Jump to content
Annons

När "proffsen" bygger beat med Cubase SX


hackeman

Recommended Posts

Den här videon var lite kul... 😛

Cartel bygger beat med Cubase SX, Battery och Hypersonic:

http://malefactor.org/beatmakingvideos/Cartel.wmv

Lägg märke till saker som:

- vilken skärmupplösning han använder

- vilket ljudkort han använder

- hur han slår i minnestaket

- hur han mixar volymnivåer

- hur han stavar till choir

- hur han skiter i och spara

- etc etc...

Ljudkortet var nog f-n det roligaste. :rolleyes:

Redigerat av hackeman
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 85
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Soundblaster Audigy 2? Top of the line! :-)

Usch vad jobbig han var att lyssna på! Om han ändå kunde snyta sej då, istället för att sitta och snörvla sådär. Och sätta sej upp ordentligt istället för att halvligga som en säck potatis så man kanske kunde urskilja lite mer av hans usla engelska.

Tss....

Link to comment
Dela på andra sajter

Soundblaster Audigy 2? Top of the line! :-)

Hehe, visst är det underbart. ☺️

Likaså att han kör 640x480 i upplösning. Här snackar vi lågbudget. 😑

Rätt kul också att han inte alls använder mixern, utan styr alla volymnivåer genom att sätta velocity i edit mode per pattern. Inget fel med det, bara lite lustigt. 😮

Han håller förresten käften lite längre fram, det där dryga tugget är bara i början.

Link to comment
Dela på andra sajter

Likaså att han kör 640x480 i upplösning. Här snackar vi lågbudget.

Det kan ju iofs bero på att han ville få ner upplösningen på filmfilen han skapade, för att på så vis få ner storleken på den.

Jag orkade inte titta färdigt på den. Såg bara hälften om jag ska vara ärlig.

Det vore toppen med nått liknande från nån här på studio-forumet, och då med förhoppningsvis högre klass! :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det med hans ljudkort?

Det är väl ett leksakskort men han har ju köpt SX, Battery o Hypersonic så han kanske inte har råd med ett bättre ljudkort? 🙂🙁

Iofs så kanske han skulle lagt pengarna på ett bra ljudkort först o sen sparat ihop till dyrare program!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det med hans ljudkort?

Det är väl ett leksakskort men han har ju köpt SX, Battery o Hypersonic så han kanske inte har råd med ett bättre ljudkort? 🙂🙂

Iofs så kanske han skulle lagt pengarna på ett bra ljudkort först o sen sparat ihop till dyrare program!

Man kan göra en hel del med Cubase SX, Battery & Hypersonic med ett "leksakskort" i väntan på ett "bra ljudkort". 😎

Kunde lagt pengarna på en pedagogik-/retorikkurs istället 🙁

EDIT: Kul video iaf 😄

Redigerat av Matthew L
Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det med hans ljudkort?

Det är väl ett leksakskort men han har ju köpt SX, Battery o Hypersonic så han kanske inte har råd med ett bättre ljudkort? 🙂🙂

Iofs så kanske han skulle lagt pengarna på ett bra ljudkort först o sen sparat ihop till dyrare program!

Inga fördomar men min instinkt säger att han inte har köpt varken program eller vst 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det med hans ljudkort?

Det är väl ett leksakskort men han har ju köpt SX, Battery o Hypersonic så han kanske inte har råd med ett bättre ljudkort? 😮😆

Iofs så kanske han skulle lagt pengarna på ett bra ljudkort först o sen sparat ihop till dyrare program!

Kan man se om det är crackat?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det med hans ljudkort?

Det är väl ett leksakskort men han har ju köpt SX, Battery o Hypersonic så han kanske inte har råd med ett bättre ljudkort? 😄😉

Iofs så kanske han skulle lagt pengarna på ett bra ljudkort först o sen sparat ihop till dyrare program!

Kan man se om det är crackat?

Det kan man kanske men vem orkar bry sig 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det med hans ljudkort?

Det är väl ett leksakskort men han har ju köpt SX, Battery o Hypersonic så han kanske inte har råd med ett bättre ljudkort? 😮🙂

Iofs så kanske han skulle lagt pengarna på ett bra ljudkort först o sen sparat ihop till dyrare program!

Kan man se om det är crackat?

Det kan man kanske men vem orkar bry sig 😮

Skulle vara kul, för det är många som har tagit ett kort på sina hemstudior med ett cubasefönster uppe.

Edit: Alltså att de avslöjar sig själva.

Redigerat av Zyan
Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det med hans ljudkort?

Det är väl ett leksakskort men han har ju köpt SX, Battery o Hypersonic så han kanske inte har råd med ett bättre ljudkort? 🙂😄

Iofs så kanske han skulle lagt pengarna på ett bra ljudkort först o sen sparat ihop till dyrare program!

Jag sitter med ett inbyggt SoundMax och det funkar alldeles utmärkt!

Edit: Han spelar ju ändå inte in nånting, så då kvittar det ju

Redigerat av kallemio
Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det med hans ljudkort?

Det är väl ett leksakskort men han har ju köpt SX, Battery o Hypersonic så han kanske inte har råd med ett bättre ljudkort? 😄😉

Iofs så kanske han skulle lagt pengarna på ett bra ljudkort först o sen sparat ihop till dyrare program!

Jag sitter med ett inbyggt SoundMax och det funkar alldeles utmärkt!

Edit: Han spelar ju ändå inte in nånting, så då kvittar det ju

Jooo, men ljudkortets kvalitet spelar ju även roll vid uppspelning/mixdown. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det med hans ljudkort?

Det är väl ett leksakskort men han har ju köpt SX, Battery o Hypersonic så han kanske inte har råd med ett bättre ljudkort? 😄😉

Iofs så kanske han skulle lagt pengarna på ett bra ljudkort först o sen sparat ihop till dyrare program!

Jag sitter med ett inbyggt SoundMax och det funkar alldeles utmärkt!

Edit: Han spelar ju ändå inte in nånting, så då kvittar det ju

Jooo, men ljudkortets kvalitet spelar ju även roll vid uppspelning/mixdown. 🙂

Vet iofs inte vad soundmax är men idag hittar man bra beggade kort för 600-1000:- så det finns inte ens nån ekonomisk anledning till att inte ha ett kort dedikerat för ljudinspelning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm, är det bara jag som insett att det här är fejk? Det måste det ju bara vara - så här fel kan ju inte något vara utan att vara fejk, alltså inspelat som en parodi. Allt från att han har lågt med minne till allt annat som händer... 🙂

Redigerat av Hellpig
Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm, är det bara jag som insett att det här är fejk? Det måste det ju bara vara - så här fel kan ju inte något vara utan att vara fejk, alltså inspelat som en parodi. Allt från att han har lågt med minne till allt annat som händer... 🙂

Jag sätter emot. Slår vad om att det INTE är fejk. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm, är det bara jag som insett att det här är fejk? Det måste det ju bara vara - så här fel kan ju inte något vara utan att vara fejk, alltså inspelat som en parodi. Allt från att han har lågt med minne till allt annat som händer... 😉

Humm, aningens small humor isåfall va? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm, är det bara jag som insett att det här är fejk? Det måste det ju bara vara - så här fel kan ju inte något vara utan att vara fejk, alltså inspelat som en parodi. Allt från att han har lågt med minne till allt annat som händer... 😄

Humm, aningens small humor isåfall va? 😉

Jag menar inte att märka ord, men du menar "smal" va? Inte "liten"? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...