Jump to content
Annons

GARAGEBAND


lodger

Recommended Posts

Är det bara jag som uppskattar Garageband? Hittar inga diskussioner här på forumet.

Enkelt och bra ,som ett program ska va ,tralalalaa.

Men det verkar inte finnas nån track automation vad jag kan se,eller?

Coolt att man kan öppna Garageband projektdirekt i Logic Express.

Jo,jag skulle behöva nån typ av deesser för sången,finns det nåt billigt som funkar ?i logic alltså.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Av nån anledning så uppfattar jag Garageband som väldigt väldigt resurskrävande, ineffektivt liksom... min visserligen inte särskilt monstruösa dator segar Gb som fan, medans Logic flyter på riktigt fint så länge man inte har en himlans massa grejer igång. Sen är inte sequencerdelen allt för lättarbetad i Garageband... men förutom det så verkar det vara ett riktigt bra program, för de pengarna (0 kr 🙂 ).

Link to comment
Dela på andra sajter

vadå, har du laddat ner det?

Menar du mej? 😆 Jag fick GarageBand gratis med operativsystemet - ser dock att det inte ingår nu längre så det kanske var nåt speciellt erbjudande eller så kom de på att det kunde inkludera det i iLife istället... hmm. 😆

iPhoto, iDVD och iMovie har jag också fått gratis (men typ inte använt), har de ändrat på dealen och bestämt sig för att ta pengar för alla de programmen eller hade jag helt enkelt en himla tur när jag köpte min dator som fick dem på köpet? 😆

Och ja, Logic är bra och inte särskilt komplicerat, GarageBand är säkert en alldeles förträfflig inkörsport till Logic. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

alkej 😏.. tack

är logic enklare än cubase?

Jag tycker definitivt att det är det. Jag gick en nybörjarkurs i Cubase och började med Cubase LE då jag fick det med mitt ljudkort. Bytte sen till Logic Express och efter ett par timmar så jobbade jag snabbare och bättre i Logic än vad jag gjort i Cubase.

Garageband ingår ju i iLife som man får gratis vid köp av alla macar och så har det varit i flera år.

Link to comment
Dela på andra sajter

Garageband slängde jag i papperskorgen så fort jag hade köpt min dator. Långsamt, sinnessjukt resurskrävande och svårarbetat (tycker jag iofs att allt som inte ser ut som Logic/Cubase är, hajade aldrig Tracktion som ska vara "lättanvänt") plus att de förbenade applelooparna tog upp alldeles för många gigabyte av min lilla interna hårddisk.

Link to comment
Dela på andra sajter

Garageband slängde jag i papperskorgen så fort jag hade köpt min dator. Långsamt, sinnessjukt resurskrävande och svårarbetat (tycker jag iofs att allt som inte ser ut som Logic/Cubase är, hajade aldrig Tracktion som ska vara "lättanvänt") plus att de förbenade applelooparna tog upp alldeles för många gigabyte av min lilla interna hårddisk.

Jag gillar Garageband men när man lärt sig Logic så förlorar det lite sin poäng. Det bästa med Logic enligt mig är att det blir inte svårare än vad man gör det, man kan använda det på precis samma sätt som GB om man är nybörjare och proffsen kan lattja runt hur mycket de vill i environment. Man kan lära sig mer och mer av programmet medans man jobbar med det utan att någonsin fastna nånstans.

Link to comment
Dela på andra sajter

Garageband slängde jag i papperskorgen så fort jag hade köpt min dator. Långsamt, sinnessjukt resurskrävande och svårarbetat (tycker jag iofs att allt som inte ser ut som Logic/Cubase är, hajade aldrig Tracktion som ska vara "lättanvänt") plus att de förbenade applelooparna tog upp alldeles för många gigabyte av min lilla interna hårddisk.

Jag gillar Garageband men när man lärt sig Logic så förlorar det lite sin poäng. Det bästa med Logic enligt mig är att det blir inte svårare än vad man gör det, man kan använda det på precis samma sätt som GB om man är nybörjare och proffsen kan lattja runt hur mycket de vill i environment. Man kan lära sig mer och mer av programmet medans man jobbar med det utan att någonsin fastna nånstans.

