Jump to content
Annons

Speed Guitar Battle


Recommended Posts

Ber om ursäkt för alla postningar. Har något fel när jag laddar upp filen så det ser ut som det inte fungerat...men det gör det tydligen ändå.

Redigerat av Hilmer
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 246
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Ja här e mitt bidrag 😉 , nå skit ja bara kkom på för stunden

acke gura inspelad me digitalkamera

😉

Härligt med lite akustisk. Mysig känsla-bra plockat. Gör en låt av det, spela in och lägg upp så vi får lyssna.

///Joakim

Link to comment
Dela på andra sajter

Her er en liten sak jeg spilte inn på akustisk gitar. Det er min egen variasjon over melodien til en gammel norsk folkemelodi som heter Hanen stend på stabburshella. Spilt inn med min Landola jumbo og Røde NT-2000 mic. Mer som en skisse foreløpig. Ble spilt inn med en del feil og litt slurvete timing... Men men.. Enjoy 😏

Hanen_stend_p__stabburshella.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Her er en liten sak jeg spilte inn på akustisk gitar. Det er min egen variasjon over melodien til en gammel norsk folkemelodi som heter Hanen stend på stabburshella. Spilt inn med min Landola jumbo og Røde NT-2000 mic. Mer som en skisse foreløpig. Ble spilt inn med en del feil og litt slurvete timing... Men men.. Enjoy :rolleyes:

😎 grymmt! 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Ett blues solo kommer snart fick gräva lite sladd-dike och koppla lite ström till utebelysning (snygglampa från Rusta 😉 ) först men halva (solot) är utfunderat går ner och fixar resten nu, blir nog inte så långt men kanske lika bra det 😉 . Kommer förhoppningsvis upp nån gång i natt om jag inte fastnar med fingrarna 😆 .

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Tackar o bockar Equality fan det är svårt med blues får ta i så tårna kroknar 😲 .

Bra solat Ravioli häftigt, klurigt och kreativt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Tackar Hilmer det blev inte riktigt så rent och tajt som jag ville men som sagt det är svårt att lira blues (såväl som ett supersnabbt hårdrocksolo). Det senare kan jag inte överhuvudtaget 😉 .

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Her er en liten sak jeg spilte inn på akustisk gitar. Det er min egen variasjon over melodien til en gammel norsk folkemelodi som heter Hanen stend på stabburshella. Spilt inn med min Landola jumbo og Røde NT-2000 mic. Mer som en skisse foreløpig. Ble spilt inn med en del feil og litt slurvete timing... Men men.. Enjoy 😉

Låter ju skitbra! Välspelat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Första gitarrsolot av en brud kanske? 😉

gitarrsolo

mkringlans solo är min favorit av dem jag lyssnat på...

Det där var definitivt inget att skämmas för. Gick undan som tusan. Har alltid velat kunna spela sånt där men har till slut insett att jag inte kan. Tycker dock att det är kul att lyssna på andra som kan. Rocka på - jag vill höra mer! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Får väl bidra jag med..

här kommer ett solo ur en supergammal låt som jag gjort..

det är väl inte snabbt om man jämför med resten av er.. Jag har en förmåga att snubbla på fingrarna när jag försöker spela snabbt. 

Nåja, här kommer den iaf:

MrDreaming_Solo

Låter som ett melodiskt och bra solo som i början får mig att tänka på Randy Rhoads (vilket ju knappast kan vara negativt). Tyvärr tycker jag det var lite för dålig kvalitet på filen och mixen för att man ska höra solot riktigt.

Åfan, jag har faktiskt aldrig hört ngt med RhandyRoades, om man inte räknar med live-versionen av paraniod som han gör med Ozzy, den rockar..

Kankse ska ta o kolla in snubben lite mer då? Ngn låt eller "tune" att rekommendera som liknar mitt solo????

Har länge funderat på att göra en ominspelning av hela låten, så då kommer troligtvis en bättre mix med bättre kvalité upp

Link to comment
Dela på andra sajter

Då jag ej kan spela snabbt (eller långsamt för den delen) så tänkte jag länka till en som kan. Detta är Jonas som sätter ett av många solo under en inspelning som vi håller på med just nu!

En liten videosnutt, efter som att det verkar vara på modet ;O) Här är den

Link to comment
Dela på andra sajter

Då jag ej kan spela snabbt (eller långsamt för den delen) så tänkte jag länka till en som kan. Detta är Jonas som sätter ett av många solo under en inspelning som vi håller på med just nu!

En liten videosnutt, efter som att det verkar vara på modet ;O) Här är den

Så sjukt bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Ja den satt som en keps där går det undan för hundan 😄 (ingen bild hos mig). Har en kompis som lirar ungefär på samma nivå (av nån anledning så har han lagt ner nu, skittrist tycker jag) det är skoj att se live hur fingrarna sprutar runt på greppbrädan.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Då jag ej kan spela snabbt (eller långsamt för den delen) så tänkte jag länka till en som kan. Detta är Jonas som sätter ett av många solo under en inspelning som vi håller på med just nu!

En liten videosnutt, efter som att det verkar vara på modet ;O) Här är den

Va vem jag? 😉😆

Redigerat av djonas
Link to comment
Dela på andra sajter

tjenare! 😳 sitter här och har lite tråkigt i värmen, så därför tänkte jag göra en

"speed guitar-tråd" tanken är den att man spelar in en liten snutt gitarrspel, antingen så vackert snabbt som möjligt, eller bestämmer helt själv hur det ska låta 🙂

(ursäkta mig om en onödig tråd, men detta skulle vara SÅ kul att få höra olika gitarrspelade individer här på forumet) 😄

snart kommer en liten snutt från mig 🙂

Spamma gitarrsnuttar grabbar! 😆

//Eken

ni får gärna göra en version med denna bakgrund: Bakdrund till solon, ladda ner denna och gör ett solo till 🙂

gaah gjorde skönaste solot... enda problemet att ja inte kan spela in det ^^.. -.-...

grymt komp btw.. as skönt att spela till!

wouldnt mind doin more of those, som är lite längre? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Då jag ej kan spela snabbt (eller långsamt för den delen) så tänkte jag länka till en som kan. Detta är Jonas som sätter ett av många solo under en inspelning som vi håller på med just nu!

En liten videosnutt, efter som att det verkar vara på modet ;O) Här är den

Va vem jag? 😆😳

Nej, du heter Djonas, det är bara att knalla till prästen och döpa om dig 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...