Jump to content
Annons

Diablo Swing Orchestra - Heroines


Recommended Posts

LÅTNAMN: Heroines

ARTIST/GRUPP: Diablo Swing Orchestra

GENRE: Kravallopera

LÅTLÄNGD: 5:22

KOMPOSITÖR: Daniel Håkansson

PRODUCENT: Pelle Saether, Pontus Mantefors, Daniel Håkansson

EV. MEDVERKANDE: Daniel Håkansson – Gitarr, ”sång”

Pontus Mantefors – Gitarr, syntar, effekter

Annlouice Lögdlund – Sång

Andy Johansson – Bas

Andreas Halvardsson – Trummor

Johannes Bergion – Cello

Emmy Lindström – Fiol

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 7,38 Mb

STATUS: Färdig!

Låtlänk

Då jag nu följt TordA:s råd att lägga upp några låtar på myspace.com tänkte jag att det var lika bra att slänga upp de här också. Det här är låt nummer 2 från skivan, en lite tyngre och mer stämningsfull låt i jämförelse med den förra.

Enjoy.

Redigerat av claypool
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Länken funkar inte ! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

BRA-SOM-FAN-BRA ! 😄

Lite annat än övriga band som spinner vidare på Nightwish-stuket 😉

Diggar den lilla synthen som dyker upp vid 1.50, passar grymt bra 😛

Redigerat av Hammock
Link to comment
Dela på andra sajter

eversound: Tackar, alltid roligt att höra att arret går hem, vi har lagt ganska mycket tid på det i den här låten.

Desecrated: Tackar ödmjukast för berömmet, det värmer. Det där med med nivåer är svårt, vi hade en mix där rösten var lägre men vi tyckte att låten tappade energi på det. Vi har lite snack med olika distributörer nu men inget är klart så det snabbaste sättet att få tag i en skiva är att PMa mig här eller skicka en förfågan via hemsidan.

Lucifer666: Skivan är just nu i Tyskland för pressning. Vi beräknar att ha den i häderna den 7 augusti. Och som sagt, skicka ett Pm om du är intresserad av att köpa ett ex.

Hammock: Tja detta Nightwish ja. 😏 Vi har inga ambitioner att likna dem så det är skönt att skillnaderna hörs. Å Pontus (en av gitarristerna i bandet) vägnar tackar jag för berömmet om syntljuden då det är han som skruvar fram dessa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Grymt!!! jag var tvungen att kolla in här efter att jag läste tråden om "proffs mixning"

Det här var tamefanimej bland det coolaste jag har hört på länge. Eran blandning av musikstilar är fantastisk.

Tack för att jag får ta del av nåt så komplett och revolutionerande... 😎😄😄 för mig som är mest inriktad på pruducentbiten får jag gåshud av sånt här...

Redigerat av pennudd
Link to comment
Dela på andra sajter

Grymt!!! jag var tvungen att kolla in här efter att jag läste tråden om "proffs mixning"

Det här var tamefanimej bland det coolaste jag har hört på länge. Eran blandning av musikstilar är fantastisk.

Tack för att jag får ta del av nåt så komplett och revolutionerande... 😎  😄  😄 för mig som är mest inriktad på pruducentbiten får jag gåshud av sånt här...

Precis, Tokai fick upp mina ögon för denna tråd. Tack för det Tokai.

Så väldigt bra, har pm:at claypool så man kan köpa sig en skiva eller två.

Edit: tog bort ett felstavat svärord som inte tillförde något alls.

Redigerat av DrHans
Link to comment
Dela på andra sajter

Pennudd: Vi tackar så mycket för lyssningen och berömmet av både låt och produktion.

DrHans: Merci! Japp, snart skall du ha en skiva eller två i din ägo.

P.O: Vielen dank!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har fan slut på superlativer.

Jag har en egen diablomapp i min iTunes. Jag har spränglyssnat nu på morron igen. Så jävla bra. Det är så man blir 14 igen och vill tapetsera rummet med affischer.

Det festliga är att ni överträffat er själva; de här två nya låtarna är bättre än de två något äldre.