Fast det är många som får leta länge efter exporterings-knappen. Lite märkligt att man hittar den på masterkanalen i mixern under namnet "BNC". 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Garageband slängde jag i papperskorgen så fort jag hade köpt min dator. Långsamt, sinnessjukt resurskrävande och svårarbetat (tycker jag iofs att allt som inte ser ut som Logic/Cubase är, hajade aldrig Tracktion som ska vara "lättanvänt") plus att de förbenade applelooparna tog upp alldeles för många gigabyte av min lilla interna hårddisk.

Jag gillar Garageband men när man lärt sig Logic så förlorar det lite sin poäng. Det bästa med Logic enligt mig är att det blir inte svårare än vad man gör det, man kan använda det på precis samma sätt som GB om man är nybörjare och proffsen kan lattja runt hur mycket de vill i environment. Man kan lära sig mer och mer av programmet medans man jobbar med det utan att någonsin fastna nånstans.

Fast det är många som får leta länge efter exporterings-knappen. Lite märkligt att man hittar den på masterkanalen i mixern under namnet "BNC". 😛

Men det går ju att använda File-->Bounce också 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast det är många som får leta länge efter exporterings-knappen. Lite märkligt att man hittar den på masterkanalen i mixern under namnet "BNC". 😎

...vilket är konstigt eftersom det är den mest logiska placeringen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men det verkar inte finnas nån track automation vad jag kan se,eller?

Coolt att man kan öppna Garageband projektdirekt i Logic Express.

Man kan automatisera Volym och Panorering.

Men det kanske inte var det du menade...

Link to comment
Dela på andra sajter

vadå, har du laddat ner det?

Menar du mej? 😆 Jag fick GarageBand gratis med operativsystemet - ser dock att det inte ingår nu längre så det kanske var nåt speciellt erbjudande eller så kom de på att det kunde inkludera det i iLife istället... hmm. 😆

iPhoto, iDVD och iMovie har jag också fått gratis (men typ inte använt), har de ändrat på dealen och bestämt sig för att ta pengar för alla de programmen eller hade jag helt enkelt en himla tur när jag köpte min dator som fick dem på köpet? 😛

Garageband får man gratis när man köper en mac eftersom det ingår i iLife vilket följer med alla nya datorer. Punkt slut.

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela på andra sajter

vadå, har du laddat ner det?

Menar du mej? 😆 Jag fick GarageBand gratis med operativsystemet - ser dock att det inte ingår nu längre så det kanske var nåt speciellt erbjudande eller så kom de på att det kunde inkludera det i iLife istället... hmm. 😆

iPhoto, iDVD och iMovie har jag också fått gratis (men typ inte använt), har de ändrat på dealen och bestämt sig för att ta pengar för alla de programmen eller hade jag helt enkelt en himla tur när jag köpte min dator som fick dem på köpet? 😛

Garageband får man gratis när man köper en mac eftersom det ingår i iLife vilket följer med alla nya datorer. Punkt slut.

Ah. 😆 Hur länge har iLife hetat iLife?

Link to comment
Dela på andra sajter

vadå, har du laddat ner det?

Menar du mej? 😆 Jag fick GarageBand gratis med operativsystemet - ser dock att det inte ingår nu längre så det kanske var nåt speciellt erbjudande eller så kom de på att det kunde inkludera det i iLife istället... hmm. 😆

iPhoto, iDVD och iMovie har jag också fått gratis (men typ inte använt), har de ändrat på dealen och bestämt sig för att ta pengar för alla de programmen eller hade jag helt enkelt en himla tur när jag köpte min dator som fick dem på köpet? 😛

Garageband får man gratis när man köper en mac eftersom det ingår i iLife vilket följer med alla nya datorer. Punkt slut.

Ah. 😆 Hur länge har iLife hetat iLife?

Sen '04 tror jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...