bas, piano, lite fiol, lite saxofon också.

hade ett popband som liten som hette epsilon. nu har jag en liten grupp som heter Yoda Pop. vi spelar Dans/Pop med Star wars-inspirerade texter, manskör och yoda. Det har gått ganska bra för oss den lilla tiden som vi funnits. gjorde en vm-låt som blivit ganska uppskattad, "intergalactic superfantastic fussball". vår filosofi är STM DMM, spread the music don't make money, så alla musik finns att ladda ner på vår hemsida, press this link, you know you want to!

om ett par veckor börjar jag på folkhögskola i jönköping, ITM (intitutet för tro och musik). det var lite om mig.

/josef

Redigerat av josie87
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hej hej! 😄

Lite märkligt med en ren fotbollslåt mitt ibland alla Star Wars-referenser.

ITM är väl ändå Huskvarna? 😏

jönköping, huskvarna = same shit different name!

det är en intergalaktisk vmlåt! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Du heter Josef, är från Jönköping, lyssnar på U2 och ska läsa på Institutet för tro och musik. Hoppas att det inte är en allt för vågad gissning att du är kristen. 😉

Välkommen! 🙂

hehe, tror att det kan stämma, men jag lyssnar även på prince

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Du heter Josef, är från Jönköping, lyssnar på U2 och ska läsa på Institutet för tro och musik. Hoppas att det inte är en allt för vågad gissning att du är kristen.  😳

Välkommen!  :rolleyes:

hehe, tror att det kan stämma, men jag lyssnar även på prince

Vad har Prince med det att göra?

Link to comment
Dela på andra sajter

Östgöten: nämen ett pesetelev? ja det är verkligen ett trevligt plugg. ny fräsch matsal och allt. inte rigoletto längre :rolleyes: gick du musik?

Danny Cort: tbruce drog ju slutsatsen utifrån att jag lyssnar på u2 (och många andra viktiga faktorer) att jag är kristen. då ville jag tillägga att jag även lyssnar på prince, och han är ju lite mer profan med låtar som "horny toad", "sexy motherfucker" och "do me baby"...

Linus: seriöst? hade ingen aning, haha

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Linus: seriöst? hade ingen aning, haha

Jodå, det stämmer.

Nyss omvänd.

Bli inte förvånad om han står utanför din dörr en morgon med en miljon ord worth of nothing.

Link to comment
Dela på andra sajter

Musikelev? Japp!

Grattis till att ni blev av med Rigoletto. Jag har fortfarande hemska minnen från deras s.k. bondomelett. Det blev ganska många koppar kaffe på Bernards och en och annan lasagne på pizzeria Romana istället.

vilka lärare hade du?

det var kul att äta på rigoletto när det var strömavbrott i hela stan, levande ljus och allt... och kolsvart så man hade ingen aning om vad man åt, haha..

jag vill passa på att lägga upp en fin princebild nu också. fejk eller äkta? :rolleyes:

princedickxx6.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Ja just det ja, det är du som inte alls förstår mina trådar och jag som inte förstår ett dugg av dina svar.

Det ska nog gå bra...

Välkommen!

😛

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...