Jag fixar över pengar för beställd platta endera dan; kanske redan idag.

tjing

Bengan

Link to comment
Dela på andra sajter

Vallhagen: Kul att du tycker att det låter bättre och att det går framåt.

Innan vi gick in i studion var vi osäkra på om vi ens skulle ta med Balrog Boogie på plattan och versen på Heroines hade vi problem med. (tidiga demos kan avslöja varför :rolleyes: ) Men mycket har fallit på plats och det har varit en riktigt givande period i studion. Har också varit skönt att få stänga dörren och göra färdiga låtar av ideer som legat och skräpat i vissa fall upp till 7-8 år. + att vi fick uppslag till en hel del nya låtar också. 😳

Sen gör ju produktionen sitt till också, de gamla låtarna har fått en ansiktslyftning och finns också med på plattan.

Ska se till att skicka med en affisch att sätta upp 😳

Desecrated: Priset ligger på 100 kr + frakt (22kr)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack du! :rolleyes:

Jag kan ju lägga ut texten här så blir det lättare att hänga med.

Heroines

Tuck me in, or take it out

For what you cannot see with them eyes

A tired hand, her naked hand, putting me to sleep

It wont be long, your glow has left my dry

And my abstinence has been postponed by

My comfort in denial

And the worst lie it may be,

That Hope said she’d be the last one to leave

Always close, now sense it clear

For years to come, I can’t

go back to the things I held so,

I held so dear

We were crushed by her halo

But, oh what a way to go

Endlessly she said

Forevermore in debt

Colourful, so beautiful

With fever eyes closed and so free

Those were my heroines

Freedom roar from senseless mind

Apocalypse all dressed in white

Saw it coming, watched them leaving

With all I ever was

Broken tissue, broken dreams

Far-fetched as those fantasies

since peace of mind was not meant for me

I’ll praise them silently

We were …

Endlessly…

Link to comment
Dela på andra sajter

Åååååh. Hurra igen. Jag hör mycket mer Therion än Nightwish - mycket till min förtjusning. Gillar att sången är lite mer kontrollerad än tidigare. Har operamusiker i släkten, men har fortfarande lite ambivalenta känslor för sångstilen... Här tycker jag dramatiken i stilen utnyttjas till fullo. Särskilt eftersom hon går ner i normalare icke-utstuderad sång ibland. Många snygga små detaljer i mixen - exempelvis den plötsligt metalliska reverbsvansen vid 1:35.

Konstigt, dramatiskt och vackert.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, jag kan hålla med om att Theroin är en bättre liknelse.

Kul att du diggar sången, vi hade det riktigt jobbigt med versen i den här låten innan vi fick till det.

Effektbitarna står Pontus för, så jag passar på att sola mig i glansen av det berömmet. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan det vara effekterna som gör att det känns vasst då de ligger bara på i verserna? Har ju lyssnat låtarna sönder och samman när vi mixade så man ju bli döv för vissa saker efter ett tag. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Du vet ju redan vad jag tycker om det här. Det minst låten förtjänar just nu är en buuuump!

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker bandnamnet är strået vassare än själva musiken!:rolleyes: Men soft proddat och bra idéer.. inte min smak bara..

Det är antagligen högtalarna på jobbet men jag tyckte, lite spontant, att leadsången var lite långt borta och inte tillräckligt fyllig, i alla fall i verserna...samt att trummorna låter lite stiff.... ska lyssna i bättre monitorer sen!

men absolut bra jobbat!!

Cheers mates

Link to comment
Dela på andra sajter

Thimmie: Tack för den du. Håller på att letar mickar för fullt här. 😳

Bultage: Tack för lyssningen och kommentarer ändå, trots att det inte föll dig på läppen. Men vi hoppas att det bara är bättre monitorer som behövs. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Skit, det här forumet lurar mig gång på gång. Redan i Januari var jag tvärsäker på att årets bästa låt var upplagd. Sen verkar det dyka upp mästerverk på löpande band. Jag kan i min vildaste fantasi inte se något som kan överträffa det här dock!

Jag bara gapar och dreglar....så jävla skönt.

🙂🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...