Jump to content
Annons

Bekräftat: Mac Pro


Linus

Recommended Posts

Jag bygger vidare på diskussion från tråden Studios Musikdator, men skapar nu en ny tråd.

Den tidigare tråden avlastas från oförtjänta stickspår, och Macspekulationerna är värda en egen tråd. :rolleyes:

Conroe (Core 2 Duo) kommer krossa allt motstånd, vänta bara!
Jag misstänker att Apple släpper en G5-ersättare med Core2 Duo om ett halvår...
Nä, på WWDC om en vecka skulle jag tro. Vänta bara 😎

Ja, nu har jag hört rykten om en stationär burk med dubbla (!) Xeon 5100, dvs. 4 kärnor. 😏

Xeon 5100 "Woodcrest" är server/workstation-motsvarigheten till Core 2 "Conroe".

Det ryktas också om en förhandstitt av Logic 8 och Final Cut Pro i demonstrationen. :rolleyes:

EDIT: Slog samman inlägget med en senare tråd i samma ämne /admin

Redigerat av Olsberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Apple har keynote på WWDC 2006 just precis i detta ögonblick, och har precis avslöjat att de ska börja leverera en ny värstingdator från och med IDAG, Mac Pro.

Några specifikationer:

INTEL, Dual Core, upp till 3,0 ghz

4 MB shared L2 cache

128 bit vector engine

64 bit

1.6 to 2.1x faster than the G5 quad (!)

Upp till 2 TB internal storage

Billigaste modellen (?): $2499.

För mer uppdateringar om WWDC, kolla in den här länken: http://www.macrumorslive.com/web/

Har även utlovats demonstration av OS X 5.0 Leopard!

EDIT: Observera att hela Keynoten så småningom även kommer läggas ut som video på apple.com, kan eventuellt vara roligare att kolla på.

Redigerat av tbruce
Link to comment
Dela på andra sajter

Synd att man inte kunde svara på ditt nyhetstips, Linus. Tänkte hojta "du har rätt" för en kvart sedan! 😄 Var fick du förhandsinfon ifrån? Jag hade inte sett nåt om det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nån mer som ser det komiska i att Apple snabbt svängde över till Nvidia-grafik i nya datorn, sedan ATI köptes upp av Intel-konkurrenten AMD? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Nån mer som ser det komiska i att Apple snabbt svängde över till Nvidia-grafik i nya datorn, sedan ATI köptes upp av Intel-konkurrenten AMD? 😄

😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
Nån mer som ser det komiska i att Apple snabbt svängde över till Nvidia-grafik i nya datorn, sedan ATI köptes upp av Intel-konkurrenten AMD? 🙂

inget nytt, Apple har ju använt NVIDIA grafik förr..

Link to comment
Dela på andra sajter

Nån som vill köpa en PowerBook G4 17" 1.33 GHz ? 🙂

FAN Att du säger det nu när jag redan bränt 15 000 på en 17" HP laptop. 🙂

Mucho mäktig jäkla maskin detta. Nu vet jag vad jag ska ersätta min Dual G5 med när det är dags. Lär dock ta ett tag innan G5 macarna sjunger på sista valsen dock även om mac pro golvar dom.

Nvidia svängningen förvånar inte det minsta. Nästa Imac uppdatering har garanterat Nvidia krets.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade tänkt mig ca 12000 för den, har nyligen satt i en 80GB 7200rpm:are och 2GB (max) minne.

Då följer det även med second skin och en stor fin crumpler väska.

Hmm.. tror jag kommer ångra mig snart... .. .

Redigerat av sounden
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...